Am primit de la Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, prin Marian Ivan, presedintele OPTAR, urmatorul comunicat privind pistele de biciclete realizate ilegal in Bucuresti. Reproducem mai jos integral textul acestuia.
Sorin Oprescu ar putea raspunde in cazul pistelor ilegale*
Indiferent daca esti doctor, tamplar sau berar, atunci cand gresesti… platesti ! Situatia nu
este diferita nici in cazul primarilor. Dar care este legatura dintre Primarul Sorin Oprescu
si prejudiciul imens provocat din vina Adminstratiei Strazilor Bucuresti?
Dupa cum se stie, in Bucuresti pistele pentru biciclete s-au realizat pe trotuare. Nu s-a
tinut cont de lege, de avize, de oameni, de parcari, de magazine, de copaci, de chioscuri,
de statii RATB… Nu s-a tinut cont de nimic.
La solicitarea cetatenilor nemultumiti, Brigada Rutiera a verificat modul care s-au realizat
pistele. S-a constatat ca toate traseele verificate erau ilegale. Si pentru ca lucrarile au fost
receptionate cu incalcarea legii, paguba produsa trebuie recuperata de la cei vinovati.
Potrivit legii, primarul conduce serviciile publice locale**. El este cel care trebuie
sa recupereze prejudiciile provocate de receptionarea (si plata) pistelor ilegale. Pentru
asta, primarul Sorin Oprescu trebuie sa impute pagubele catre vinovati in termenul legal
de 30 de zile de la momentul stabilirii prejudiciului.
Primarul Sorin Oprescu a fost sesizat pentru prima data pe 24 noiembrie 2011. Cu toate
ca petitia inregistrata la Primarie continea referiri la ilegalitatile Administratiei Strazilor,
nimeni nu a luat vreo masura***. Au urmat mai multe zeci de petitii catre Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada de Politie
Rutiera, Prefect si Ministrul de Interne. In final, pe 8 octombrie 2012, Organizatia pentru
Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a solicitat Curtii de Conturi
identificarea vinovatilor si recuperarea prejudiciului creat prin receptionarea si plata
ilegala a pistelor din Bucuresti.
Deoarece exista un termen in care faptele celor vinovati se vor prescrie (3 ani) si pentru
ca institutiile din Romania tergiverseaza pedepsirea vinovatilor, OPTAR impreuna cu
Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti intentioneaza ca in perioada imediat urmatoare sa
se adreseze institutiilor europene.
* art. 64 din Legea nr. 94/1992 (de organizare si functionare a Curtii de Conturi):
Nerecuperarea prejudicilor, ca urmare a nedispunerii si neurmaririi de conducerea
entitatii a masurilor transmise de Curtea de Conturi, constituie infractiune si se
pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
** art. 61 alin. 5 din Legea nr. 215/2001
*** art 84-85 din legea nr. 188/1999
Sursa foto: constantasimplicity.wordpress.com |
Sorin Oprescu ar putea raspunde in cazul pistelor ilegale*
Indiferent daca esti doctor, tamplar sau berar, atunci cand gresesti… platesti ! Situatia nu
este diferita nici in cazul primarilor. Dar care este legatura dintre Primarul Sorin Oprescu
si prejudiciul imens provocat din vina Adminstratiei Strazilor Bucuresti?
Dupa cum se stie, in Bucuresti pistele pentru biciclete s-au realizat pe trotuare. Nu s-a
tinut cont de lege, de avize, de oameni, de parcari, de magazine, de copaci, de chioscuri,
de statii RATB… Nu s-a tinut cont de nimic.
La solicitarea cetatenilor nemultumiti, Brigada Rutiera a verificat modul care s-au realizat
pistele. S-a constatat ca toate traseele verificate erau ilegale. Si pentru ca lucrarile au fost
receptionate cu incalcarea legii, paguba produsa trebuie recuperata de la cei vinovati.
Potrivit legii, primarul conduce serviciile publice locale**. El este cel care trebuie
sa recupereze prejudiciile provocate de receptionarea (si plata) pistelor ilegale. Pentru
asta, primarul Sorin Oprescu trebuie sa impute pagubele catre vinovati in termenul legal
de 30 de zile de la momentul stabilirii prejudiciului.
Primarul Sorin Oprescu a fost sesizat pentru prima data pe 24 noiembrie 2011. Cu toate
ca petitia inregistrata la Primarie continea referiri la ilegalitatile Administratiei Strazilor,
nimeni nu a luat vreo masura***. Au urmat mai multe zeci de petitii catre Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada de Politie
Rutiera, Prefect si Ministrul de Interne. In final, pe 8 octombrie 2012, Organizatia pentru
Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a solicitat Curtii de Conturi
identificarea vinovatilor si recuperarea prejudiciului creat prin receptionarea si plata
ilegala a pistelor din Bucuresti.
Deoarece exista un termen in care faptele celor vinovati se vor prescrie (3 ani) si pentru
ca institutiile din Romania tergiverseaza pedepsirea vinovatilor, OPTAR impreuna cu
Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti intentioneaza ca in perioada imediat urmatoare sa
se adreseze institutiilor europene.
* art. 64 din Legea nr. 94/1992 (de organizare si functionare a Curtii de Conturi):
Nerecuperarea prejudicilor, ca urmare a nedispunerii si neurmaririi de conducerea
entitatii a masurilor transmise de Curtea de Conturi, constituie infractiune si se
pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
** art. 61 alin. 5 din Legea nr. 215/2001
*** art 84-85 din legea nr. 188/1999
Raporteaza
10 Comentarii
6 decembrie 2012 la 01:13
sa ai suspensie pe rulmenti ruginiti....rahat mare rahat,...sa se arate unu' care poate sa inmoaie putin rahatul si sa-l mai incarci in sarcina cu faptul ca-s ruginiti...e un alt rahat.....nu lovi dragonu-n cap...ca nu simte nic'....bate-i baza....o,o le..castreaza-l..asa nu mai face pui..dragoni mici..... cererea....pisatul marunt..tocatul lui nervu lui....si de acolo incolo incepe treaba(becu rosu-n sa si alb in frunte) in mijloc de trafic....(exclus militia ) ..ca n'are de a face....pacat ca e pe langa ......da-i cu roata-n cap ca stie opera......no' ai grij' la gropi
1 Bogdan Stanila
0
6 decembrie 2012 la 11:19
Nu am inteles absolut nimic din ce ai scris, @ovi muresan. Desi m-am chinuit foarte mult sa descifrez, nu mi-a iesit!
1 Cosmin Alecu
0
6 decembrie 2012 la 13:34
Cand oare se va pune punct taraseniei asteia, cei vinovati sa plateasca, iar pistele sa fie unde trebuie sa fie ?!
0
0
26 decembrie 2012 la 22:32
ideea e tare: piste de biciclete ilegale?!!?
0
0
27 decembrie 2012 la 17:49
Da. Pentru construirea pistelor de biciclete trebuiesc respectate niste normative. Nu au fost respectate, Politia a inspectat pistele si le-a declarat ilegale.
0
0
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!