Autor: Alexandru Pufan | 14 august 2012

17 ore, atât am dormit în ultima zi. Asta în urma unei excursii de 3 zile la munte, cu bicicleta. Într-o astfel de ieşire, trebuie profitat, bineînţeles, de fiecare clipă pentru a face ceea ce ne place mai mult, adică să ne dăm. După ce am stat în timpul acesta toată dimineaţa, toată ziua, şi o parte din noapte, pe bicicletă, m-am întors acasă cu inima împăcată, cu trupul istovit, şi cu un rânjet à la Joe Schwartz (vezi NWD 1) pe faţă.

Night-ride-ul a fost probabil cea mai faină experienţă din acest interval. Pentru mine a fost prima dată când m-am dat cu bicicleta noaptea, altundeva decât în oraş. Interesul mi la stârnit un articol cu Gee Atherton, citit cu ceva timp în urmă, în care riderul descria una din turele sale nocturne, pe o bicicletă de all-mountain, menţionând că în viitor doreşte să repete cât mai des aceste ture. Am avut astfel ocazia, să simt pe propria piele, ce înseamnă coborârea pe o potecă (ce poate fi considerată tehnică şi în timpul zilei), prin întuneric, când frontala este singura sursă de lumină. Nu pot să nu admit că în aceeaşi măsură mi-a plăcut şi plimbarea pe drumurile de iarbă, mult mai accesibile, prin poieni luminate de Lună şi stele. La fel ca Gee, şi probabil ca o mulţime de alţi rideri, sper ca următoarea tură nocturnă să vină cât mai repede. Merită din plin să renunţi (sau cel puţin să amâni) berea şi somnul unei nopţi de weekend pentru un night-ride.

night-ride's a fun-ride

La fel de plăcută a fost şi una dintre dimineţi, în care primele raze de Soare, împreună cu o ceaţă densă şi joasă, au creat un spectacol vizual impresionant, transpus şi în câteva fotografii. Credeţi-mă, din nou, că o plimbare cu bicicleta la ora 6:00 AM, este mai preţioasă decât somnul!

dimineaţă mistică

atât color...

...cât şi alb-negru

Şi, pentru că ador să explorez mereu noi locuri, timp în care este inevitabil să nu mă rătăcesc, în ultima zi am decis să caut o nouă cale de a urca în creasta Munţilor Mehedinţi. Ceea ce iniţial părea să fie o treabă uşoară (deoarece poteca pe care vroiam să urc era marcată), s-a dovedit a fi, în final, "a pain in the ass", pentru că nu am putut rezista tentaţiei de a mă abate de la traseu. A rezultat o urcare cu bicicleta în spate pe o vale îngustă, adâncă, stâncoasă şi, (uf) aproape interminabilă. Desigur, când am ajuns sus m-am simţit grozav şi mi-am zis, iar, că a meritat din plin :D.

All day, all night, ride, ride, ride!
mereu spre creasta munţilor, oricare ar fi munţii

cam departe acea creastă, totuşi

şi din nou s-a ajuns la asta

Este de înţeles, astfel, somnul meu de 17 ore, mai mult nevoit decât dorit. Acum sunt însă refăcut, iar pentru că lucrurile bune trebuie repetate cât mai des, în seara asta plec din nou, pentru încă 3 zile.

For the thrill of it all!

Podişul Mehedinţi

drumul din creasta Munţilor Mehedinţi, unul din preferatele mele

aşa-numitul câmp de eoliene de la Orşova

All day, all night, ride, ride, ride!
în urma căruia măcar s-a construit un drum fain

o zi grozavă începe la ora 6:00

Genial! :)
Andrei Christian
15 august 2012 la 23:31
respect, de mult nu am mai facut si eu asa tura de cateva zile, e cea mai tare senzatie , nu e comparabil cu nimic,mai ales cand te trage putin frigul in cort inspre dimineata :X
Ciprian Burca
16 august 2012 la 00:36
faine pozele,noi ture de noapte aici la timisoara,facem de vreo 3 ani,incepand din iunie pina la sf lui septembrie,preponderent noapte,se pleaca la lasarea intunericului si se cutriera zonele invecinate orasului,pe dealuri si campii,distantele parcurse sunt intre 50-60-70km pe seara.Poate in alte zone alte tarii nu se fac asemenea evenimente dar aici nu ne este strain acest sport.
Gabriel Ionut
16 august 2012 la 02:30
Foarte fain si interesanta experienta, insa nu stiu cat este de safe sa mergi singur...
Ciprian Burca
17 august 2012 la 16:02
chiar aseara am facut o tura de 76km pe noapte,pe dealurile inspre lipova,am fost 4 baieti.
Initiativa asta este chiar buna,dar trebuie sa fiiti pregatiti pentru asa ceva,far serios,care sa duca cateva ore bune si licurici de asemenea,plus lumina buna,daca coborati prin padure fara lumina seriosa,riscul de a te accidenta este foarte mare.Sa speram ca in curand o sa auzim de tot mai multe ture de noapte in patria noastra draga si iubita

Scrie un comentariu

Alexandru Pufan
Membru din: 6 mai 2007

Promovarea ta aici!
Google Ads

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.