Salutare tuturor,
Mulți cred că mă știți datorită bike-urilor roz cu care ma dau și concurez prin țară și străinătate. Istoria a început acum 5 ani de zile, iar primul articol a apărut tot aici pe DirtBike. De atunci mi-au trecut prin mână 5 bike-uri.
Ce reprezintă rozul și panglicile roz?
Fundițele roz au început să joace un rol important și să devină un simbol al luptei femeilor împotriva cancerului mamar odată cu panglicile distribuite de Charlotte Hayley. Una dintre milioanele de femei care au fost diagnosticate cu cancer la sân.
De fiecare dată mi-e greu să povestesc cum a început toată această idee, însă foarte pe scurt cred că e cea mai bună metodă prin care pot cinsti memoria mamei mele care nu a putut duce la bun sfârșit lupta cu cancerul. Cam tot ce ați vrea să știți găsiți pe site-ul meu.
2012 - mai precis anul inceputului poveștii roz. Am construit primul bike - Cannondale Flash 26'. Cu el am mers atât prin țară cât și la prima mea etapa de Cupă Mondială și Campionate Mondiale. A fost ceva de vis. A urmat licitația. Bike-ul a ajuns la Bucuresti, în posesia unui prieten de al meu care de altfel a fost singurul care a licitat. Trist, știu, dar acest început nu au fost tocmai ”roz” chiar până la final.
2013 - am trecut la roți mai mari, mai precis un Cannondale F29 și la o transmisie 1x10. În primele zile mi-am dat seama că am rapoarte suficiente pentru 90\% din urcări și la coborâri când e prea tehnic oricum nu e de pedalat. La finalul sezonului, după o licitație mai disputată bicicleta a ajuns în Belgia la magazinul BAIK unde și azi e expusă și promovată cauza pentru care lupt. Sentimentul avut a fost unul deosebit iar lucrul ăsta mă face să mă simt mândru. Serios. Un lucru fain a fost telefonul unui vechi prieten care s-a mutat in Belgia, nu departe de magazin, iar când acesta a mers acolo pentru niște piese și-a văzut bicicleta a rămas plăcut impresionat.
2014 - același model de bike, Cannondale F29, tot cu 1x10 dar fără chainguide. După un sezon intens și o licitație disputată bicicleta a rămas la Cluj, în posesia unuia dintre sponsorii mei care și azi o folosește. Să o mai revăd din când în când îmi aduce aminte de o multitudine de chestii prin care am trecut în acel sezon. Bune și mai puțin bune, dar practic din amalgamul de lucruri învățăm.
2015 - trec la F-Si, care e cel mai modern hardtail de XC. Manevrabilitate dar și stabilitate sunt îmbunătățite, nu neapărat și rezultatele mele. Combinația cu un grup XX1 a fost cireașa de pe tort. Bike-ul a ajuns in Elveția după ce prietenul meu Simon J. a venit tocmai din țara cantoanelor să-l ridice. A fost un week end fain pentru toți.
2016 - tot un F-Si, dar cu X01, pentru că eram sigur că face treabă bună. Și face. Roți Tune mai ușoare cu noii lor butuci. Nuanța de roz este nouă grație unui atelier de la care jur că nu mă asteptam să-l facă așa fain. Un alt lucru sper eu interesant e faptul că e un cadru Medium, în speranța că doritorii vor fi mai mulți și suma strânsă în acest an va fi mai mare. Evident are și ăsta semnăturile lui Manuel Fumic, Marco Fontana și Henrique Avancini, trei dintre riderii de la Cannondale Factory Racing. Astfel încât nu doar că este un bike gata oricând de cursă dar și de colecție în cazul în care va fi atârnat pe un perete. Din păcate niște probleme de sănătate nedescoperite la timp nu m-au lăsat să ma desfăsor, astfel încât a apărut mai puțin pe podium în acest sezon. Lucrez din greu pentru recuperare și sper să dea roade.
Între timp pregătesc detaliile pentru licitația acestui bike și plănuiesc sezonul 2017, care cred că va fi cel putin interesant. Vor exista niște schimbări prin care sper sa atrag mai mult atenția asupra importanței unui control anual pentru prevenirea acestei boli și posibilitatea descoperirii ei într-un stagiu incipient, lucru care poate duce la vindecarea ei totală (!) dar și pentru strângerea mai mare de fonduri.
Faptul că nu pot ajuta toate cazurile pe care le descopăr e dureros mai ales că au existat cazuri de copii la 6 ani cu cancer care nu-și pot trăi fericiți copilăria, tinere care la 25 de ani mor pentru că nu există medicamente și aparatură în țară, mame care de asemenea nu-și văd copiii terminând școala și chiar foști sportivi care nu au parte decât de sprijinul familiei. Mai există și persoane din anturajul acestor familii care pur si simplu nu pot să ajute și nu știu ce să mai facă.
Cred cu tărie că pozitivitatea celor din jur se transmite și că ajută. Și mai cred că schimbarea ar trebui să înceapă cu noi. Cu fiecare în parte. Indiferent de domeniu.
Sprijinul fiecăruia mă motivează în fiecare an să continui acest proiect și îmi doresc să îl fac mai cunoscut în speranța că va sensibiliza tot mai multă lume și pentru asta în finalul acestui material vreau să vă adresez un mare MULȚUMESC tuturor celor care de-a lungul anilor mi-ați fost alături. Familiei, sponsorilor, partenerilor și tuturor prietenilor care s-au implicat în orice fel.
De fapt ați fost alături de toți cei care am reușit să-i sprijinim. Împreună.
Toate cele bune,
Vlad Sabău
Mulți cred că mă știți datorită bike-urilor roz cu care ma dau și concurez prin țară și străinătate. Istoria a început acum 5 ani de zile, iar primul articol a apărut tot aici pe DirtBike. De atunci mi-au trecut prin mână 5 bike-uri.
Ce reprezintă rozul și panglicile roz?
Fundițele roz au început să joace un rol important și să devină un simbol al luptei femeilor împotriva cancerului mamar odată cu panglicile distribuite de Charlotte Hayley. Una dintre milioanele de femei care au fost diagnosticate cu cancer la sân.
De fiecare dată mi-e greu să povestesc cum a început toată această idee, însă foarte pe scurt cred că e cea mai bună metodă prin care pot cinsti memoria mamei mele care nu a putut duce la bun sfârșit lupta cu cancerul. Cam tot ce ați vrea să știți găsiți pe site-ul meu.
2012 - mai precis anul inceputului poveștii roz. Am construit primul bike - Cannondale Flash 26'. Cu el am mers atât prin țară cât și la prima mea etapa de Cupă Mondială și Campionate Mondiale. A fost ceva de vis. A urmat licitația. Bike-ul a ajuns la Bucuresti, în posesia unui prieten de al meu care de altfel a fost singurul care a licitat. Trist, știu, dar acest început nu au fost tocmai ”roz” chiar până la final.
Așa arăta în varianta finală prima bicicletă roz.
2013 - am trecut la roți mai mari, mai precis un Cannondale F29 și la o transmisie 1x10. În primele zile mi-am dat seama că am rapoarte suficiente pentru 90\% din urcări și la coborâri când e prea tehnic oricum nu e de pedalat. La finalul sezonului, după o licitație mai disputată bicicleta a ajuns în Belgia la magazinul BAIK unde și azi e expusă și promovată cauza pentru care lupt. Sentimentul avut a fost unul deosebit iar lucrul ăsta mă face să mă simt mândru. Serios. Un lucru fain a fost telefonul unui vechi prieten care s-a mutat in Belgia, nu departe de magazin, iar când acesta a mers acolo pentru niște piese și-a văzut bicicleta a rămas plăcut impresionat.
Cannondale F29 - varianta de concurs din 2013
Configuratia cu care a fost licitata
Baik - Magazinul din Belgia care a castigat in acel an licitatia. Foto: Moga Viorel
Si bicicleta care nu doar ca ajuns cu bine dar si este expusa la loc de cinste alaturi de alte biciclete unicat si nu numai. In stanga vedeti tricoul lui Peter Sagan. Foto: Moga Viorel
2014 - același model de bike, Cannondale F29, tot cu 1x10 dar fără chainguide. După un sezon intens și o licitație disputată bicicleta a rămas la Cluj, în posesia unuia dintre sponsorii mei care și azi o folosește. Să o mai revăd din când în când îmi aduce aminte de o multitudine de chestii prin care am trecut în acel sezon. Bune și mai puțin bune, dar practic din amalgamul de lucruri învățăm.
Cannondale F29 2014 - varianta finală
In Norvegia la Hafjell pe traseul Campionatelor Mondiale
Foto: Martin Paldan / Grip Grab Media Crew
Foto: Martin Paldan / Grip Grab Media Crew
2015 - trec la F-Si, care e cel mai modern hardtail de XC. Manevrabilitate dar și stabilitate sunt îmbunătățite, nu neapărat și rezultatele mele. Combinația cu un grup XX1 a fost cireașa de pe tort. Bike-ul a ajuns in Elveția după ce prietenul meu Simon J. a venit tocmai din țara cantoanelor să-l ridice. A fost un week end fain pentru toți.
Cannondale F-Si 2015
Foto: Radu Sălcudean
Foto: Radu Sălcudean
Subsemnatul intr-o ipostază memorabilă
Foto: Radu Sălcudean
Foto: Radu Sălcudean
In Cehia, la etapa de Cupa Mondiala de la Nove Mesto pe unul dintre traseele mele preferate.
Foto: Michele Lotti
Foto: Michele Lotti
Eli in fata cu Simon in spate in ceea ce avea sa fie prima sa cu tura cu F-Si-ul castigat la licitatie cu putin timp inainte in drum spre Lacul Tarnita
2016 - tot un F-Si, dar cu X01, pentru că eram sigur că face treabă bună. Și face. Roți Tune mai ușoare cu noii lor butuci. Nuanța de roz este nouă grație unui atelier de la care jur că nu mă asteptam să-l facă așa fain. Un alt lucru sper eu interesant e faptul că e un cadru Medium, în speranța că doritorii vor fi mai mulți și suma strânsă în acest an va fi mai mare. Evident are și ăsta semnăturile lui Manuel Fumic, Marco Fontana și Henrique Avancini, trei dintre riderii de la Cannondale Factory Racing. Astfel încât nu doar că este un bike gata oricând de cursă dar și de colecție în cazul în care va fi atârnat pe un perete. Din păcate niște probleme de sănătate nedescoperite la timp nu m-au lăsat să ma desfăsor, astfel încât a apărut mai puțin pe podium în acest sezon. Lucrez din greu pentru recuperare și sper să dea roade.
Cannondale F-Si 2016 - intr-o noua nuanta metalică
Detalii motivationale
În drum spre Cupa Mondială de la Lenzerheide cu pitstop la Hangar7 unde Alex K. ne-a fost ghid si gazdă. Mersi ! (încă-s fascinat de ce am văzut acolo)
Lenzerheide Cliff - cea mai faimoasa zona a traseului de XCO. Mai am de exersat la whip-uri
Foto: Simona Sabău
Foto: Simona Sabău
Tricoul cu care am concurat în ultimii ani și care cel mai probabil va rămâne în umeraș, fiind înlocuit de unul nou
Între timp pregătesc detaliile pentru licitația acestui bike și plănuiesc sezonul 2017, care cred că va fi cel putin interesant. Vor exista niște schimbări prin care sper sa atrag mai mult atenția asupra importanței unui control anual pentru prevenirea acestei boli și posibilitatea descoperirii ei într-un stagiu incipient, lucru care poate duce la vindecarea ei totală (!) dar și pentru strângerea mai mare de fonduri.
Faptul că nu pot ajuta toate cazurile pe care le descopăr e dureros mai ales că au existat cazuri de copii la 6 ani cu cancer care nu-și pot trăi fericiți copilăria, tinere care la 25 de ani mor pentru că nu există medicamente și aparatură în țară, mame care de asemenea nu-și văd copiii terminând școala și chiar foști sportivi care nu au parte decât de sprijinul familiei. Mai există și persoane din anturajul acestor familii care pur si simplu nu pot să ajute și nu știu ce să mai facă.
Cred cu tărie că pozitivitatea celor din jur se transmite și că ajută. Și mai cred că schimbarea ar trebui să înceapă cu noi. Cu fiecare în parte. Indiferent de domeniu.
Sprijinul fiecăruia mă motivează în fiecare an să continui acest proiect și îmi doresc să îl fac mai cunoscut în speranța că va sensibiliza tot mai multă lume și pentru asta în finalul acestui material vreau să vă adresez un mare MULȚUMESC tuturor celor care de-a lungul anilor mi-ați fost alături. Familiei, sponsorilor, partenerilor și tuturor prietenilor care s-au implicat în orice fel.
De fapt ați fost alături de toți cei care am reușit să-i sprijinim. Împreună.
Toate cele bune,
Vlad Sabău
Raporteaza
6 Comentarii
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Personal, ma topesc dupa schema coloristica din 2015.