Cupele Naționale de Downhill și Enduro - o privire în trecut și una în viitor

Cupele Naționale de Downhill și Enduro - o privire în trecut și una în viitor

Autor:Maximilian Munteanu | 22 martie 2017
Deloc surprinzător, cele două Cupe Naționale, de Downhill și de Enduro, se întorc în 2017. Oamenii de la ADMR au început să comunice deja pe această temă, iar pentru a lămuri cele mai importante aspecte care țin de cele două cupe, dar și alte detalii despre sezonul 2017, am făcut acum câteva zile un ping-pong de întrebări cu Tudor Geangălă. Citiți și vă minunați!

Foto: Janos Rusiczki
Foto: Janos Rusiczki


DirtBike: Salut Tudor! Din ce înțelegem, anul acesta reluăm Cupa Națională de Downhill și Cupa Națională de Enduro. Haide să aruncăm un ochi în trecut, însă! Cum a fost anul 2016 pentru aceste Cupe? De ce sunteți mulțumiți și de ce mai degrabă nu?

Tudor Geangălă: Salut Maxi! În 2017 cele două cupe continuă și respectă același format de anul trecut. Ambele proiecte sunt încă la început de drum și sunt de părere că e nevoie de încă câteva sezoane bune pentru ca lucrurile să se sedimenteze și proiectele să ajungă la maturitate.

Am intrat în 2016 cu o listă interminabilă de variabile care ne erau neclare. Știam ce avem de făcut, am făcut un plan de acţiune și am stabilit în linii mari cum vor decurge lucrurile dacă diferite chestiuni nu merg conform planului, un mecanism de "fall-back" să zic așa. Miza anului 2016 a fost să pornim lucrurile în sensul de a crea un context în care să putem dezvolta proiectele pe viitor. Să le pornim și să le așezăm pe un făgaș în care să capete rapid inerție în perioada urmatoare. A face lucrurile cât mai bine de la început și a le da o directie corectă a fost preocuparea numărul unu pentru că impactul acțiunilor noastre urma să fie resimțit la nivel național și avea să se propage înainte ani la rând.

Consider că în mare parte treaba asta ne-a ieșit însă volumul de variabile necunoscute la momentul actual nu a scăzut faţă de același moment al anului trecut. După cum spuneam, mai durează câtiva ani până lucrurile se așează, între timp optimizăm și inovăm!

Foto: Mircea Bartic
Foto: Mircea Bartic


Care au fost cele mai importante sincope organizatorice de anul trecut și cum vor fi ele rezolvate?

Aici ar fi de spus că nivelul de uniformitate al organizării evenimentelor este una din primele chestiuni pe care ne-am propus să le adresăm.

O altă chestiune pe care am realizat-o este că avem nevoie de o viteză mai bună de reacție la evenimente neprevăzute. Pentru a soluționa ambele probleme începând de anul acesta cele două cupe au câte un coordonator care functionează ca o interfață intre organizator, asociatie si departamentul nostru special de media și marketing. Coordonatorii au sarcina de a urmări desfășurarea calendarului competițional conform cu timeline-ul stabilit și cu planul media agreat cu sponsorii. Tot în sarcina lor cade să identifice și să rezolve din timp diferite probleme de organizare internă și să le semnaleze pe cele mai grave. Coordonatorul are de asemenea și rolul de a identifica aspecte de organizare internă care pot fi optimizate.

Optimizare este cuvântul-cheie al anului 2017 și pentru a ajuta acest proces este nevoie să operăm în baza unor repere clare. Asta este ideea care a stat la baza contractelor pe care începând de anul acesta fiecare organizator din cupă îl semnează cu asociația. Treaba asta ne va ajuta să știm exact ce avem de urmărit fiecare dintre noi la evenimentul organizat și va ajuta coordonatorul să aibă un checklist pe care să-l urmăreasca în timpul sezonului. Proceduri mai clare, comunicare mai bună, viteză mai bună de reacție la neprevăzut.

Foto: Tibi Hila
Foto: Tibi Hila


Care sunt noutățile pe anul acesta? Avem deja un program pentru cele două cupe?

Despre calendarul competițional o să discutăm probabil săptămâna viitoare, când vom deschide și înscrierile pentru primul eveniment. Ce pot să vă spun până în prezent este că anul ăsta avem 12 evenimente in calendar, câte 6 la fiecare disciplină. Dacă la downhill evenimentele s-au păstrat cele de anul trecut, la enduro avem multe schimbări. Băișoara enduro nu se mai organizează anul acesta, însă avem 4 evenimente noi ,deci vom avea un calendar bogat și la disciplina enduro.

Există evenimente noi în cele două cupe? Sunt organizatori care și-au manifestat interesul de a participa în cadrul lor pe viitor, dar încă nu sunt gata pentru anul acesta?

Noutățile sunt în zona Enduro unde, la Băișoara Mihai Olar de la MyBikePoint nu mai organizează eveniment anul acesta. În schimb avem 4 evenimente noi. Harghita Enduro face o revenire după un an de pauză, Thermal Enduro aduce Cupa Natională de Enduro la Oradea, Miki de la Bistritz BikeShop ne face o surpriză și organizează eveniment la Bistriţa iar la Brașov are loc Campionatul Naţional de Enduro pe traseele din zona Poiana Brașov. Semne bune anul are!

Foto: Mircea Bartic
Foto: Mircea Bartic


Se reiau anul acesta și Campionatele Naționale? Dacă da, unde vor avea ele loc?

Avem Campionate Naționale atât la downhill cât și la enduro. La downhill Campionatele vor avea loc în Sinaia, iar la enduro în Poiana Brașov.

Am înțeles că exista un site nou la care lucrați momentan. Ce o să găsească lumea pe acest site și cum îi va ajuta?

Site-ul este un proiect mai amplu pentru care nu avem resurse anul acesta iar timpul rămas este prea scurt. Pentru sezonul 2017 vom folosi site-ul de anul trecut care este momentan în procesul de actualizare. Aproximez că undeva săptămâna viitoare terminăm cu treaba asta și deschidem înscrierile pentru evenimentul de la Bistriţa. Tot atunci venim și cu lămuriri complete cu privire la ce am pregătit pentru anul 2017.

Foto: Attila Szabo
Foto: Attila Szabo


Ai fost ales de curând cu o poziție în Federația Română de Ciclism. Care este poziția aceasta și în ce fel se implică federația în cupele naționale?

Am decis să dau curs invitaţiei lui Eduard Novak de a face parte din echipa de lucru a noii conduceri FRC pentru perioada 2017-2021, pentru că reforma începută in 2013 a fost motorul schimbărilor ce au creat un context favorabil dezvoltării cupelor în 2016. Noua conducere este una formată din oameni specializați fiecare pe o ramură a ciclismului și și-a propus să aducă schimbări fundamentale în toate acestea. M-am simțit onorat pentru invitația de a face parte din echipa noii conduceri și mai ales pentru votul de încredere al cluburilor sportive afiliate FRC prin care am fost ales membru al Consiliului de Administraţie al FRC.

În atribuţiile mele intră organizarea calendarului competiţional la disciplinele gravitaţionale și la trial, informatizarea FRC, înfiinţarea unei comisii pentru infrastructură și optimizarea proceselor și procedurilor interne. La aceste chestiuni se adaugă sarcinile ce derivă din activitatea Consiliul de Administraţie. Acesta este responsabil de organizarea ciclismului pe toate disciplinele și pe toate planurile iar aici modalitatea noastra de lucru este una colaborativă.

Începând din 2016 cluburile sportive de mountain biking s-au organizat și au format o comisie specială al cărui rol este de a veni în ajutorul federaţiei în chestiunea lipsei personalului specializat. Această comisie are 3 reprezentanţi ai mountain biking-ului de anduranţă, Tudor Oprea, Daniel Sârdan și Răzvan Jugănaru, 3 reprezentanţi ai scenei gravitaţionale, Mihai Hunyadi, tu, Maximilian Munteanu, și subsemnatul și un reprezentant al Colegiului Arbitrilor, Tiberiu Macaveiu. Activitatea aceastei comisii de mountain bike nu este organizată de FRC, rolul acesteia este unul de consiliere a Consiliului de Administraţie pe subiectele ce țin de MTB și totodata de a aduce în atenţia acestuia iniţiativele ce vin din sfera MTB.

Putem concluziona că în prezent problema lipsei personalului FRC specializat pe gravity a fost dublu adresată, o dată prin faptul că acum avem reprezentanţi in Consiliul de Administraţie și nu în ultimul rând prin faptul că acesta are ca și consilier Comisia de Mountain biking unde iar avem 3 reprezentanţi. Viitorul sună bine!

Foto: Tibi Hila
Foto: Tibi Hila


În ce privește organizarea voastră internă, s-a schimbat ceva? V-ați definit mai bine pozițiile, au plecat oameni, au venit alții, cum e treaba?

Organigrama asociaţiei a suferit modificări substanţiale. Motorul acestei schimbări a fost pe de-o parte nevoia de a optimiza organizarea internă, pe de altă parte nevoia de a avea o structură ierarhică care să simplifice integrarea voluntarilor în activitatea noastră. Directia în care ducem lucrurile este cea de a deschide asociaţia către oamenii care vor să se implice în ceea ce facem și de a găsi o modalitate eficientă pentru lucrul colaborativ. Ar fi multe de spus aici dar pentru moment ma voi opri doar asupra a două noutăți: coordonatorii de cupe și cel al media house-ului.

Despre coordonatorii de cupe și rolul lor am discutat deja la întrebarea cu numărul doi așa că voi trece la subiectul doi, Gravity Media House. Acest proiect este unul ce se desfășoară în premieră în România și poartă pe umeri sarcina grea de a uniformiza și optimiza imaginea evenimentelor noastre și a vizibilității lor pe toate canalele media. Media house-ul are în componență o echipă de fotografi profesioniști, echipă de filmeri profesioniști, specialiști pe marketing, pe SEO, pe campanii, PR, social media, design și un director care coordonează și planifică activitatea. Pe scurt adresăm fiecare limitare de care ne lovim cu o soluție custom. Gravity Media House este soluția propusă pentru a adresa chestiunea expunerii și a imaginii.

Foto: Tibi Hila
Foto: Tibi Hila


Care crezi că e cea mai importantă învățătură trasă din experiența de anul trecut?

Îmi vine greu să mă opresc asupra unei singure învățături când au fost lucruri de învătat la tot pasul. Ce am făcut in 2016 poartă titulatură de pionierat iar ce se întâmplă anul acesta este tot pe acolo.

Ca o concluzie a sezonului trecut, se pot face foarte multe lucruri pentru mountain biking-ul gravitaţional, potenţialul este foarte mare iar contextul nu a fost niciodată mai prielnic. Ca să putem mișca lucrurile însă e nevoie de o armată de oameni implicați în organizare. Treaba asta nu se poate face decât cu susținerea și implicarea comunității. Cred că viitorul proiectelor noastre depinde în primul rând de treaba asta. Contextul favorabil a fost creat cu mult efort în perioada de până în prezent, evenimentele există deja și sunt foarte faine, partea de imagine este acum adresată printr-un proiect dedicat, din partea noastră au fost create toate premizele implicării tuturor celor care vor să facă parte din proiectele noastre. Ce se va intampla mai departe este un test al nostru al tuturor, al nostru ca scenă.

Foto: Tibi Hila
Foto: Tibi Hila


------ ------ ------ ------ ------ ------

L-ați auzit, deci, pe Tudor, cu optimism despre 2017! În zilele următoare vom publica informații la cald despre primele concursuri din Cupele Naționale de Downhill și Enduro și detalii despre calendarul sezonului în curs. Stay tuned!
Raporteaza

Scrie un comentariu , fii primul ! :)

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share

Promovează-ți afacerea aici !
Google Ads
Promovează-ți afacerea aici !
Google Ads
Promovează-ți afacerea aici !

Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !

Google Ads