OPTAR va aduce problema pistelor ilegale în faţa CGMB

OPTAR va aduce problema pistelor ilegale în faţa CGMB

Autor:Dan Mazilu | 15 noiembrie 2012
OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este cunoscută ca fiind una dintre cele mai eficiente şi agresive organizaţii atunci când este vorba de apărarea intereselor, sănătăţii şi integrităţii fizice a cetăţenilor. În ultimii ani OPTAR a reuşit să obţină câteva victorii modeste în lupta cu morile de vânt în „persoana” autorităţilor locale din Bucureşti.

OPTAR va aduce problema pistelor ilegale în faţa CGMB
O pistă de biciclete construită foarte "inteligent". Sursa foto: lorylex.wordpress.com


După 5 ani de la apariţia primelor 11 trasee cu piste de biciclete ilegale în Bucureşti, care pun în pericol viaţa pietonilor şi a bicicliştilor, şi după mai mult de 18 luni pline de acţiuni ce vizau ilegalităţile comise de Administraţia Străzilor Bucureşti, OPTAR a depus o cerere prin care solicită să se adreseze plenului Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Solicitarea vine ca urmare a faptului că în Bucureşti există 100 de km de piste declarate oficial ilegale fără ca instituţiile statului să facă demersurile necesare pentru identificarea vinovaţilor şi pentru recuperarea prejudiciilor.
Mai jos reproducem integral textul petiţiei adresate Consiliului General al Municipiului Bucureşti:

a) va solicitam sa dispuneti introducerea pe Ordinea de zi a urmatoarei sedinte a Consiliului General al Municipiului Bucuresti urmatorul punct:
- Constituirea unei Comisii de analiza si verificare a activitatii Administratiei Strazilor Bucuresti.

b) va solicitam sa ne permiteti ca la discutarea subiectului de mai sus sa ne adresam CGMB prin presedintele asociatiei, Marian Ivan.

c) va solicitam sa ne permiteti sa ne adresam CGMB, prin presedintele asociatiei Marian Ivan, la punctul “Diverse” din Ordinea de zi a aceleiasi sedinte.

Solicitarile noastre sunt motivate de faptul ca activitatea Administratiei Strazilor Bucuresti s-a dovedit ca este una nociva pentru oras si pentru cetatenii sai. Iata cateva dintre activitatile care trebuie analizate si verificate de catre Comisia ce trebuie formata:

- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus ca pentru niste marcaje rutiere provizorii (pistele pentru biciclete) sa se plateasca mai mult decat a costat o autostrada in Bulgaria. Conform Codului Rutier marcajele de culoare galbena sunt provizorii.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca in cazul pistelor pentru biciclete s-a dispus plata pentru niste lucrari neefectuate.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca in cazul pistelor pentru biciclete s-a dispus plata pentru niste lucrari neconforme cu avizele si normele in vigoare.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca, in cazul pistelor pentru biciclete, prin receptia unor lucrari ilegale, au pus in pericol viata si integritatea participantilor la trafic.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus achizitionarea la un pret exorbitant a semafoarelor pentru biciclisti.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus achizitionarea inutila a semafoarelor pentru biciclisti.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus executia si plata ilegala a pistei de pe Bdul Theodor Pallady pictor, cu toate ca lucrarea nu a primit avizul politiei rutiere.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus asfaltarea unor trotuare imediat dupa ce pe respectivele trotuare se executasera piste pentru biciclete.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-au efectuat lucrari de schimbari a bordurilor sub pretextul ca acestea sunt “ciobite”. Exista inregistrari care demonstreaza ca bordurile au fost ciobite in timpul lucrarilor de inlocuire.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca Administratia Strazilor Bucuresti nu are propriul serviciu de mentenanta al semafoarelor. In urma unor accidente cauzate de un semafor defect s-a constatat ca administratorul drumului contracteaza acest serviciu catre alte firme.
- Identificarea celor vinovati de faptul ca Administratia Strazilor Bucuresti nu are propriul serviciu de executie a marcajelor rutiere. Timp de mai multe luni in Bucuresti nu s-au executat lucrarile de marcare a carosabilului deoarece ASB contracteaza acest serviciu catre alte firme.
- Verificarea daca amenzile aplicate ASB pentru ilegalitatile comise in cazurile pistelor ilegale, a semafoarelor defecte si a lipsei marcajelor rutiere au fost imputate celor vinovati.
- Stabilirea prejudiciilor pentru fiecare caz in parte si imputarea lor catre cei vinovati.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care in relatia cu cetatenii au transmis informatii false.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au refuzat sa transmita informatiile publice catre cetateni.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au refuzat sa dispuna aplicarea legii chiar si in conditiile in care Brigada Rutiera a solicitat acest lucru.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care refuza sa respecte legea in cazul pistelor pentru biciclete ramase in administrarea ASB si care pun astfel in pericol participantii la trafic.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au permis ca prin lipsa unui control eficient sa se ajunga la toate situatiile de mai sus.
- Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care, desi au avut cunostinta de incalcarile legii, au ignorant sesizarile faptelor descrise mai sus.

Fiind vorba de siguranta cetatenilor orasului dar si de recuperarea de prejudicii importante, va rugam sa dati curs solicitarii noastre
Raporteaza

Scrie un comentariu , fii primul ! :)

Promovează-ți afacerea aici !

Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !

Google Ads