Vă salut pe toți pentru că din lipsă de timp nu am mai scris de mult pe aici.
În acest articol încerc să vă arăt tuturor ce am văzut la fabrica celor de la Tune, vizitată de curând, odată cu participarea mea la două etape de Cupă Mondială (despre care vă voi vorbi în alt material). Nu stiu câți dintre voi ați auzit de acest brand însă istoria lui are 25 de ani, cu niște idei a lui Uli Fahl, care a rămas încă în branșă. De aici și motto-ul lor: Born in the Black Forest, built to enjoy nature.
Locația acestei mici fabrici este în Buggingen, la marginea Pădurii Negre, cunoscută prin zonă Schwazwald, una dintre cele mai faine zone de pedalat din Germania. Ca idee, din această locație într-o tură de 3 ore puteți vizita trei țări: Germania, Elvetia și Franța.
Până aici nimic special, însă nici măcar nu am început. Nu mă prea pricep eu la spus povești dar multe fotografii vor vorbi de la sine.
Ce e de apreciat, și cred că e destul de rar în industrie, este faptul că toți angajații se dau pe bicicletă: de la trial, downhill, enduro, XC, maraton, șosea sau cyclocross. Doi dintre ei sunt designerii care dau viață ideilor, care prind contur în mașinile CNC.
Ce anume produce Tune? Păi cred ca ar fi mai simplu să spunem ce nu produce, dar sa ne limităm la materialele folosite: aluminiu, carbon, titan si ceramică. Totul se face in Buggingen. Producția, anodizarea, montajul și nu numai. Chiar și spițarea și centrarea roților se face tot acolo.
Am avut ocazia să vedem live cum iese un butuc sau o tija de sa din aparatele CNC. Procesul e de-a dreptul spectaculos și foarte meticulos. Orice eroare, oricât de mică este inacceptabilă și se traduce prin refacerea produsului. Controlul calității este foarte strict și nu iese pe ușa fabricii către clienți decât un produs perfect. Altfel este reciclat. Practic e ceva tipic nemțesc.
Chiar și seile Komm-Vor sunt facute 100\% în Buggingen. Din păcate aici nu am avut voie să facem fotografii deși procesul de transformare a fibrelor de carbon într-un produs finit l-am văzut și e de-a dreptul spectaculos. Ce e foarte interesant e faptul că și procesul de montare a butucilor sau strângătoarelor de roți, deși pare simplu, cere o atenție sporită la detalii, detalii care în final fac diferența.
Apoi am reușit să îmi dau seama ca prețul de vânzare a produselor, deși pare ridicat pentru cei mai mulți dintre noi e relativ decent. Orele de muncă și faptul că nu produc la scară industrială cum o fac țările răsăritene ci se pune bază pe: calitate nu cantitate e un lucru relativ rar întâlnit în zilele noastre.
Totuși trebuie luat în considerare ca produsele Tune sunt duse oarecum spre extrem și că unele din ele mai cedează. Aici intervine și măiestria cu care tratează probleme de garanție. Prin garanție să nu întelegem și accidentele (ca să nu intru în detalii).
În mare cam asta e ce am văzut acolo. E posibil să fi ratat niște detalii care pe voi să vă fi interesat. Dacă aveți intrebări.
Până atunci vă mai atasez niște imagini, o galerie mai largă putând fi vazută AICI.
Apropo, există reprezentant Tune și în Romania și vă stă la dispoziție.
Până la un nou material, vă las să savurați. Eu unul m-am simțit ca un copil intr-un magazin de dulciuri.
Cred că a fost o ocazie unică care a meritat să fie împărtășită cu voi.
Vlad Sabău
În acest articol încerc să vă arăt tuturor ce am văzut la fabrica celor de la Tune, vizitată de curând, odată cu participarea mea la două etape de Cupă Mondială (despre care vă voi vorbi în alt material). Nu stiu câți dintre voi ați auzit de acest brand însă istoria lui are 25 de ani, cu niște idei a lui Uli Fahl, care a rămas încă în branșă. De aici și motto-ul lor: Born in the Black Forest, built to enjoy nature.
Din seria: cum sa te relaxezi fără să știi |
Locația acestei mici fabrici este în Buggingen, la marginea Pădurii Negre, cunoscută prin zonă Schwazwald, una dintre cele mai faine zone de pedalat din Germania. Ca idee, din această locație într-o tură de 3 ore puteți vizita trei țări: Germania, Elvetia și Franța.
Până aici nimic special, însă nici măcar nu am început. Nu mă prea pricep eu la spus povești dar multe fotografii vor vorbi de la sine.
Ce e de apreciat, și cred că e destul de rar în industrie, este faptul că toți angajații se dau pe bicicletă: de la trial, downhill, enduro, XC, maraton, șosea sau cyclocross. Doi dintre ei sunt designerii care dau viață ideilor, care prind contur în mașinile CNC.
Variante și variante |
Ce anume produce Tune? Păi cred ca ar fi mai simplu să spunem ce nu produce, dar sa ne limităm la materialele folosite: aluminiu, carbon, titan si ceramică. Totul se face in Buggingen. Producția, anodizarea, montajul și nu numai. Chiar și spițarea și centrarea roților se face tot acolo.
Cele mai ușoare distanțiere de furcă existente pe planeta în momentul ăsta |
Am avut ocazia să vedem live cum iese un butuc sau o tija de sa din aparatele CNC. Procesul e de-a dreptul spectaculos și foarte meticulos. Orice eroare, oricât de mică este inacceptabilă și se traduce prin refacerea produsului. Controlul calității este foarte strict și nu iese pe ușa fabricii către clienți decât un produs perfect. Altfel este reciclat. Practic e ceva tipic nemțesc.
Din seria tijelor de șa care au trecut controlul calității |
Înainte de finisajele finale |
Chiar și seile Komm-Vor sunt facute 100\% în Buggingen. Din păcate aici nu am avut voie să facem fotografii deși procesul de transformare a fibrelor de carbon într-un produs finit l-am văzut și e de-a dreptul spectaculos. Ce e foarte interesant e faptul că și procesul de montare a butucilor sau strângătoarelor de roți, deși pare simplu, cere o atenție sporită la detalii, detalii care în final fac diferența.
Componentele unor strângătoare de roți ușoare |
După montaj... |
Apoi am reușit să îmi dau seama ca prețul de vânzare a produselor, deși pare ridicat pentru cei mai mulți dintre noi e relativ decent. Orele de muncă și faptul că nu produc la scară industrială cum o fac țările răsăritene ci se pune bază pe: calitate nu cantitate e un lucru relativ rar întâlnit în zilele noastre.
Din asta.... |
... iese asta... |
... ramânând doar ”coaja” |
Totuși trebuie luat în considerare ca produsele Tune sunt duse oarecum spre extrem și că unele din ele mai cedează. Aici intervine și măiestria cu care tratează probleme de garanție. Prin garanție să nu întelegem și accidentele (ca să nu intru în detalii).
How it's made |
În mare cam asta e ce am văzut acolo. E posibil să fi ratat niște detalii care pe voi să vă fi interesat. Dacă aveți intrebări.
Până atunci vă mai atasez niște imagini, o galerie mai largă putând fi vazută AICI.
King |
Big Foot - un clasic încă de actualitate |
Cu dedicație |
Roțile astea, și nu numai.... |
... au iesit din mâinile ei. |
Apropo, există reprezentant Tune și în Romania și vă stă la dispoziție.
Până la un nou material, vă las să savurați. Eu unul m-am simțit ca un copil intr-un magazin de dulciuri.
Cred că a fost o ocazie unică care a meritat să fie împărtășită cu voi.
Vlad Sabău
Raporteaza
45 Comentarii
20 iunie 2014 la 07:13
Tudore, japonia si coreea de sud sunt excluse din orezeala, ei sunt parintii tehnologiei .
0
0
20 iunie 2014 la 13:57
Superbe componente, mi-ar placea sa am o bicicleta cu cateva piese prezentate mai sus. Ce discutii aprinse pentru un articol, imi aduc aminte de forumul dacia, daca te manca in "gura" sa zici ceva de logan, erai mancat :)) . Spor la pedalat.
0
0
21 iunie 2014 la 01:53 (editat)
Eu la faza asta cu "nemtii sunt cei mai tari si cei mai buni" ma abtin sa zic ceva, ca se supara unii si altii pe mine. :))
0
0
23 iunie 2014 la 09:04
mircea . sun ringle sunt de buget si sunt pamint, am desfacut o gramada de butuci de la ei, sunt varza, tune sau dt swiss , chris king sunt mama simplitatii si a fiabilitati.Tune sunt usori rau.
0
0
4 august 2014 la 20:24
interesant articol,mie unu nu mi se par deloc calitativi butucii lor,mai degraba subrezi,Nu exista piese super usoare si fiabile desigur.
0
0
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!