DirtBike la ABSA Cape Epic şi BIKE Four Peaks

DirtBike la ABSA Cape Epic şi BIKE Four Peaks

Autor: Dan Mazilu | 5 martie 2013
Nu se întâmplă prea des să avem ocazia de a participa la evenimente de o asemenea anvergură şi importanţă în ciclismul mondial. Anul acesta însă vom fi în măsură să relatăm de la faţa locului de la două din cele mai mari maratoane mtb din lume. Mulţumită faptului că de-a lungul timpului am dezvoltat o relaţie foarte bună cu organizatorii şi pentru că DirtBike este singurul loc din România unde un astfel de evenimente beneficiază de expunerea pe care organizatorul o cere, în martie şi în iunie ne vom deplasa în Africa de Sud, respectiv Germania, pentru sute de fotografii şi poveşti de neuitat.

La BIKE Four Peaks, fostul Trans Germany, vom participa în calitate de „rinding journalist”. Astfel, jurnalistul nostru „riding” va fi Valentin Pasa, un biker care nu se mai află la prima tinereţe, dar aş spune că nici la a doua nu a ajuns încă. Valentin este un „mega” pasionat şi a ajuns la nişte performante sportive de invidiat în doar 5 ani dacă socotim şi 2013.

DirtBike la ABSA Cape Epic şi BIKE Four Peaks
Valentin Pasa (stânga) şi bicicleta sa în fundal


Valentin fuma în 2009 două pachete de ţigări pe zi şi avea 106 kg. După care a ascultat nişte cd-uri care îi spuneau că nu face bine ce face şi simplu, l-au convins. A renunţat la fumat, a descoperit bicicleta, şi-a implicat şi familia, iar acum este cel mai fericit biker. Apoi a mers un pas mai departe şi a înfiinţat echipa sa de mtb, Lotus Bike, împreună şi sub culorile căreia participă la fiecare concurs. Valentin are acum ocazia să-şi testeze limitele în cadrul unui maraton de 4 zile. Iar el spune că are şanse să îl termine cu bine. Anul trecut Valentin a strâns sub centură nu mai puţin de 16 maratoane din care 3 s-au încheiat cu podium.

Valentin va alerga la BIKE Four Peaks pe al său hard-tail Cannondale Flash 29er de 10,4 kg, cu Lefty, schimbătoare XT/X7 şi frâne XTR Trail. Este încrezător în ce-l aşteaptă mai ales că nu se duce să facă poze (ca mine) ci să tragă la maxim de el şi de bicicletă. Valentin va relata pentru noi în fiecare seară despre etapele parcurse, terenul străbătut şi cum s-a simţit efectiv în mijlocul plutonului internaţional pe munţii din Germania şi Austria.

În Africa de Sud va pleca subsemnatul, în calitate de „non-riding journalist” de data asta. Personal nu mă voi încumeta niciodată să particip la un asemenea event de 8 etape, nici măcar la unul de talia celui din Germania de doar 4 etape. Mă rezum la cursele de o zi sau, ca în cazul de faţă, să îi fotografiez pe cei care suferă în locul meu.

DirtBike la ABSA Cape Epic şi BIKE Four Peaks
Subsemnatul (dreapta) împreună cu Simion Gheorghe, aka Geo, unul din designerii traseului de XC de la Argeş Autumn Race 2012. Foto: Dragoş Constantin


Anul acesta maratonul ABSA Cape Epic se află la ediţie aniversară întrucât împlineşte 10 ediţii. Se află însă şi într-un moment trist când evenimentul nu-l va mai găzdui la start pe eroul Africii de Sud, Burry Stander, care a murit în ianuarie anul acesta, în timp ce se antrena pe bicicletă lovit fiind de o maşină. Din păcate bucuria aniversarii celor 10 ani va fi temperată de lipsa acestui rider de talie mondială.

Organizatorul maratonului, Grandstand Management, va avea grijă de tot grupul media şi-l va plimba de colo-colo peste tot pe parcursul celor 7 etape plus prolog. La nivelul la care lucrează şi ţinând cont de experienţa pe care o au, evident că ştiu exact care sunt locurile perfecte pentru foto şi chiar în ce direcţie să-ţi îndrepte aparatul foto dacă tu nu eşti în stare.

Luni plecăm spre Cape Town pentru ca începând de duminica viitoare, 17 martie, să debuteze nebunia cu trezit la 6 dimineaţa şi întors la cort la… târziu de tot…
Raporteaza

11 Comentarii

Cezar Anton
7 martie 2013 la 21:57
adica cum ? celalalt brat e in carantina , de ce l-a taiat :))) marog , isi risca viata dintilor lui...daca tine asa mult la greutate...
0
0
Cezar Anton
7 martie 2013 la 21:59
da , am citit oleaca articolul si cica e rezistenta , da nu stiu cum :))
0
0
Minu Cristian
7 martie 2013 la 22:19
Pai furca aceea e facuta pentru cei ce vor furci foarte usoare.Foloseste un butuc special,care ii confera rezistenta, si o pipa de asemenea,din cate stiu eu.Este up-side-down si se prine exact ca si furcile dc ,deci prindere in doua puncte de unde rezulta o o flexare mica(orice furca flexeaza)
Si eu am fost foarte mirat de ciudatenia asta de furca, iar cand am vazut prima data o astfel de furca acum 1-2 ani reactia a fost ceva de genu "WTF is this!?"
Eu unul sunt curios cum se descurca la franare.
0
0
Dan Mazilu
8 martie 2013 la 19:13
Nu toata lumea s-a nascut experta in biciclete, poate unii sunt experti contabili sau ahitecti de succes. Pentru ei bicicleta din imagine dispune de celebra furca Cannondale Lefty, foarte usoara si cu travel mare in acelasi timp. Franeaza excelent, amortizeaza excelent, la fel de sigura ca orice alta furca "obisnuita". http://www.cannondale.com/innovation/lefty\_headshok
0
0
Minu Cristian
9 martie 2013 la 13:03
Asa este Dan.Ai mare dreptate.Daca nu ne-am nascut invatati trebuie sa invatam si informatiile nu cad din cer, asa ca la primim de la alti oameni care si ei la randul lor au invatat de la cineva si tot asa.
Sper ca Cezar s-a lamurit cum e treaba cu furca aceasta, in mare.
0
0

Scrie un comentariu

Dan Mazilu
Membru din: 12 septembrie 2012

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads