Poate vă amintiți că prima serie de Cannondale Trigger a fost introdusă în 2014. La început aș fi zis că și Jekyll-ul dar apoi mi-am adus aminte că în acest caz nu e chiar așa, istoria acestuia fiind mai lungă. Acestea făceau parte incă de atunci din categoria „Over Mountain”, categorie care pană acum nu i-a găsit nimeni o definiție exactă, insă după părerea mea sunt biciclete cu care te distrezi. Toată ziua.
Atât Trigger cât și Jekyll erau construite în jurul unui șoc spate Fox DYAD pullshock cu o manetă pe ghidon care ajusta travel-ul. De atunci insă lucrurile au evoluat, poate datorită faptului că se putea obține cel puțin aceeași performantă cu niște șocuri și suspensii mai simple. Așa a apărut nouă generație de Trigger și Jekyll.
Dar să intrăm în pâine și să ne legăm strict de Trigger. Acesta are loc între Habit (120mm travel) și Jekyll (170mm) având 145mm de travel în modul Flow și 115 în modul Hustle.
Și cam astea ar fi specificațiile în mare:
Cursa a țocului spate de 145mm
Două moduri de cursă: Flow (145mm) & Hustle (115mm). Adjustabile de pe maneta aflată pe ghidon
150mm cursa a furcii față
66° unghiul furcii
Roti de 27.5”
Link de carbon și pivoți tip LockR
Chainstay-uri de 420mm
Ax la roata spate Boost 148x12mm
Asimetrie de 6mm (Asymmetric Integration) pentru roata spate
Loc pentru support de bidon (unde poți pune un bidon de pana la 600ml)
Mărimi disponibile: Small, Medium, Large, X-Large
Chiar dacă Cannondale s-a îndepărtat cu aceste două modele de fostul șoc prin tragere au rămas la Fox, mai exact Fox Gemini Float EVOL la o dimensiune standard de 210x55mm.
Când variantă Hustle e activată practic un piston se miscă în șoc închizând o parte din cameră de aer pozitivă reducând volumul rezultând o creștere în progresie a stroke-ului care se traduce prin reducerea cursei. De asemenea cu niște „Ramp Rings” se poate regla din interior progresivitatea, lucru care poate fi făcut în principiu la un service center Fox.
Trecem la partea din spate unde după cum am menționat roată are Ai Offset adică jantă e centrată pe mijlocul flanselor, și nu pe mijlocul butucului cum e în mod normal. Butucul merge 6mm mai spre schimbător. Astfel se obține o tensiune egală pe ambele părti a spițelor și o roată mai rigidă și mai rezistentă.
Tot legat de cadru, faptul că poți pune un bidon în triungiul din fată e un lucru fain. Pentru că nu toți vor să iasă la pedalat cu rucsac cu o pungă pentru hidratare.
Modelul testat de mine, Trigger 2 Carbon vine cu o furcă Fox 34 Performance Elite cu un cartuș Fit4 care odată reglată se descurcă de minune. Cockpit-ul e o combinație între o pipă de 45mm și un ghidon de 780mm.
Frânele Sram Guide RS cu discuri de 180 oferă putere și modulație în aceeași masură. Transmisia Șram X01 Eagle e cireașă de pe tort. La început era puțin ciudat cu o placă de 30 de dinți, dar cu sigurantă acesta te ajută la deal chiar dacă la vale rămai destul de repede fără raport. În acest caz poți trece ușor la o placă de 32 sau mai mare. Tot legat de transmisie angrenajul e un Descendant de carbon, proaspăt lansat oficial, cu ax special conceput pentru asimetria cadrului (no worries, există și variantă ”standard”
Trecem la roți unde atât față cât și spatele beneficiază de butuci Șram 900 Boost, spițe DT trase (cred că la 1.8) și jante WTB Frequency i29 Team. Butucul spate are 4 clicketi și 52 de puncte de cuplare. Acestea după cum sugerează și numele au un interior de 29mm fiind suficient de rigide și relativ ușoare. Anvelopele sunt Maxxis DHF și DHR ÎI, tubeless ready și cu pereți întăriți EXO dar și cu un compound 3x MaxxTerra. Foarte faine de altfel.
Tijă de să e un dropper Race Face Turbine care merge nesperat de bine comparând cu cele folosite în trecut (KS, TranzX și altele). Șaua e Fabric Scoop cu care te obișnuiești repede.
Să trag o concluzie legată de echipare, această e mult peste medie, adaptată pentru ce oferă bike-ul și cel puțin în afară de manșoane noi nu am găsit un lucru care să-l schimbăm.
Cum s-a comportat bike-ul în teren?
Încep cu finalul: impresionant. Am avut la dispoziție o săptămâna să ne dăm seamă cum merge, dar am profitat la maxim, cu peste 350 de km în care am văzut tot ce era de văzut. O mică problemă am avut la reglarea revenirii șocului spate, care are un buton destul de ascuns și trebuie făcută cu un imbus de 2mm pe post de pârghie.
Chiar dacă la urcare nu va merge niciodată că un bike de XC, Trigger face față cu brio acestora având stabilitate și tracțiune cam în orice condiții. Așa că se poate ajunge în vârful muntelui fără prea multe dificultăți.
Dar cel mai bine te simți în modul „Flow”, când lași tijă de să jos. Atunci îți dai seamă că efortul depus pentru a ajunge sus pe deal, sau pe munte e răsplătit.
Șocul spate face o perehce făină cu furcă oferind performanță care poate fi regăsită și în numele acestora.
Legat de restul componentelor nu avem nimic de comentat, au funcționat bine. Nu putem să ne dăm cu părerea la durabilitate dar pe perioadă testului nu a troznit, sunat sau scârțâit nimic.
Per total bike-ul e foarte manevrabil, stabil atât la viteze cât și în viraje. După cum am spus e surprinzător la deal dar mai ales la vale. Chiar dacă nu e special conceput pentru enduro poate fi folosit cu succes și la astfel de evenimente, sigur face față.
Ce am mai putea comenta ar fi legat de culorile alese, unde de fapt ține de gustul fiecăruia.
Specificatiile bike-ului testat de noi, Cannondale Trigger Carbon 2 2018
Cadru // BallisTec Carbon Fibre Front, SmartFormed Alloy Rear, 115/145mm Travel
Furca // Fox 34 Float Performance Elite, 150mm Travel
Soc spate// Fox Float X Gemini
Butuci // SRAM 900 148×12/110×15
Jante // WTB Frequency Team i29
Anvelope// Maxxis Minion DHF 2.3in Front & Minion DHR II 2.3in Rear, EXO, Tubeless Ready, 3C MaxxTerra
Angrenaj // Truvativ Descendant cu placa 30t
Schimbator spate // SRAM Eagle X01
Maneta schimbator // SRAM Eagle X01
Pinioane // SRAM Eagle X01 10-50t
Frane // SRAM Guide RS 180mm
Pipa // Cannondale Alloy 45mm
Ghidon // Cannondale 780mm Wide
Manșoane // Cannondale Lock-On
Tija de sa// RaceFace Turbine 150mm
Sa // Fabric Scoop
Marime testata // L
Marimi disponibile // S, M, L, XL
Greutate// 13.1kg fara pedale
Atât Trigger cât și Jekyll erau construite în jurul unui șoc spate Fox DYAD pullshock cu o manetă pe ghidon care ajusta travel-ul. De atunci insă lucrurile au evoluat, poate datorită faptului că se putea obține cel puțin aceeași performantă cu niște șocuri și suspensii mai simple. Așa a apărut nouă generație de Trigger și Jekyll.
Dar să intrăm în pâine și să ne legăm strict de Trigger. Acesta are loc între Habit (120mm travel) și Jekyll (170mm) având 145mm de travel în modul Flow și 115 în modul Hustle.
Și cam astea ar fi specificațiile în mare:
Cursa a țocului spate de 145mm
Două moduri de cursă: Flow (145mm) & Hustle (115mm). Adjustabile de pe maneta aflată pe ghidon
150mm cursa a furcii față
66° unghiul furcii
Roti de 27.5”
Link de carbon și pivoți tip LockR
Chainstay-uri de 420mm
Ax la roata spate Boost 148x12mm
Asimetrie de 6mm (Asymmetric Integration) pentru roata spate
Loc pentru support de bidon (unde poți pune un bidon de pana la 600ml)
Mărimi disponibile: Small, Medium, Large, X-Large
Chiar dacă Cannondale s-a îndepărtat cu aceste două modele de fostul șoc prin tragere au rămas la Fox, mai exact Fox Gemini Float EVOL la o dimensiune standard de 210x55mm.
Când variantă Hustle e activată practic un piston se miscă în șoc închizând o parte din cameră de aer pozitivă reducând volumul rezultând o creștere în progresie a stroke-ului care se traduce prin reducerea cursei. De asemenea cu niște „Ramp Rings” se poate regla din interior progresivitatea, lucru care poate fi făcut în principiu la un service center Fox.
Trecem la partea din spate unde după cum am menționat roată are Ai Offset adică jantă e centrată pe mijlocul flanselor, și nu pe mijlocul butucului cum e în mod normal. Butucul merge 6mm mai spre schimbător. Astfel se obține o tensiune egală pe ambele părti a spițelor și o roată mai rigidă și mai rezistentă.
Tot legat de cadru, faptul că poți pune un bidon în triungiul din fată e un lucru fain. Pentru că nu toți vor să iasă la pedalat cu rucsac cu o pungă pentru hidratare.
Modelul testat de mine, Trigger 2 Carbon vine cu o furcă Fox 34 Performance Elite cu un cartuș Fit4 care odată reglată se descurcă de minune. Cockpit-ul e o combinație între o pipă de 45mm și un ghidon de 780mm.
Frânele Sram Guide RS cu discuri de 180 oferă putere și modulație în aceeași masură. Transmisia Șram X01 Eagle e cireașă de pe tort. La început era puțin ciudat cu o placă de 30 de dinți, dar cu sigurantă acesta te ajută la deal chiar dacă la vale rămai destul de repede fără raport. În acest caz poți trece ușor la o placă de 32 sau mai mare. Tot legat de transmisie angrenajul e un Descendant de carbon, proaspăt lansat oficial, cu ax special conceput pentru asimetria cadrului (no worries, există și variantă ”standard”
Trecem la roți unde atât față cât și spatele beneficiază de butuci Șram 900 Boost, spițe DT trase (cred că la 1.8) și jante WTB Frequency i29 Team. Butucul spate are 4 clicketi și 52 de puncte de cuplare. Acestea după cum sugerează și numele au un interior de 29mm fiind suficient de rigide și relativ ușoare. Anvelopele sunt Maxxis DHF și DHR ÎI, tubeless ready și cu pereți întăriți EXO dar și cu un compound 3x MaxxTerra. Foarte faine de altfel.
Tijă de să e un dropper Race Face Turbine care merge nesperat de bine comparând cu cele folosite în trecut (KS, TranzX și altele). Șaua e Fabric Scoop cu care te obișnuiești repede.
Să trag o concluzie legată de echipare, această e mult peste medie, adaptată pentru ce oferă bike-ul și cel puțin în afară de manșoane noi nu am găsit un lucru care să-l schimbăm.
Cum s-a comportat bike-ul în teren?
Încep cu finalul: impresionant. Am avut la dispoziție o săptămâna să ne dăm seamă cum merge, dar am profitat la maxim, cu peste 350 de km în care am văzut tot ce era de văzut. O mică problemă am avut la reglarea revenirii șocului spate, care are un buton destul de ascuns și trebuie făcută cu un imbus de 2mm pe post de pârghie.
Chiar dacă la urcare nu va merge niciodată că un bike de XC, Trigger face față cu brio acestora având stabilitate și tracțiune cam în orice condiții. Așa că se poate ajunge în vârful muntelui fără prea multe dificultăți.
Dar cel mai bine te simți în modul „Flow”, când lași tijă de să jos. Atunci îți dai seamă că efortul depus pentru a ajunge sus pe deal, sau pe munte e răsplătit.
Șocul spate face o perehce făină cu furcă oferind performanță care poate fi regăsită și în numele acestora.
Legat de restul componentelor nu avem nimic de comentat, au funcționat bine. Nu putem să ne dăm cu părerea la durabilitate dar pe perioadă testului nu a troznit, sunat sau scârțâit nimic.
Per total bike-ul e foarte manevrabil, stabil atât la viteze cât și în viraje. După cum am spus e surprinzător la deal dar mai ales la vale. Chiar dacă nu e special conceput pentru enduro poate fi folosit cu succes și la astfel de evenimente, sigur face față.
Ce am mai putea comenta ar fi legat de culorile alese, unde de fapt ține de gustul fiecăruia.
Specificatiile bike-ului testat de noi, Cannondale Trigger Carbon 2 2018
Cadru // BallisTec Carbon Fibre Front, SmartFormed Alloy Rear, 115/145mm Travel
Furca // Fox 34 Float Performance Elite, 150mm Travel
Soc spate// Fox Float X Gemini
Butuci // SRAM 900 148×12/110×15
Jante // WTB Frequency Team i29
Anvelope// Maxxis Minion DHF 2.3in Front & Minion DHR II 2.3in Rear, EXO, Tubeless Ready, 3C MaxxTerra
Angrenaj // Truvativ Descendant cu placa 30t
Schimbator spate // SRAM Eagle X01
Maneta schimbator // SRAM Eagle X01
Pinioane // SRAM Eagle X01 10-50t
Frane // SRAM Guide RS 180mm
Pipa // Cannondale Alloy 45mm
Ghidon // Cannondale 780mm Wide
Manșoane // Cannondale Lock-On
Tija de sa// RaceFace Turbine 150mm
Sa // Fabric Scoop
Marime testata // L
Marimi disponibile // S, M, L, XL
Greutate// 13.1kg fara pedale
Raporteaza
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Scrie un comentariu , fii primul ! :)