GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton

Autor: Maximilian Munteanu | 22 noiembrie 2013
Athertonii - această dinastie a downhill-ului britanic. Dacă ar trebui să ne apucăm să ne scriem memoriile despre un sezon incredibil, atunci 2013 se potriveşte perfect. GT Factory Team, compusă din Marc Beaumont, Martin Maes, Taylor Vernon şi din Athertoni - Rachel, Gee şi Dan, a obţinut în acest an succese fără precedent. În fiecare weekend, echipa a călătorit în jurul lumii pentru a participa la cele mai importante curse şi diferite evenimente din circuitul mondial de mountainbike, câştigând medalie după medalie. Cea mai importantă realizare dintre toate : victoria obţinută de Rachel la Campionatul Mondial de Downhill UCI de la Pietermaritzburg, în Africa de Sud, dar, de asemenea, titlul la general în Cupa Mondială de Mountainbike a UCI. Fratele ei, Gee, a terminat pe doi la general, iar colegul de echipă Marc Beaumont pe locul 20. Munca de echipă susţinută a plasat GT Factory Racing pe treapta întâi a clasamentului (n.r.: pe echipe) la final de sezon. Taylor Vernon, steaua în ascensiune de numai 17 ani a echipei, tocmai se recuperează după o căzătură serioasă, în vreme ce Martin Maes, celălalt tânăr rider al echipei, a devenit primul Campion la juniori al Enduro World Series. Fără îndoială, acest succes pe linie nu ar fi fost posibil fără dăruirea team manager-ului Dan Brown şi a mecanicului Piotr Michaliszyn a.k.a. "Polish Pete". Cu sezonul în sfârşit încheiat, GT Factory Racing Team şi-a făcut timp pentru a ne purta în acest interviu prin peripeţiile sezonului lor uimitor.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Martin Maes într-o cursă din Enduro World Series. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Aşa arată o echipă. foto: Sven Martin


Cum aţi descrie din perspectiva voastră sezonul 2013 într-o singură frază?
Rachel Atherton: Aproape perfect!
Gee Atherton: Un an cu rezultate solide, dar care poate fi îmbunătăţit.
Dan Atherton: Scurt, frustrant, cu toată energia dedicată sezonului 2014, dar extraordinar pentru Rach şi Martin.
Marc Beaumont: Foarte frustrant, în cele din urmă. Nimic nu a ieşit conform planului în timpul curselor. În mod cert m-a făcut mai tare şi mai înfometat pentru 2014...
Martin Maes: Incredibil! Am adorat fiecare clipă din el şi am învăţat atât de mult. Deja de abia aştept 2014!
Taylor Vernon: Am învăţat unele lucruri în cel mai dur mod cu putinţă. Exact cu spune Affy (n.r. Dan Atherton)... Pregăteşte-te pentru 2014!
Dan Brown: Aproape conform planului!

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Rach cu siguranţă o arde "conform planului". foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Dan Brown implementează planul. foto: Sven Martin


Rachel, care a fost momentul care te-a încântat mai tare: să-ţi însuşeşti tricoul de lider al Cupei Mondiale la general la Saalfelden Leogang sau tricoul în culorile curcubeului de la Mondiale?
Rachel Atherton: Probabil tricoul în culorile curcubeului... Fiind pe podium la Mondiale şi trecând cu mâna peste el, mi-am dat seama deodată că reuşisem. Am crezut că s-ar putea să nu mai obţin niciodată alt titlu de Campioană Mondială. Stăteam acolo şi mă gândeam la tot drumul parcurs pentru a-l dobândi şi m-am simţit fericită.



Ai apucat să-ţi serbezi titlul de Campioană Mondială într-un mod adecvat?
Rachel Atherton: După cursa de la Mondiale, am ieşit la petrecere... prima dată când am sărbătorit la un concurs de doi ani de zile! A fost o seară foarte distractivă la dans cu Marc Beaumont şi m-am bucurat de fiecare clipă de petrecut!

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Rachel la Leogang. foto: Sven Martin


Ce cauciuc ai ales pentru cursa de la Saalfelden Leogang?
Rachel Atherton: M-am decis să mă dau cu un cauciuc dedicat solului uscat - Kaiser Project. Aş fi putut alege şi un Mud King cu crampoane decupate, ceea ce e în mod normal pneul pe care îl prefer şi pe care mă dau în mod normal, fiindcă încă era destul de umed în partea de sus a traseului. La Mondiale am folosit un Kaiser Project pe faţă şi un Mud King decupat în profunzime pe spate. Iute!

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Mont Sainte Anne şi Rachel cu rânjet. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Hmmm, oare ce pozează Sven aici? foto: Sven Martin


Gee, ai reuşit să digeri pierderea titlului general în Cupa Mondială din weekend-ul de la Saalfelden Leogang? Care e motivaţia ta pentru sezonul următor?
Gee Atherton: Da, a fost greu desigur, dar moivaţia pentru a mă îmbunăţi e constantă.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Gee cu speranţe la Leogang. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Forjă în Africa de Sud. foto: Sven Martin


Dan, cât de important e titlul din clasamentul pe echipe, după părerea ta?
Dan Brown: Cea mai rapidă echipă poate că nu reprezintă cine ştie ce pentru omul de rând care se uită la Cupa Mondială, dar înseamnă enorm pentru noi - şi bănuiesc că şi pentru toate celelalte echipe. E o recunoaştere pentru eforturile imense depuse de întreaga echipă.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Speranţa confirmată la Enduro, Martin Maes. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Oare ce vine la anul? foto: Sven Martin


Ce crezi că poate fi îmbunătăţit în ceea ce priveşte performanţele echipei voastre în sezonul următor?
Dan Brown: O grămadă! Suntem încă departe de unde dorim să ne aflăm. Probabil că nu vom ajunge acolo cu totul, ceea ce probabil că face misiunea noastră atât de frumoasă - toţi ne străduim constant împreună să devenim mai buni.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Marky Marc and the funky shoulder-buzzer. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Stai, nu citi! foto: Sven Martin


Care sunt ţelurile voastre pe sezonul următor?
Rachel Atherton: Vreau să câştig şi să devin mai puternică din punct de vedere fizic decât am fost vreodată. Ador să văd cât de tare pot deveni.
Gee Atherton: Să câştig titlul general în Cupa Mondială - şi să încerc să-mi păstrez biluţele intacte.
Dan Atherton: Circuitul mondial de Enduro. Dar s-ar putea să încerc să îmi plasez şi câteva Cupe Mondiale de Downhill în program. Le-am cam dus dorul...
Marc Beaumont: Pe moment nu mi-ar strica puţină consecvenţă. (Râde.) Ştiu că sunt capabil să ajung pe podium şi am demonstrat asta în trecut. Aştept deja cu nerăbdare sezonul 2014!
Martin Maes: Să devin mai rapid, mai tare şi mai dibaci pe bicicletă.
Taylor Vernon: Să revin în circuit şi să supravieţuiesc un sezon întreg. Să mă dau repede dar fluent. Constanţa va fi cheia şi nu vreau să grăbesc lucrurile. Am destui ani în faţă dar ar fi fain să şi ajung pe podium în perioada ce urmează.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Dan, the man. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Euro turbos. foto: Sven Martin


Câte ore lucraţi pe săptămână? Şi care e volumul vostru de muncă principal?
Rachel Atherton: N-am idee! O grămadă de ore! La o Cupă Mondială, ziua mea începe de 6:30 dimineaţa şi se termină la 10:00 seara, când mă bag în pat. În timpul extrasezonului, probabil că mă antrenez în medie 5 ore pe zi.
Gee Atherton: Cât e 24 x 7? Nu, probabil circa 60 în majoritatea săptămânilor şi mai mult în timpul sezonului.
Dan Atherton: La ce te referi când spui "muncă"? Petrec foarte mult timp planificând lucruri... Apoi mă antrenez de două ori pe zi, câte două ore pe şedinţă. Construiesc, cercetez, sap...
Marc Beaumont: În presezon e o grămadă. Tot timpul e ceva de făcut. De cele mai multe ori sunt 2 şedinţe de antrenament pe zi, 3 zile pe săptămână. Totodată încerci să te concentrezi pe dezvoltarea îndemânării pe bicicleta de downhill.
Martin Maes: Pentru mine cel mai greu e să jonglez cu ce am de făcut pentru şcoală! Cu tot cu antrenament, tot reuşesc să strecor ceva timp şi pentru a mă relaxa.
Taylor Vernon: Fiindcă spatele mă împiedică să mă dau şi să mă antrenez la nivelul de intensitate la care ar trebui, mi-a pregătit o rutină de exerciţii şi antrenament uşor pentru a reveni în formă, deci aş spune în jur de 15 ore pe săptămână, doar sală şi înot.
Dan Brown: Atâtea de câte e nevoie, în vară şapte zile pe săptămână. Nici nu vreau să mă apuc să încerc să număr orele. Mă tot gândesc că iarna ar putea fi ceva la liniştită.
Piotr Michaliszyn: Oricâte ore e nevoie. Dacă e un weekend de concurs, e posibil să fiu treaz până la miezul nopţii şi apoi să mă trezesc din nou la 6:30. 80 de ore lejer, în extrasezon 40 de ore.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Taylor va reveni! foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Polish Pete! foto: Sven Martin


Piotr, tu ca mecanic de echipă eşti responsabil de reglajele fine ale bicicletelor, ceea ce include şi cauciucurile. De ce depinde să alegi pneurile? Şi în care condiţii (n.r. de traseu) montezi care cauciucuri?
Pete: În timp ce luăm la picior traseul, facem alegeri în funcţie de experienţa noastră de până atunci. Tindem să folosim Mud King-uri când e ud sau foarte uscat, pentru plusul de aderenţă în praf. Între acestea, Kaiser Project tot timpul.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Gee la Leogang. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Rach şi-a meritat tortul! foto: Sven Martin


Care este cea mai mare provocare a voastră în sportul pe care îl practicaţi?
Rachel Atherton: Să rămân tare din punct de vedere mental când trec prin perioade de accidentare.
Gee Atherton: Să decid când un risc e demn de a fi asumat. (Nu atât de des pe cât îmi place să cred, în general.)

În ce direcţie credeţi că va merge dezvoltarea downhill-ului în anii care urmează?
Rachel Atherton: Am avut o grămadă de contacte cu media mainstream din Marea Britanie de la ultimă cursă încoace şi pot vedea că downhill-ul începe să capete recunoaştere în ochii unei audienţe mai largi, ceea ce este extraordinar. Cred că vom vedea mai mulţi sponsori din afara sportului, mai mulţi participanţi şi partea feminină a disciplinei va continua să crească fulminant. Sper ca traseele să devină din ce în ce mai grele mai lungi şi mai solicitante, ceea ce înseamnă că toţi concurenţii vor trebui să se antreneze mai intens şi mai bine. Cu echipamentul disponibil în ziua de azi pentru a măsura orice în timpul unei manşe de concurs, de la forţă şi cadenţă, până la puls, putem să ne dezvoltăm corpurile la fel ca şi bicicletele.
Dan Brown: Cred că va exista o continuare a treburilor excelente făcute de Red Bull cu transmisiile live şi alte dezvoltări în jurul acestora, precum şi reînceperea acoperirii curselor de către televiziunile mainstream.

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
You talkin' to me??? foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Taylor şi Gee la Val di Sole. foto: Sven Martin


Cum stau lucrurile pe timp de iarnă pentru voi? Aveţi de gând să mergeţi undeva în vacanţă?
Rachel Atherton: O vacanţă cu snorkeling împreună cu peştii şi ţestoasele ar fi destul de faină!
Gee Atherton: Cu siguranţă! Doar locul şi partenerii de drum rămân de stabilit!
Dan Atherton: Nu! Prea multă treabă de făcut - revenirea la condiţia fizică deplină şi o grămadă de lucrat la proiectul de construcţii Atherton din 2014...
Marc Beaumont: Da, clar. O să mă dau la motocross cu prietenii şi o să fac ceva mai multe în ceea ce priveşte renovarea casei meile, fiindcă evoluează foarte încet.
Martin Maes: În mod cert.
Taylor Vernon: Nici o vacanţă pentru mine. Mă concentrez pe a-mi dori să revin în curse în 2014. Nu am chef să pierd vremea, prefer să muncesc din greu şi să fiu apt să mă bucur de curse din nou. Concursurile sunt ca o vacanţă pentru mine. Ce altceva mi-aş putea dori?
Dan Brown: Nu! Al doilea meu copil trebuie să se nască în decembrie, deci nu e vreme pentru vacanţă!
Piotr Michaliszyn: După sesiunile de teste, poate. Apoi începe treaba la noua mea casă!

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Chillin'. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Meritat. Punct. foto: Sven Martin




Pentru alte informaţii referitoare la evenimente, atleţii susţinuţi de Continental şi echipele sponsorizare de producătorul german de cauciucuri, vă rugăm vizitaţi pagina lor de Facebook.

Pentru informaţii suplimentare referitoare la implicarea Continental în industria de biciclete, vă rugăm accesaţi www.conti-online.com



Alte imagini:

GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Martin Maes în acţiune. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Les Deux Alpes cu Taylor Vernon. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Taylor Vernon ştie şi Enduro! foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Gee, una mică la Mont Sainte Anne. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Rubber side down în Quebec. foto: Sven Martin


GT Factory Racing trage linie la final de sezon: interviu cu fraţii Atherton
Marc, combinator în combinezon la final de sezon. foto: Sven Martin



Notă: acest interviu a fost obţinut de la agenţia Rasoulution prin amabilitatea lui Lars Wich şi a colegului nostru Dan Mazilu. Rasoulution GmbH este o agenţie de markting, comunicare şi imagine, fondată de fostul pionier al freeride-ului Tarek Rasouli. Ea reprezintă atleţi precum Andreu Lacondeguy, Sam Reynolds, Danny MacAskill sau Martin Soderstrom, mărci cum ar fi Bell, BikePark Leogang, Continental, GoPro, Kona, Marzocchi, Mavic sau Nissan şi a organizat evenimentele Red Bull District Ride, Red Bull Berg Line, X-Games Munich şi FMB World Tour. Pe anul 2014, Rasoulution are în program competiţiile White Style (Leogang), Hall Of Dirt (Stuttgart), Vienna Air King (Viena) şi 26Trix (Leogang).

Traducere de Maximilian Munteanu
Raporteaza

2 Comentarii

Bogdan Veres
22 noiembrie 2013 la 20:53
mi-ar fi placut sa castige fratii titlurile mondiale :). taylor vernon eu stiu ca s-a accidentat la crankworx les 2 alpes video-ul pointeaza spre val di sole. la mai multe interviuri de genu :)
0
0
Sabin Muller Gtr
22 noiembrie 2013 la 21:15
Felicitari pentru articol! Go GT!
0
0

Scrie un comentariu

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads