5 - cinci ediţii Expobike au avut loc până acum, aşadar ediţia 2014 a avut şi o conotaţie aniversară. Însă doar la nivel teoretic, căci în practică nu s-au observat activităţi speciale care să marcheze aniversarea, şi nici atmosfera nu mi s-a părut a fi tocmai de sărbătoare. De ce? Impresiile mele, în continuare.
Am vizitat Expobike pe durata celor trei zile oficiale, dar am dat o tură şi joi, când majoritatea expozanţilor pregătea standurile. Joi dimineaţa am plecat spre Romaero, consultasem lista de expozanţi cu câteva zile înainte, ca urmare nu mă aşteptam la surprize. Ajuns la destinaţie observ forfotă mare, expozanţii îşi construiau standurile, descărcau produsele, le aranjau în spaţiul de expunere, fiecare dându-şi interesul în activitatea pe care o presta. Lucrurile se mişcau aproape uns, startul era bun.
Pe parcursul următoarelor 3 zile de vizită am avut însă o surpriză. Probabil veţi remarca şi din pozele articolului, majoritatea acestora surprinzând doar biciclete şi echipamente, fără a conţine şi o latură umană în peisaj. Deşi nu-mi propusesem acest lucru, a fost pur şi simplu un rezultat al situaţiei întîlnite la faţa locului - interesul publicului nu mi s-a părut a fi foarte mare, am remarcat puţini vizitatori. Şi nu este doar părerea mea, ci şi a majorităţii expozanţilor cu care am stat de vorbă.
Mă întreb de unde oare acest interes scăzut al vizitatorilor? Să fie oare din cauza absenţelor notabile ale unor expozanţi de marcă? Să fie rezultatul vântului de sâmbătă sau a ploii de duminică? Sau a taxei de acces (deşi sincer nu cred că reprezintă un efort financiar atât de mare încât să limiteze accesul la un eveniment ce are loc o dată pe an)? Sau poate aşteptările mele au fost prea mari? Beats me...
Revenind la ideea produselor expuse, am putut remarca unele diferenţe faţă de anii trecuţi. Deşi partea de MTB deţine încă felia cea mai mare, ponderea bicicletelor de stradă, a celor pentru copii, a cruiserelor şi hibridelor mi-a părut a fi mai mare, ceea ce e de salutat. La MTB am remarcat mult mai multe biciclete cu roţi de 27,5(650B) şi 29 inch, dar şi mai puţine biciclete de downhill, de freeride, de nişă.
Să nu credeţi că au fost numai lucruri mai puţin plăcute la expoziţie, ba din contră. Am apreciat noutăţile pe partea de branduri de biciclete, echipamente şi componente, unde cel mai mare impact îmi pare a-l fi avut marca Devron, un proiect al DHS Bike Parts. Un alt aspect pozitiv pe care l-am remarcat a fost disponibilitatea crescută a expozanţilor de a oferi la "test" diferite tipuri de biciclete, inclusiv modele premium foarte scumpe. E drept că "testul" avea loc într-un cadru nu întotdeauna perfect pentru tipul de bicicletă (să testezi un full-suspension într-un ţarc plat nu e tocmai relevant), însă tot îţi oferă unele indicii privind capabilităţile bicicletei respective. Un alt plus mi s-a părut a fi atmosfera destinsă, relaxată, a majorităţii expozanţilor, precum şi faptul că aceştia şi-au dat silinţa pe partea de amenajare a standurilor (unele standuri mi-au lăsat o impresia foarte plăcută). Mi-aş dori să dispară complet vremurile când expozantul cu care vorbeşti este ursuz, indispus sau chiar deranjat de întrebările tale, şi din fericire se pare că ne îndreptăm pe drumul cel bun. Keep it up!
Suficiente aspecte generale, haideţi să intrăm şi prin standuri şi să vedem ce era expus.
La intrarea în prima hală se găsea standul Rudy, unde au fost expuşi ochelarii Rudy Project şi echipamente Gaerne, atenţia fiindu-mi atrasă de casca de contratimp Rudy, dar şi de multitudinea de modele de ochelari. Produse de calitate ridicată, atât la Gaerne cât şi la Rudy.
Următorul stand, cel al Două Roţi, expunea biciclete Gepida şi Kelly's. Tot aici am fost întâmpinat de un puşti foarte amabil ce împărţea mici atenţii vizitatorilor.
Apoi am "băloşit" un pic mai mult la standul Specialized, unde erau expuse multe biciclete (preponderent montane), atenţia îndreptându-mi-se spre un Stumpy şi spre Enduro Comp-ul expus. Am apreciat şi căştile, încălţămintea, dar şi anvelopele Specialized. Un alt aspect pozitiv a fost prezenţa unor modele de test, doritorii putând să dea o "tură" călare prin zona special amenajată.
Vis-a-vis era stand comun pentru Motorex, revista Scooter Fun şi sculele Unior. Tot aici am întâlnit-o pe Luxandra, o bicicletă din lemn de stejar, lucrată manual, care vine însă cu un preţ ce depăşeşte multe produse premium. Oare şi-o găsi vreun partener?
La standul Top Tools am remarcat iniţial produsele Thule, atenţia fiindu-mi captată de o variantă nouă, mai modernă, a unui suport ataşabil pentru maşină. În stand mai erau expuse camere şi accesorii pentru GoPro, precum şi ochelarii pentru sport Adidas. Am apreciat foarte mult discuţia avută cu unul dintre reprezentanţi, un domn foarte amabil şi foarte dornic de a-mi explica tehnologiile de care beneficiază produsele Adidas, şi ce implicaţii au acestea pentru utilizatori. Thumbs up!
În următorul stand, al cărui nume mi-a scăpat, erau expuse o multitudine de biciclete electrice pliabile.
O pată de culoare a reprezentat-o standul United Cruiser, unde am putut vedea câteva cruisere foarte atractive vizual, precum şi un fixie care mi-a captat atenţia ceva mai mult timp. Am remarcat şi vestimentaţia elegantă a domnişoarei expozant, în ton cu standul. Frumos.
La standul Sport X Team au fost expuse produse KMC, Mighty şi scule Super B. Nu am poposit prea mult aici, atenţia fiindu-mi captată de câteva biciclete reclinate expuse în standul următor.
Peugeot nu face doar maşini, ci este o companie ce a produs prima bicicletă în secolul XIX. M-am bucurat să văd bicicletele Peugeot la Expobike, în acelaşi stand fiind prezente şi produsele Gitane, o mutare normală având în vedere că fac parte din acelaşi grup.
Unul dintre cele mai mari standuri a fost cel al bicicletelor KTM, unde erau expuse o mulţime de biciclete. Au fost şi câteva noutăţi, modelul de stradă Revelator şi cel montan Myroon cu roţi de 29". Tot aici erau şi echipamente şi accesorii în culorile specifice KTM: portocaliu, negru, alb.
Kross au avut probabil cel mai mare stand dintre expozanţi, acesta fiind însă populat cu foarte multe modele de biciclete. Atenţia mea mi-a fost captată de două modele negru mat, un hardtail cu roti de 29" şi un full cu Fox (Kashima coating), ambele de carbon. Frumoase foc.
La standul CTM l-am întâlnit pe Alex (venit să ajute importatorul din Craiova), care mi-a prezentat noutăţile pentru acest sezon. Pe scurt, mai multe biciclete cu roţi de 27,5, câteva cadre noi de dirt/street, treceri la carbon pentru câteva modele deja existente. Luaţi în calcul CTM, au câteva produse foarte atractive ca preţ/echipare.
Cine dorea să vadă echipament sportiv o putea face la standul Bellotto, unde te puteai interesa despre echipament sportiv personalizat pentru ciclism şi triatlon. Multe modele, multe culori, probabil imaginaţia e singura limită.
La standul Perfect Bike erau prezentate bicicletele de munte Haibike, dar şi cele de oraş şi trekking Winora.
Kero Bike a avut o gamă variată de produse prezentate, pe partea de BMX am văzut Radio, piese WTP, Eclat şi Salt. Tot la Kero au mai fost prezentate produsele Maxxis, echipamentele de protecţie IXS, accesoriile BikeForce. Nici Thule nu a lipsit din oferta lor.
Focus, Ferrini, Sprint, Univega, Continental, BBB sunt doar câteva dintre mărcile pe care le-am remarcat la standul Sprint Sports.
Bicitalia are ca motto "Biciclete cu stil", şi au arătat acest lucru la expoziţie. Biciclete de oraş colorate, adresate preponderent domnişoarelor şi doamnelor.
Trecem în a doua hală dedicată expoziţiei de biciclete, unde primul stand care ne-a întâmpinat a fost cel al La Vita e Velo, cu produse Brompton şi Brooks în prim-plan.
Alături a fost tot un stand cu specific urban, cel al Biciclop. "Biciclete pentru orice buzunar" stătea scris pe un panou, probabil... nu am verificat.
Bikefun a expus şi în acest an o multitudine de biciclete Merida, printre atracţii numărându-se cursierele echipei Lampre-Merida dar şi mtb-urile din seria Team. Am remarcat şi o atenţie specială dedicată bicicletelor de Trekking sau ceva mai recreaţionale, ceea ce mi-a plăcut. Nu au lipsit nici produsele din celelalte branduri aflate în portofoliul Bikefun, cum ar fi Northwave, Ritchey, CST.
Un stand interesant (să fie oare Teo Bikes ?) a fost şi cel la care am observat o cursieră din lemn de bambus, dar şi singurul fat-bike pe care l-am văzut la expoziţie. Acestea erau acompaniate de cursiere şi mtb-uri Bulls, şi ceva căşti de protecţie Alpina.
La standul Cross Bike am putut observa biciclete Cross şi Corratec, echipamente şi accesorii Contec şi Zefal. Multe biciclete expuse de cei de la Cross Bike, multe.
Moş Ion Roată a avut şi anul acesta stand pentru marca Felt. Mi-au plăcut fully-urile Felt, dar cel mai mult mi-a atras atenţia "racheta" aflată la intrare. Au mai fost expuse BMX-uri Felt şi câteva cruisere.
Ziper Sport au prezentat echipamentele X-Bionic, echipamente ce promit îmbunătăţirea performanţelor atleţilor. Multe premii internaţionale câştigate de X-Bionic, trebuie să încercăm şi noi, să ne convingem.
Rose au avut stand comun cu Isostar. Pe lângă gama foarte mare de produse Isostar prezentate, am remarcat o cursieră Rose şi un fully, ambele negru mat, trendul în materie de coloristică părând a se duce în această direcţie. Şi mai erau şi ceva campioni prezenţi la stand, printre care Alex Ciocan şi Răzvan Jugănaru.
Sibienii de la Explorer Sport au expus şi în acest an gama de biciclete Ghost, la standul lor remarcând prezenţa foartor multe hardtail-uri dar şi a câtorva modele full-suspension. Cadre lucrate atent, frumoase, cu un aspect vizual foarte atractiv.
Folosind un stand măricel, şi expunând multe produse, pare-se că cei de la Rock Machine doresc să revină mai activ în vizorul clienţilor, Am observat multe biciclete MTB, entry şi mid-level, dar şi câteva cursiere. Bike-ul de downhill a beneficiat de o platformă separată, ceea ce l-a scos şi mai mult în evidenţă.
Un stand foarte atractiv mi s-a părut a fi cel al Extreme Riders Distribution, aceştia alegând să expună Schwinn şi Cannondale, cele două mărci beneficiind de zone separate, fiecare în armonie cu valorile brandului. La Schwinn am notat cruiserele şi bicicletele de stradă, dar mi-au făcut cu ochiul şi aranjamentele florale folosite pentru "toaletarea" bicicletelor de oraş - au fost stilate şi cu bun-gust. La Cannondale am remarcat mai multe modele, care mai de care mai atractive, dar noutăţile standului erau o cursieră a lui Peter Sagan folosită în TdF 2013, un Jekyll cu roţi de 27.5inch, precum şi varianta a treia a proiectului lui Vlad Sabău. Santa Cruz a lipsit în acest an de la expoziţie, poate la anul?
Ultimul stand vizitat a fost cel al DHS Bike Parts, unde majoritatea spaţiului era ocupat de bicicletele Devron, un proiect românesc. Le urez mult succes, să dăinuie pe termen lung - ce am văzut la stand mi-a plăcut. Pe lângă Devron, la standul DHS B.P. au mai fost prezentate componente SRAM, gama Rock Shox, anvelopele WTB, echipamentele de protecţie O'neal. Ca în fiecare an, ceea ce e bine.
Aceasta a fost "desfăşurarea de forţe" a Expobike 2014, găsiţi şi alte poze mai jos. Îmi e clar că s-au făcut eforturi, dar e loc şi de îmbunătăţiri. Pornind de la spaţiul expoziţional (dotări sau facilităţi), cooptarea mai multor expozanţi, atitudinea agenţilor firmei ce asigura siguranţa, suscitarea interesului vizitatorilor şi atragerea lor la expoziţie. Şi dacă tot a fost ediţie aniversară, poate că ar fi meritat ceva mai mult.
Mi-am propus ca şi la anul s-o vizitez, şi tare îmi doresc ca impresiile de atunci să fie mult mai bune decât acum!
Toate cele bune,
Criticul de bună-credinţă
Am vizitat Expobike pe durata celor trei zile oficiale, dar am dat o tură şi joi, când majoritatea expozanţilor pregătea standurile. Joi dimineaţa am plecat spre Romaero, consultasem lista de expozanţi cu câteva zile înainte, ca urmare nu mă aşteptam la surprize. Ajuns la destinaţie observ forfotă mare, expozanţii îşi construiau standurile, descărcau produsele, le aranjau în spaţiul de expunere, fiecare dându-şi interesul în activitatea pe care o presta. Lucrurile se mişcau aproape uns, startul era bun.
Pe parcursul următoarelor 3 zile de vizită am avut însă o surpriză. Probabil veţi remarca şi din pozele articolului, majoritatea acestora surprinzând doar biciclete şi echipamente, fără a conţine şi o latură umană în peisaj. Deşi nu-mi propusesem acest lucru, a fost pur şi simplu un rezultat al situaţiei întîlnite la faţa locului - interesul publicului nu mi s-a părut a fi foarte mare, am remarcat puţini vizitatori. Şi nu este doar părerea mea, ci şi a majorităţii expozanţilor cu care am stat de vorbă.
Mă întreb de unde oare acest interes scăzut al vizitatorilor? Să fie oare din cauza absenţelor notabile ale unor expozanţi de marcă? Să fie rezultatul vântului de sâmbătă sau a ploii de duminică? Sau a taxei de acces (deşi sincer nu cred că reprezintă un efort financiar atât de mare încât să limiteze accesul la un eveniment ce are loc o dată pe an)? Sau poate aşteptările mele au fost prea mari? Beats me...
Revenind la ideea produselor expuse, am putut remarca unele diferenţe faţă de anii trecuţi. Deşi partea de MTB deţine încă felia cea mai mare, ponderea bicicletelor de stradă, a celor pentru copii, a cruiserelor şi hibridelor mi-a părut a fi mai mare, ceea ce e de salutat. La MTB am remarcat mult mai multe biciclete cu roţi de 27,5(650B) şi 29 inch, dar şi mai puţine biciclete de downhill, de freeride, de nişă.
Să nu credeţi că au fost numai lucruri mai puţin plăcute la expoziţie, ba din contră. Am apreciat noutăţile pe partea de branduri de biciclete, echipamente şi componente, unde cel mai mare impact îmi pare a-l fi avut marca Devron, un proiect al DHS Bike Parts. Un alt aspect pozitiv pe care l-am remarcat a fost disponibilitatea crescută a expozanţilor de a oferi la "test" diferite tipuri de biciclete, inclusiv modele premium foarte scumpe. E drept că "testul" avea loc într-un cadru nu întotdeauna perfect pentru tipul de bicicletă (să testezi un full-suspension într-un ţarc plat nu e tocmai relevant), însă tot îţi oferă unele indicii privind capabilităţile bicicletei respective. Un alt plus mi s-a părut a fi atmosfera destinsă, relaxată, a majorităţii expozanţilor, precum şi faptul că aceştia şi-au dat silinţa pe partea de amenajare a standurilor (unele standuri mi-au lăsat o impresia foarte plăcută). Mi-aş dori să dispară complet vremurile când expozantul cu care vorbeşti este ursuz, indispus sau chiar deranjat de întrebările tale, şi din fericire se pare că ne îndreptăm pe drumul cel bun. Keep it up!
Suficiente aspecte generale, haideţi să intrăm şi prin standuri şi să vedem ce era expus.
La intrarea în prima hală se găsea standul Rudy, unde au fost expuşi ochelarii Rudy Project şi echipamente Gaerne, atenţia fiindu-mi atrasă de casca de contratimp Rudy, dar şi de multitudinea de modele de ochelari. Produse de calitate ridicată, atât la Gaerne cât şi la Rudy.
Standul Rudy & Gaerne |
Aerodinamica e cheia |
Încălţări şi căşti de calitate |
Următorul stand, cel al Două Roţi, expunea biciclete Gepida şi Kelly's. Tot aici am fost întâmpinat de un puşti foarte amabil ce împărţea mici atenţii vizitatorilor.
Un puşti foarte amabil şi un adult cam încruntat :) |
Electric cruiser |
Kelly's - parcă în trecut vedeam mai multe pe stradă. Parcă... |
Apoi am "băloşit" un pic mai mult la standul Specialized, unde erau expuse multe biciclete (preponderent montane), atenţia îndreptându-mi-se spre un Stumpy şi spre Enduro Comp-ul expus. Am apreciat şi căştile, încălţămintea, dar şi anvelopele Specialized. Un alt aspect pozitiv a fost prezenţa unor modele de test, doritorii putând să dea o "tură" călare prin zona special amenajată.
Stumpy - probabil singurul bike de care aş avea nevoie |
Enduro - black beauty |
Biciclete de test |
Vis-a-vis era stand comun pentru Motorex, revista Scooter Fun şi sculele Unior. Tot aici am întâlnit-o pe Luxandra, o bicicletă din lemn de stejar, lucrată manual, care vine însă cu un preţ ce depăşeşte multe produse premium. Oare şi-o găsi vreun partener?
Luxandra în prim plan - 17.800 RON. Probabil multă muncă investită în construcţia ei |
Doar o mică parte din sculele Unior prezentate la expoziţie |
Pe aceasta nu ştiu cum o (îl) chema. Cum să-i zicem? |
La standul Top Tools am remarcat iniţial produsele Thule, atenţia fiindu-mi captată de o variantă nouă, mai modernă, a unui suport ataşabil pentru maşină. În stand mai erau expuse camere şi accesorii pentru GoPro, precum şi ochelarii pentru sport Adidas. Am apreciat foarte mult discuţia avută cu unul dintre reprezentanţi, un domn foarte amabil şi foarte dornic de a-mi explica tehnologiile de care beneficiază produsele Adidas, şi ce implicaţii au acestea pentru utilizatori. Thumbs up!
Suedezii |
Camere şi accesorii GoPro |
Trei dungi celebre |
În următorul stand, al cărui nume mi-a scăpat, erau expuse o multitudine de biciclete electrice pliabile.
Electric power |
Tati, mi-o cumperi pe asta? |
O pată de culoare a reprezentat-o standul United Cruiser, unde am putut vedea câteva cruisere foarte atractive vizual, precum şi un fixie care mi-a captat atenţia ceva mai mult timp. Am remarcat şi vestimentaţia elegantă a domnişoarei expozant, în ton cu standul. Frumos.
Bravo |
Detalii |
Bună prin oraş |
La standul Sport X Team au fost expuse produse KMC, Mighty şi scule Super B. Nu am poposit prea mult aici, atenţia fiindu-mi captată de câteva biciclete reclinate expuse în standul următor.
Standul Sport X Team |
Mai aproape de asfalt |
Smile, you're on candid camera |
Peugeot nu face doar maşini, ci este o companie ce a produs prima bicicletă în secolul XIX. M-am bucurat să văd bicicletele Peugeot la Expobike, în acelaşi stand fiind prezente şi produsele Gitane, o mutare normală având în vedere că fac parte din acelaşi grup.
Leul din Hexagon. Acum nu mai e din Hexagon, ci din Scandinavia |
Gitane (în traducere femeie rromă) - o marcă cu multe victorii la şosea |
Unul dintre cele mai mari standuri a fost cel al bicicletelor KTM, unde erau expuse o mulţime de biciclete. Au fost şi câteva noutăţi, modelul de stradă Revelator şi cel montan Myroon cu roţi de 29". Tot aici erau şi echipamente şi accesorii în culorile specifice KTM: portocaliu, negru, alb.
O parte din multitudinea de KTM-uri |
Revelator |
Myroon - vândut din prima zi |
Cursuri de ciclism, pentru cei care au nevoie de îmbunătăţiri. În poză coach Marc (dreapta) şi un băgător de seamă |
Kross au avut probabil cel mai mare stand dintre expozanţi, acesta fiind însă populat cu foarte multe modele de biciclete. Atenţia mea mi-a fost captată de două modele negru mat, un hardtail cu roti de 29" şi un full cu Fox (Kashima coating), ambele de carbon. Frumoase foc.
Standul Kross, cu accent pe fully-ul negru mat |
Hardail de carbon. Nice |
La standul CTM l-am întâlnit pe Alex (venit să ajute importatorul din Craiova), care mi-a prezentat noutăţile pentru acest sezon. Pe scurt, mai multe biciclete cu roţi de 27,5, câteva cadre noi de dirt/street, treceri la carbon pentru câteva modele deja existente. Luaţi în calcul CTM, au câteva produse foarte atractive ca preţ/echipare.
O mică parte din standul CTM |
Culoarea e mult mai plăcută în realitate |
Multe fully-uri din care să poţi alege |
Alex şi un hardtail cu roţi de 27.5 |
Cine dorea să vadă echipament sportiv o putea face la standul Bellotto, unde te puteai interesa despre echipament sportiv personalizat pentru ciclism şi triatlon. Multe modele, multe culori, probabil imaginaţia e singura limită.
Pentru fanii XC |
Dar şi pentru cei ai triatlonului |
La standul Perfect Bike erau prezentate bicicletele de munte Haibike, dar şi cele de oraş şi trekking Winora.
Câţiva rechini în prim-plan |
Winora |
Pentru cei mai mici dintre noi |
Kero Bike a avut o gamă variată de produse prezentate, pe partea de BMX am văzut Radio, piese WTP, Eclat şi Salt. Tot la Kero au mai fost prezentate produsele Maxxis, echipamentele de protecţie IXS, accesoriile BikeForce. Nici Thule nu a lipsit din oferta lor.
Radio |
Componente de BMX şi anvelopele Maxxis |
IXS, multe modele |
Focus, Ferrini, Sprint, Univega, Continental, BBB sunt doar câteva dintre mărcile pe care le-am remarcat la standul Sprint Sports.
Conti |
Cursiere Focus şi Sprint |
Tot pentru prichindei |
Bicitalia are ca motto "Biciclete cu stil", şi au arătat acest lucru la expoziţie. Biciclete de oraş colorate, adresate preponderent domnişoarelor şi doamnelor.
Mergeau cu nişte flori |
Trecem în a doua hală dedicată expoziţiei de biciclete, unde primul stand care ne-a întâmpinat a fost cel al La Vita e Velo, cu produse Brompton şi Brooks în prim-plan.
Privire de ansamblu asupra standului |
Brooks - unii spun că sunt printre cele mai confortabile şei |
Alături a fost tot un stand cu specific urban, cel al Biciclop. "Biciclete pentru orice buzunar" stătea scris pe un panou, probabil... nu am verificat.
Pe stânga |
Sau pe dreapta |
Bikefun a expus şi în acest an o multitudine de biciclete Merida, printre atracţii numărându-se cursierele echipei Lampre-Merida dar şi mtb-urile din seria Team. Am remarcat şi o atenţie specială dedicată bicicletelor de Trekking sau ceva mai recreaţionale, ceea ce mi-a plăcut. Nu au lipsit nici produsele din celelalte branduri aflate în portofoliul Bikefun, cum ar fi Northwave, Ritchey, CST.
Merida Team |
Doriţi un selfie? |
Bicicletele echipei Lampre |
One Sixty - o bicicletă frumoasă |
Recreaţionale |
Un stand interesant (să fie oare Teo Bikes ?) a fost şi cel la care am observat o cursieră din lemn de bambus, dar şi singurul fat-bike pe care l-am văzut la expoziţie. Acestea erau acompaniate de cursiere şi mtb-uri Bulls, şi ceva căşti de protecţie Alpina.
Foarte rezistent! |
Grăsana |
La standul Cross Bike am putut observa biciclete Cross şi Corratec, echipamente şi accesorii Contec şi Zefal. Multe biciclete expuse de cei de la Cross Bike, multe.
Corratec the Opiate |
Recreaţionale |
Un pom de Cross-uri |
Moş Ion Roată a avut şi anul acesta stand pentru marca Felt. Mi-au plăcut fully-urile Felt, dar cel mai mult mi-a atras atenţia "racheta" aflată la intrare. Au mai fost expuse BMX-uri Felt şi câteva cruisere.
Picioare să ai |
O parte din standul Felt |
BMX-uri |
Crezi că ajungi la ghidon? |
Ziper Sport au prezentat echipamentele X-Bionic, echipamente ce promit îmbunătăţirea performanţelor atleţilor. Multe premii internaţionale câştigate de X-Bionic, trebuie să încercăm şi noi, să ne convingem.
What's the trick? |
High tech pentru picioare |
Rose au avut stand comun cu Isostar. Pe lângă gama foarte mare de produse Isostar prezentate, am remarcat o cursieră Rose şi un fully, ambele negru mat, trendul în materie de coloristică părând a se duce în această direcţie. Şi mai erau şi ceva campioni prezenţi la stand, printre care Alex Ciocan şi Răzvan Jugănaru.
Energie la cutie |
Trandafirul negru |
Sibienii de la Explorer Sport au expus şi în acest an gama de biciclete Ghost, la standul lor remarcând prezenţa foartor multe hardtail-uri dar şi a câtorva modele full-suspension. Cadre lucrate atent, frumoase, cu un aspect vizual foarte atractiv.
Stafiile |
Out of focus |
Folosind un stand măricel, şi expunând multe produse, pare-se că cei de la Rock Machine doresc să revină mai activ în vizorul clienţilor, Am observat multe biciclete MTB, entry şi mid-level, dar şi câteva cursiere. Bike-ul de downhill a beneficiat de o platformă separată, ceea ce l-a scos şi mai mult în evidenţă.
Pentru şosea |
Danger ahead |
Un stand foarte atractiv mi s-a părut a fi cel al Extreme Riders Distribution, aceştia alegând să expună Schwinn şi Cannondale, cele două mărci beneficiind de zone separate, fiecare în armonie cu valorile brandului. La Schwinn am notat cruiserele şi bicicletele de stradă, dar mi-au făcut cu ochiul şi aranjamentele florale folosite pentru "toaletarea" bicicletelor de oraş - au fost stilate şi cu bun-gust. La Cannondale am remarcat mai multe modele, care mai de care mai atractive, dar noutăţile standului erau o cursieră a lui Peter Sagan folosită în TdF 2013, un Jekyll cu roţi de 27.5inch, precum şi varianta a treia a proiectului lui Vlad Sabău. Santa Cruz a lipsit în acest an de la expoziţie, poate la anul?
Schwinn |
Bun aşa |
Călărită de Sagan |
O altă frumuseţe - Jekyll 27.5 |
Vlad şi ediţia 3.0 a proiectului său. În curând la licitaţie |
Ultimul stand vizitat a fost cel al DHS Bike Parts, unde majoritatea spaţiului era ocupat de bicicletele Devron, un proiect românesc. Le urez mult succes, să dăinuie pe termen lung - ce am văzut la stand mi-a plăcut. Pe lângă Devron, la standul DHS B.P. au mai fost prezentate componente SRAM, gama Rock Shox, anvelopele WTB, echipamentele de protecţie O'neal. Ca în fiecare an, ceea ce e bine.
Câteva Devron-uri din multitudinea de modele expuse |
Tot din lemn |
Căşti O'neal |
Aceasta a fost "desfăşurarea de forţe" a Expobike 2014, găsiţi şi alte poze mai jos. Îmi e clar că s-au făcut eforturi, dar e loc şi de îmbunătăţiri. Pornind de la spaţiul expoziţional (dotări sau facilităţi), cooptarea mai multor expozanţi, atitudinea agenţilor firmei ce asigura siguranţa, suscitarea interesului vizitatorilor şi atragerea lor la expoziţie. Şi dacă tot a fost ediţie aniversară, poate că ar fi meritat ceva mai mult.
Mi-am propus ca şi la anul s-o vizitez, şi tare îmi doresc ca impresiile de atunci să fie mult mai bune decât acum!
Toate cele bune,
Criticul de bună-credinţă
Raporteaza
20 Comentarii
11 aprilie 2014 la 11:36
Salut Bogdan,test cu Ctm Mons din pacate nu se poate,dar despre Ctm Boxxer(varianta de fr) iti pot spune eu mai multe,l-am avut personal si in shop
0
0
27 aprilie 2014 la 00:37
Doar doua biciclete au iesit din tipar fatbike-ul si cursiera de bambus de doar 7,8kg restul in functie de pret ceva normal
0
0
8 mai 2014 la 13:06
bicicletele din lemn sunt ne-interesant daca nu au si lantul din lemn, ca si cea facuta de un domn din cluj :) now that's real wood! :)
0
0
7 iunie 2014 la 00:48
da dar dirt-uri nu au fost???in poze am vazut unul singur
0
0
7 iunie 2014 la 01:17
gaseai la standul te0-bikes dirt-uri.
0
0
Scrie un comentariu
Promovează-ți afacerea aici !
Promovează-ți afacerea aici !