Acesta fiind primul meu articol scris cap-coada m-am gândit să merg la sigur şi să scriu o recenzie la ce cunosc cel mai bine pe bicicleta mea, furca RockShox Boxxer World Cup. Pe toate biciclete de downhill pe care le-am avut dealungul timpului întotdeauna am avut furca Boxxer. Pe prima bicicletă am avut un Boxxer Race de 2005 după care din 2007 am trecut la World Cup şi cu el am rămas până în ziua de azi. Între timp am avut ocazia de a folosi şi alte furci precum Marzocchi 888, Mantiou Travis, Dorado, Fox 40 dar numai cu titlul de împrumut.
Primul lucru care vreau sa îl punctez despre aproape toate Boxxer-ele este că sunt furci sportive. Ce înseamna asta? Cand te dai cu ele nu te simţi ca şi cum ai avea o pernă sub ghidon. Simşi terenul peste care treci dar atât cât să şti peste ce treci. Amortizează doar atât cât trebuie. Multă lume consideră acest lucru un dezavantaj, poate că este. Fiecare rider are stilul lui. Eu personal sunt între, pe de o parte îmi plac furcile care “sug tot” dar pe de altă parte înteleg că este bine să am furcă mai rigidă.
Reglajele sunt chiar mai multe decât ar trebui. Părerea mea este că producătorii pun atâtea reglaje pe amortizoare numai din motive de marketing. Un Boxxer World Cup de 2003/2004 care avea 2 reglaje (compresie şi revenire) merge mult mai bine decât multe furci din ziua de azi cu ‘nspe mii de reglaje. Să revenim, reglajele unui Boxxer WC sunt: high/low speed rebound, high/low speed compression, air presure şi bottom out care nu face altceva decât să micşoreze sau să mărească volumul camerei de aer. Plaja de reglare este destul de mare, mai mare decât avem nevoie. Ca la majoritatea amortizoarelor, extremităţile nu le va folosi nimeni (exceptând minimul la compresie care mai e folosit de unii). Butoanele de reglare sunt destul de uşor de folosit şi clickurile clare. Reglajul de revenire este predispus contactului cu bolovani şi alte chestii peste care daţi pe traseu sau pur şi simpu să se desfacă şi să cadă (cum am păţit eu). Nu voi scrie despre modul de reglare al furcii deoarece pe tema asta sunt articole întregi şi zeci de pagini pe forumuri. Spun doar atât, cu cât un amortizor are mai multe reglaje cu atât este mai probabil ca utilizatorii să îl regleze prost şi World Cup-ul are multe reglaje.
La capitolul întreţinere/service, iarăşi, stă şi bine şi rău. Partea bună, chiar foarte bună, este că se servisează foarte uşor. Fiind o furcă cu baie închisă de ulei nu ai treabă cu cartuşele. Se desface de jos, se scoate lowerul, se curaţă, se unge şi se asamblează la loc. Toată treaba asta durează 10 minute şi se poate face şi între calificări şi finala unui concurs, cu minimum de unelte. Eu am făcut de multe ori aşa. Partea proastă este că, pentru a culisa mai bine, semeringurile nu strâng tare braţul şi din cauza asta intră destul de uşor mizerie înăuntru. Bine ar fi să şi culiseze bine şi să etanşeze bine dar ştiţi care este expresia pentru acest lucru… deci nu se poate. Concluzia este ca servisul se face uşor dar des.
Cu toate că are nevoie de mai multă atenţie în comparaţie cu furci de la alţi producători, este o furcă foarte fiabilă. Toată construcţia ei este destul de simplă şi pur şi simplu nu prea are ce se strica la ea. Aici nu pun la socoteală axul de la roată care dacă eşti ciocan şi îl strângi tare… ai pus-o.
La cântar câştigă detaşat. A fost, este şi cred că să o mai fie o vreme cea mai uşoară furcă de downhill de pe piaţă. Daca vrei bicicletă uşoară, Boxxer World Cup scrie pe tine.
Înca un lucru mai vreau să precizez. Diferenţa dintre World Cup şi Team/R2C2 este că una e pe arc şi cealaltă pe aer, una scumpă şi cealaltă foarte scumpă. Mai nou WC-ul se gseşte în versiunea Keronite care are o vopsea mai uşoară. Cu toate că de la an la an Race-ul sau mai nou RC-ul se spune că merge tot mai bine, eu personal nu cred asta. Daca ar fi aşa nu s-ar mai vinde modelele mai scumpe. Efectul de spicking sigur a ramas.
În concluzie, am avut multă vreme Boxxer World Cup şi nu mi-a părut rău nici o secundă. Recunosc că modelul de 2010 mi-a dat ceva bătăi de cap dar până la urmă a fost ok. Daca ar fi să aleg acum o furcă tot Boxxer aşi alege… cu toate că mă simt tentat să mă las dus de trendul Fox care este în ascensiune.
Costi Iordan
Primul lucru care vreau sa îl punctez despre aproape toate Boxxer-ele este că sunt furci sportive. Ce înseamna asta? Cand te dai cu ele nu te simţi ca şi cum ai avea o pernă sub ghidon. Simşi terenul peste care treci dar atât cât să şti peste ce treci. Amortizează doar atât cât trebuie. Multă lume consideră acest lucru un dezavantaj, poate că este. Fiecare rider are stilul lui. Eu personal sunt între, pe de o parte îmi plac furcile care “sug tot” dar pe de altă parte înteleg că este bine să am furcă mai rigidă.
Reglajele sunt chiar mai multe decât ar trebui. Părerea mea este că producătorii pun atâtea reglaje pe amortizoare numai din motive de marketing. Un Boxxer World Cup de 2003/2004 care avea 2 reglaje (compresie şi revenire) merge mult mai bine decât multe furci din ziua de azi cu ‘nspe mii de reglaje. Să revenim, reglajele unui Boxxer WC sunt: high/low speed rebound, high/low speed compression, air presure şi bottom out care nu face altceva decât să micşoreze sau să mărească volumul camerei de aer. Plaja de reglare este destul de mare, mai mare decât avem nevoie. Ca la majoritatea amortizoarelor, extremităţile nu le va folosi nimeni (exceptând minimul la compresie care mai e folosit de unii). Butoanele de reglare sunt destul de uşor de folosit şi clickurile clare. Reglajul de revenire este predispus contactului cu bolovani şi alte chestii peste care daţi pe traseu sau pur şi simpu să se desfacă şi să cadă (cum am păţit eu). Nu voi scrie despre modul de reglare al furcii deoarece pe tema asta sunt articole întregi şi zeci de pagini pe forumuri. Spun doar atât, cu cât un amortizor are mai multe reglaje cu atât este mai probabil ca utilizatorii să îl regleze prost şi World Cup-ul are multe reglaje.
La capitolul întreţinere/service, iarăşi, stă şi bine şi rău. Partea bună, chiar foarte bună, este că se servisează foarte uşor. Fiind o furcă cu baie închisă de ulei nu ai treabă cu cartuşele. Se desface de jos, se scoate lowerul, se curaţă, se unge şi se asamblează la loc. Toată treaba asta durează 10 minute şi se poate face şi între calificări şi finala unui concurs, cu minimum de unelte. Eu am făcut de multe ori aşa. Partea proastă este că, pentru a culisa mai bine, semeringurile nu strâng tare braţul şi din cauza asta intră destul de uşor mizerie înăuntru. Bine ar fi să şi culiseze bine şi să etanşeze bine dar ştiţi care este expresia pentru acest lucru… deci nu se poate. Concluzia este ca servisul se face uşor dar des.
Cu toate că are nevoie de mai multă atenţie în comparaţie cu furci de la alţi producători, este o furcă foarte fiabilă. Toată construcţia ei este destul de simplă şi pur şi simplu nu prea are ce se strica la ea. Aici nu pun la socoteală axul de la roată care dacă eşti ciocan şi îl strângi tare… ai pus-o.
La cântar câştigă detaşat. A fost, este şi cred că să o mai fie o vreme cea mai uşoară furcă de downhill de pe piaţă. Daca vrei bicicletă uşoară, Boxxer World Cup scrie pe tine.
Înca un lucru mai vreau să precizez. Diferenţa dintre World Cup şi Team/R2C2 este că una e pe arc şi cealaltă pe aer, una scumpă şi cealaltă foarte scumpă. Mai nou WC-ul se gseşte în versiunea Keronite care are o vopsea mai uşoară. Cu toate că de la an la an Race-ul sau mai nou RC-ul se spune că merge tot mai bine, eu personal nu cred asta. Daca ar fi aşa nu s-ar mai vinde modelele mai scumpe. Efectul de spicking sigur a ramas.
În concluzie, am avut multă vreme Boxxer World Cup şi nu mi-a părut rău nici o secundă. Recunosc că modelul de 2010 mi-a dat ceva bătăi de cap dar până la urmă a fost ok. Daca ar fi să aleg acum o furcă tot Boxxer aşi alege… cu toate că mă simt tentat să mă las dus de trendul Fox care este în ascensiune.
Costi Iordan
Raporteaza
9 Comentarii
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Alexandru, ai dreptate, puteam sa precizez greutatea. Are intre 2,600 si 2,700 kg. Exact nu stiu sa iti spun deoarece nu am stat niciodata sa-mi cantaresc piesele.
1) Nu se poate face service in 10 minute sau 15. Ca orice element hidraulic necesita analiza si piese de schimb in caz de probleme.
2)Semeringurile sunt OK, si da sunt mai stranse la modelele de 2010 - 2011(problema rezolvata in 2011+). Problema cu apa si mizeria care intra in furca este a noastra, pentru ca nu ducem furcile la service macar odata dupa un sezon, si in plus este imprumutata moda de la MX, sa spalam bike-ul cu WAP si asta din comoditate.
3)Reglajele sunt ok, multe asa cum sunt ele. Pentru acel pret Rockshoxx ne da dreptul la tuning, asta in cazul in care stim cum sa il facem (am mai scris despre asta, 80% iau bike-ul si se da cu el si habar nu au cu cine voteaza culoare albastra sau cea rosie).
4) Norocul nostru cu furcile Rockshoxx, este ca in sfarsit importatorul si retailerii au inteles ca este NORMAL sa aduci si piese de schimb la ceea ce vinzi.
5)Fox? cine face la noi service la furcile Fox (c)a la carte?? Daca nu face nimeni...atunci lasa... la WC acolo :))
Sunt doar niste pareri.