Bikecheck - Nukeproof-ul Pulse 2017 al lui Sorin Părău

Bikecheck - Nukeproof-ul Pulse 2017 al lui Sorin Părău

Autor: Maximilian Munteanu | 2 septembrie 2016

Vorba din popor spune că toamna se numără bobocii. Dar în afară de asta se mai numără ceva: bicicletele noi ”din viitor”, care încep să apară pe la Eurobike, sau unele chiar direct la dealeri, pentru unii privilegiați. Bine, gurile rele spun că an de an industria de fapt nu face decât să mai schimbe niște culori pe niște modele deja consacrate, asta când nu se omoară să ne mai prezinte vreun standard. Dar asta e altă discuție pe care nu o vom purta acum. Mai bine să revenim la privilegii și posesorii lor!


Sorin Părău nu este doar cel mai titrat downhiller din România și unul dintre cei mai longevivi oameni din scenă, nu-nu, cred că am mai spus-o, e și cel mai serios racer, întotdeauna cu materialul tip-top, și își cunoaște extrem de bine bicicleta. Sorin mai este și un om deosebit de loial și nu a prea schimbat sponsori de-a lungul timpului. Relația sa cu Nukeproof este una care a început acum ceva vreme, iar aici la Mogoșa, unde suntem, Sorin a răsărit cu Pulse-ul de 2017, pictat adecvat într-un set de culori care a decorat ceva echipamente Troy Lee Designs, întâmplător alt sponsor de-al lui. Deci totul în grafic, la propriu. :)



Ce vedeți în spate e Mogoșa, unde Sorin vine întotdeauna cu plăcere, și brigada de rideri, la o baie meritată după o zi de dat full-on. :)
Ce vedeți în spate e Mogoșa, unde Sorin vine întotdeauna cu plăcere, și brigada de rideri, la o baie meritată după o zi de dat full-on. :)


Bicicleta lui Sorin este în mare măsură stock, dar are câteva specialități, pe ici, pe colea, care cu siguranță vi se vor părea interesante. Cel mai important lucru este că Sorin a trecut de la M la L și se simte mult mai bine pe bicicleta nouă, pe care o descrie drept ”autobuz”, în cel mai pozitiv sens cu putință. Mai spune că Pulse-ul mai vechi avea o ajustare pentru chainstay pe care o ținea tot timpul în poziția ”lung”, fiindcă așa se obișnuise la toate bicicletele pe care le-a avut, dar că modelul nou are un chainstay fix, care e undeva între cele două extreme ale modelului anterior. Noua bicicletă îl obligă să stea mai pe față și ăsta este un lucru bun. De notat, copii: geometria este unul dintre cele mai importante lucruri la o bicicletă de downhill! Să nu uitați asta!



Nukeproof Pulse 2017, mărime L, cu 40 Float, Vivid Air și fel de fel de godies de la Nukeproof.
Nukeproof Pulse 2017, mărime L, cu 40 Float, Vivid Air și fel de fel de godies de la Nukeproof.


Pentru cei care au deschis mai târziu televizoarele, Sorin a rezolvat în iarnă, la skiercross, de o fractură de bazin și își revine treptat de atunci. A participat doar la anumite evenimente și se antrenează cu cap și pentru downhill și pentru enduro. Niciodată nu îți faci calculul fără Sorinel într-un concurs de gravity de la noi. Pe parcursul discuției pe care am avut-o despre bicicletă, ne-a vorbit mult despre cum folosește anumite piese și pe bicicleta de DH și pe cea de enduro, ca să nu fie nevoit să se obișnuiască altfel. Lucid până la capăt!



Pulse e deja un clasic în programul Nukeproof și arată din ce în ce mai armonios. Chiar dacă echipa de uzină CRC/Paypal nu a avut anul acesta cele mai bune rezultate, Sam Hill rămâne un nume de legendă și un rider foarte aplecat peste fiecare detaliu din dezvoltarea unei biciclete și nici cu ceilalți team-rideri, Mike Jones și Joe Smith nu trebuie să vă fie rușine. Dincolo de asta, Sorin spune că apreciază performanța la un preț bun și fix despre asta este vorba aici.
Pulse e deja un clasic în programul Nukeproof și arată din ce în ce mai armonios. Chiar dacă echipa de uzină CRC/Paypal nu a avut anul acesta cele mai bune rezultate, Sam Hill rămâne un nume de legendă și un rider foarte aplecat peste fiecare detaliu din dezvoltarea unei biciclete și nici cu ceilalți team-rideri, Mike Jones și Joe Smith nu trebuie să vă fie rușine. Dincolo de asta, Sorin spune că apreciază performanța la un preț bun și fix despre asta este vorba aici.

Suspensia și frânele sunt două dintre cele mai importante repere la o bicicletă de downhill și Sorin știe bine ce face. A ales să fie client de Fox 40 acum câțiva ani și este un avocat ferm al performanțelor acestei furci. Cu frânele lucrurile sunt ceva mai complicate. Just scroll! :D
Suspensia și frânele sunt două dintre cele mai importante repere la o bicicletă de downhill și Sorin știe bine ce face. A ales să fie client de Fox 40 acum câțiva ani și este un avocat ferm al performanțelor acestei furci. Cu frânele lucrurile sunt ceva mai complicate. Just scroll! :D

RockShox-ul Vivid Air de pe spate a avut nevoie de multă atenție pentru a fi reglat optim și acum Sorin e mulțumit de cum lucrează. El descrie cadrul drept unul liniar în cursa lui, deci a ales un comportament progresiv, cu multe <i>token</i>-uri, pentru Vivid.
RockShox-ul Vivid Air de pe spate a avut nevoie de multă atenție pentru a fi reglat optim și acum Sorin e mulțumit de cum lucrează. El descrie cadrul drept unul liniar în cursa lui, deci a ales un comportament progresiv, cu multe token-uri, pentru Vivid.

Reglajele pentru 40-ul Float și detalii Nukeproof pe oriunde te uiți!
Reglajele pentru 40-ul Float și detalii Nukeproof pe oriunde te uiți!

Sorin nu a fost niciodată mofturos, dar și-a dorit tot timpul cele mai bune performanțe de la furcile sale. Ghețușul auriu Kashima e la locul lui. Ca fapt divers, Sorin spune că nu a dat jos stickerele de pe furcă urmărind ceva anume, ci pur și simplu fiindcă se zgâriaseră.
Sorin nu a fost niciodată mofturos, dar și-a dorit tot timpul cele mai bune performanțe de la furcile sale. Ghețușul auriu Kashima e la locul lui. Ca fapt divers, Sorin spune că nu a dat jos stickerele de pe furcă urmărind ceva anume, ci pur și simplu fiindcă se zgâriaseră.

Un schimbător Saint Type 2, adică cu clutch, care ajută la silențiozitate și ajută lanțul să stea pe foaie. Ce vedeți în spate sunt 7 viteze cu spațiere de set de 10, cu pinion de încheiere polizat pentru siguranță. Gamă? Tiagra. V-am spus că Sorin pune preț pe raportul preț/performanțe!
Un schimbător Saint Type 2, adică cu clutch, care ajută la silențiozitate și ajută lanțul să stea pe foaie. Ce vedeți în spate sunt 7 viteze cu spațiere de set de 10, cu pinion de încheiere polizat pentru siguranță. Gamă? Tiagra. V-am spus că Sorin pune preț pe raportul preț/performanțe!

O inginerie tipică. Un chainguide MRP modificat, cu o cușcă mai mică. Sorin spune că foaia Race Face <i>narrow/wide</i> ține în general lanțul pe linie și că folosește doar uneori partea de jos. Brațele Saint M810 au trecut prin câteva biciclete și nu are sens să plece, iar pedalele Shimano entry-level sunt accesibile și de bună calitate. Nota bene!
O inginerie tipică. Un chainguide MRP modificat, cu o cușcă mai mică. Sorin spune că foaia Race Face narrow/wide ține în general lanțul pe linie și că folosește doar uneori partea de jos. Brațele Saint M810 au trecut prin câteva biciclete și nu are sens să plece, iar pedalele Shimano entry-level sunt accesibile și de bună calitate. Nota bene!

Detalii faine pentru un Nukeproof silențios. În loc să inventeze noi standarde inutile, industria mai bine ar standardiza asemenea protecții, care ne fac viața mai frumoasă. Fiindcă e penibil să-ți cumperi bicicletă de țâșpe mii dă coco și să pui camere uzate pe <i>chainstays</i>. Mulțumim Nukeproof!
Detalii faine pentru un Nukeproof silențios. În loc să inventeze noi standarde inutile, industria mai bine ar standardiza asemenea protecții, care ne fac viața mai frumoasă. Fiindcă e penibil să-ți cumperi bicicletă de țâșpe mii dă coco și să pui camere uzate pe chainstays. Mulțumim Nukeproof!

Sorin a folosit mult timp frâne Shimano Deore XT M785 și încă le are pe bița de enduro, dar a simțit că are nevoie de mai mult la downhill.
Sorin a folosit mult timp frâne Shimano Deore XT M785 și încă le are pe bița de enduro, dar a simțit că are nevoie de mai mult la downhill.

Și iată surpriza! Etriere (nu etrieri, bă!!!) Magura MT7, în combinație cu manete Shimano, uleiul mineral permite mariajul ăsta, pe care totuși nu vi-l recomandăm acasă. Sorin a venit la Sinaia cu MT7-uri complete, dar a fost tare nemulțumit de ele și până la urmă a rămas în finală fără frâna de față. Rezultatul lui arată un pic altfel în lumina asta. A cochetat chiar cu montarea vechillor Gustave pe bicicleta mare. Fiindcă nu a găsit manete de MT7 în timp util, a făcut improvizația asta de care e tare încântat. Nu știu dacă mai avem importator de Magura în România, dar dacă avem și aș fi în locul lui, m-aș autosesiza urgent la faza asta!
Și iată surpriza! Etriere (nu etrieri, bă!!!) Magura MT7, în combinație cu manete Shimano, uleiul mineral permite mariajul ăsta, pe care totuși nu vi-l recomandăm acasă. Sorin a venit la Sinaia cu MT7-uri complete, dar a fost tare nemulțumit de ele și până la urmă a rămas în finală fără frâna de față. Rezultatul lui arată un pic altfel în lumina asta. A cochetat chiar cu montarea vechillor Gustave pe bicicleta mare. Fiindcă nu a găsit manete de MT7 în timp util, a făcut improvizația asta de care e tare încântat. Nu știu dacă mai avem importator de Magura în România, dar dacă avem și aș fi în locul lui, m-aș autosesiza urgent la faza asta!

Magura MT7 cu disc Shimano RT76. Magura nu recomandă decât discuri proprii, dar, haha, despre ce naiba vorbim aici??? ;)
Magura MT7 cu disc Shimano RT76. Magura nu recomandă decât discuri proprii, dar, haha, despre ce naiba vorbim aici??? ;)

Butucul ăsta Ringle Abbah e la Sorin de când se dădea pentru Kona, de prin 2007. E nevoie să mai spun ceva?
Butucul ăsta Ringle Abbah e la Sorin de când se dădea pentru Kona, de prin 2007. E nevoie să mai spun ceva?

Butucii Nukeproof s-au îmbunătățit mult de la prima generație. Totuși, și ăsta a apărut în peisaj, fiindcă vechiul Ringle nu mai era compatibil.
Butucii Nukeproof s-au îmbunătățit mult de la prima generație. Totuși, și ăsta a apărut în peisaj, fiindcă vechiul Ringle nu mai era compatibil.

Jantele Nukeproof mai vechi erau făcute de Sun-Ringle, ăstea noi vin de la WTB, care sunt ceva mai pe val cu noile filme tubeless, pe care le vizionează și Sorinel. Cât despre gume, Sorin ne spune că în afară de Magic Mary-uri și Shorty-uri nu prea are altceva prin portbagaj... Presiuni? La Mogoșa 2.0, după ce joaca la 1.7 nu a dat roade.
Jantele Nukeproof mai vechi erau făcute de Sun-Ringle, ăstea noi vin de la WTB, care sunt ceva mai pe val cu noile filme tubeless, pe care le vizionează și Sorinel. Cât despre gume, Sorin ne spune că în afară de Magic Mary-uri și Shorty-uri nu prea are altceva prin portbagaj... Presiuni? La Mogoșa 2.0, după ce joaca la 1.7 nu a dat roade.

Ghidon Warhead cu pipă Sam Hill  signature. Rise redus și curățenia la care te aștepți. Interfața pe care nu o vedem e compusă din niște cuvete care vin tot de la Nukeproof.
Ghidon Warhead cu pipă Sam Hill signature. Rise redus și curățenia la care te aștepți. Interfața pe care nu o vedem e compusă din niște cuvete care vin tot de la Nukeproof.

Tija Nukeproof e lipsită de emoție, dar își face treaba, fix ca și colierul tot de la Nukeproof, care lipsește din peisaj. Șaua Sam Hill are striațiile patentate de australian și care au văzut forme mai agresive în vremurile sale SDG.
Tija Nukeproof e lipsită de emoție, dar își face treaba, fix ca și colierul tot de la Nukeproof, care lipsește din peisaj. Șaua Sam Hill are striațiile patentate de australian și care au văzut forme mai agresive în vremurile sale SDG.

<i>”...and he's only 16 years old!!!”</i>chiuia Tibi pe la Maribor acum 15 ani. Ăsta e numărul favorit al lui Sorin. Să-i poarte noroc!
”...and he's only 16 years old!!!”chiuia Tibi pe la Maribor acum 15 ani. Ăsta e numărul favorit al lui Sorin. Să-i poarte noroc!

Vă provoc să aflați singuri ce făcea Nukeproof acum mult timp, înainte de a fi compania care e azi! Spor la căutat! ;)
Vă provoc să aflați singuri ce făcea Nukeproof acum mult timp, înainte de a fi compania care e azi! Spor la căutat! ;)

Nu mai țin minte ce spunea Sorinel, dar Kiks sigur îi dădea cu un ”Hm!” clasic de-al lui. Vă vine să credeți că oamenii ăștia doi se dădeau (și) acum 18 ani în curse împreună. Ce mod adecvat de a încheia galeria asta! :D
Nu mai țin minte ce spunea Sorinel, dar Kiks sigur îi dădea cu un ”Hm!” clasic de-al lui. Vă vine să credeți că oamenii ăștia doi se dădeau (și) acum 18 ani în curse împreună. Ce mod adecvat de a încheia galeria asta! :D

Faună de Mogoșa. Lampă ăsta brânzit se lăsa fotografiat de doamna mă-sa în timp ce flexa a la Mister Olympia. Atât.
Faună de Mogoșa. Lampă ăsta brânzit se lăsa fotografiat de doamna mă-sa în timp ce flexa a la Mister Olympia. Atât.


Fotografiile mediocre sunt realizate de amatorul Maximilian Munteanu. Toate drepturile mediocre sunt totuși rezervate. ;)

Raporteaza

3 Comentarii

Norbert Popovic
3 septembrie 2016 la 01:05 (editat)
Frumos articol (putina reclama, dar na se cere)...dar cea mai tare e poza cu Kiks si Sorinel, iar pentru asta si textul de la imagine, nota 10 ! ;)
0
2 . Bibi, Maximilian Munteanu
Nagy Tamas Nagy
3 septembrie 2016 la 01:57
faina fauna la mogosa!
0
0
Maximilian Munteanu
3 septembrie 2016 la 03:27
Ce reclamă? Ce se cere, Popo? Hă???
1 Zoltan Balint
0

Scrie un comentariu

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads