Test: Cannondale Trigger Carbon 2018

Test: Cannondale Trigger Carbon 2018

Autor:Vlad Sabau | 4 august 2017
Poate vă amintiți că prima serie de Cannondale Trigger a fost introdusă în 2014. La început aș fi zis că și Jekyll-ul dar apoi mi-am adus aminte că în acest caz nu e chiar așa, istoria acestuia fiind mai lungă. Acestea făceau parte incă de atunci din categoria „Over Mountain”, categorie care pană acum nu i-a găsit nimeni o definiție exactă, insă după părerea mea sunt biciclete cu care te distrezi. Toată ziua.
Atât Trigger cât și Jekyll erau construite în jurul unui șoc spate Fox DYAD pullshock cu o manetă pe ghidon care ajusta travel-ul. De atunci insă lucrurile au evoluat, poate datorită faptului că se putea obține cel puțin aceeași performantă cu niște șocuri și suspensii mai simple. Așa a apărut nouă generație de Trigger și Jekyll.
Dar să intrăm în pâine și să ne legăm strict de Trigger. Acesta are loc între Habit (120mm travel) și Jekyll (170mm) având 145mm de travel în modul Flow și 115 în modul Hustle.

Article Image 2

Și cam astea ar fi specificațiile în mare:
 Cursa a țocului spate de 145mm
 Două moduri de cursă: Flow (145mm) & Hustle (115mm). Adjustabile de pe maneta aflată pe ghidon
 150mm cursa a furcii față
 66° unghiul furcii
 Roti de 27.5”
 Link de carbon și pivoți tip LockR
 Chainstay-uri de 420mm
 Ax la roata spate Boost 148x12mm
 Asimetrie de 6mm (Asymmetric Integration) pentru roata spate
 Loc pentru support de bidon (unde poți pune un bidon de pana la 600ml)
 Mărimi disponibile: Small, Medium, Large, X-Large

Article Image 4

Chiar dacă Cannondale s-a îndepărtat cu aceste două modele de fostul șoc prin tragere au rămas la Fox, mai exact Fox Gemini Float EVOL la o dimensiune standard de 210x55mm.

Article Image 5

Când variantă Hustle e activată practic un piston se miscă în șoc închizând o parte din cameră de aer pozitivă reducând volumul rezultând o creștere în progresie a stroke-ului care se traduce prin reducerea cursei. De asemenea cu niște „Ramp Rings” se poate regla din interior progresivitatea, lucru care poate fi făcut în principiu la un service center Fox.
Trecem la partea din spate unde după cum am menționat roată are Ai Offset adică jantă e centrată pe mijlocul flanselor, și nu pe mijlocul butucului cum e în mod normal. Butucul merge 6mm mai spre schimbător. Astfel se obține o tensiune egală pe ambele părti a spițelor și o roată mai rigidă și mai rezistentă.
Tot legat de cadru, faptul că poți pune un bidon în triungiul din fată e un lucru fain. Pentru că nu toți vor să iasă la pedalat cu rucsac cu o pungă pentru hidratare.
Modelul testat de mine, Trigger 2 Carbon vine cu o furcă Fox 34 Performance Elite cu un cartuș Fit4 care odată reglată se descurcă de minune. Cockpit-ul e o combinație între o pipă de 45mm și un ghidon de 780mm.

Article Image 8
Article Image 9

Frânele Sram Guide RS cu discuri de 180 oferă putere și modulație în aceeași masură. Transmisia Șram X01 Eagle e cireașă de pe tort. La început era puțin ciudat cu o placă de 30 de dinți, dar cu sigurantă acesta te ajută la deal chiar dacă la vale rămai destul de repede fără raport. În acest caz poți trece ușor la o placă de 32 sau mai mare. Tot legat de transmisie angrenajul e un Descendant de carbon, proaspăt lansat oficial, cu ax special conceput pentru asimetria cadrului (no worries, există și variantă ”standard”

Article Image 7

Trecem la roți unde atât față cât și spatele beneficiază de butuci Șram 900 Boost, spițe DT trase (cred că la 1.8) și jante WTB Frequency i29 Team. Butucul spate are 4 clicketi și 52 de puncte de cuplare. Acestea după cum sugerează și numele au un interior de 29mm fiind suficient de rigide și relativ ușoare. Anvelopele sunt Maxxis DHF și DHR ÎI, tubeless ready și cu pereți întăriți EXO dar și cu un compound 3x MaxxTerra. Foarte faine de altfel.

Article Image 21

Tijă de să e un dropper Race Face Turbine care merge nesperat de bine comparând cu cele folosite în trecut (KS, TranzX și altele). Șaua e Fabric Scoop cu care te obișnuiești repede.

Article Image 15

Să trag o concluzie legată de echipare, această e mult peste medie, adaptată pentru ce oferă bike-ul și cel puțin în afară de manșoane noi nu am găsit un lucru care să-l schimbăm.

Cum s-a comportat bike-ul în teren?
Încep cu finalul: impresionant. Am avut la dispoziție o săptămâna să ne dăm seamă cum merge, dar am profitat la maxim, cu peste 350 de km în care am văzut tot ce era de văzut. O mică problemă am avut la reglarea revenirii șocului spate, care are un buton destul de ascuns și trebuie făcută cu un imbus de 2mm pe post de pârghie.

Article Image 23

Chiar dacă la urcare nu va merge niciodată că un bike de XC, Trigger face față cu brio acestora având stabilitate și tracțiune cam în orice condiții. Așa că se poate ajunge în vârful muntelui fără prea multe dificultăți.
Dar cel mai bine te simți în modul „Flow”, când lași tijă de să jos. Atunci îți dai seamă că efortul depus pentru a ajunge sus pe deal, sau pe munte e răsplătit.

Article Image 26

Șocul spate face o perehce făină cu furcă oferind performanță care poate fi regăsită și în numele acestora.
Legat de restul componentelor nu avem nimic de comentat, au funcționat bine. Nu putem să ne dăm cu părerea la durabilitate dar pe perioadă testului nu a troznit, sunat sau scârțâit nimic.

Article Image 24

Per total bike-ul e foarte manevrabil, stabil atât la viteze cât și în viraje. După cum am spus e surprinzător la deal dar mai ales la vale. Chiar dacă nu e special conceput pentru enduro poate fi folosit cu succes și la astfel de evenimente, sigur face față.
Ce am mai putea comenta ar fi legat de culorile alese, unde de fapt ține de gustul fiecăruia.



Specificatiile bike-ului testat de noi, Cannondale Trigger Carbon 2 2018
 Cadru // BallisTec Carbon Fibre Front, SmartFormed Alloy Rear, 115/145mm Travel
 Furca // Fox 34 Float Performance Elite, 150mm Travel
 Soc spate// Fox Float X Gemini
 Butuci // SRAM 900 148×12/110×15
 Jante // WTB Frequency Team i29
 Anvelope// Maxxis Minion DHF 2.3in Front & Minion DHR II 2.3in Rear, EXO, Tubeless Ready, 3C MaxxTerra
 Angrenaj // Truvativ Descendant cu placa 30t
 Schimbator spate // SRAM Eagle X01
 Maneta schimbator // SRAM Eagle X01
 Pinioane // SRAM Eagle X01 10-50t
 Frane // SRAM Guide RS 180mm
 Pipa // Cannondale Alloy 45mm
 Ghidon // Cannondale 780mm Wide
 Manșoane // Cannondale Lock-On
 Tija de sa// RaceFace Turbine 150mm
 Sa // Fabric Scoop
 Marime testata // L
 Marimi disponibile // S, M, L, XL
 Greutate// 13.1kg fara pedale

Article Image 3

Article Image 6

Article Image 10

Article Image 12

Article Image 14

Article Image 16

Article Image 18

Article Image 20
Raporteaza

Scrie un comentariu , fii primul ! :)

Vlad Sabau
Membru din: 16 iunie 2007

Share

Promovează-ți afacerea aici !
Google Ads
Promovează-ți afacerea aici !
Google Ads
Promovează-ți afacerea aici !

Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !

Google Ads