Ciucaș Enduro e după colț și noi trebuie să vă livrăm informațiile esențiale despre cursa asta... notorie. Aș fi spus ”clasică”, precum am întrebat în interviu, dar am senzația că am siluit un pic cam mult cuvântul ăsta în ultima vreme. Totul e clasic zilele ăstea: Chevelle-ul de '70, Led Zeppelin IV, Chanel No. 5, spirtul Mona, lichelismul lui dragnea și bulanele Maricicăi. În fine, am luat-o iar pe arătură, ce ziceam? Ah, da! De Ciucaș Enduro! Păi, evident, am stat de vorbă cu Bogdan Marin, om de bine, băiat la locul lui, organizator Ciucaș Enduro și ghid ShredMind (wink-wink), să ne spună ce ar trebui să știm despre Ciucaș Enduro 2017. Ce am aflat de la el, citiți mai jos.
O mică notă: datorită schimbului de servere și a competenței discutabile a ROTLD nu am putut posta articole până ieri seară. Acest material era gata încă de acum o săptămână și ceva. Scuzele de rigoare se îndreaptă către organizatori și public deopotrivă. Mulțumim pentru înțelegere!
Servus Bogdan! Ciucaș Enduro e deja o cursă clasică în sezonul competițional de enduro și ediția de anul acesta ne face deja cu ochiul. Spune-mi, te rog, pentru început, ce e nou în peisaj. Am înțeles a un moment dat, că organizarea s-ar fi mutat de la CPNT la Kronstadt Cycling, dar, până la urmă, tot cu oganizatorii dintotdeauna văd că stăm de vorbă. Ce s-a întâmplat acolo?
Salut Maxi! Echipa de organizare a rămas aceeași, de la prima ediție și până acum. Vorbim de un grup de prieteni coagulat în jurul service-ului Optim, care se știu de mult timp și se dau împreună cu bicicletele în timpul liber. CPNT și Kronstadt Cycling au reprezentat, pe lângă ajutorul acordat în organizare, baza legală de obținere a tuturor autorizațiilor și sponsorizărilor necesare.
Traseul Ciucaș Enduro a evoluat de la an la an și, deși greu, i-a mulțumit în general pe toți. Totuși, anul trecut, am auzit și voci care nu erau tocmai împăcate și nu e vorba deloc despre niște habarniști. Ce trasee vom găsi anul acesta la Ciucaș Enduro și care sunt cele mai importante învățături din trecut în privința aceasta?
Am încercat întotdeauna să învățam din greșelile noastre și să ascultăm opiniile concurenților. Anul trecut, din nefericire, am trecut cu vederea faptul că la o astfel de competiție trebuie să primeze factorul fun și am alunecat într-o direcție nu tocmai fericită. Pentru a remedia acest aspect, am regândit traseul pentru anul acesta, am căutat în principiu să facem mai ușoare transferurile și probele speciale mai safe. În curând va apărea și harta cu traseul de anul acesta.
[article-image="2" description="Puteți vedea harta în detaliu AICI"]
Având în vedere amplasarea, tind să cred că Ciucaș Enduro e unul dintre concursurile mai degrabă depărtate de civilizație, în comparație cu altele. Dacă mi-e limpede cum te gospodărești pentru o cursă unde accesul auto e mai facil sau unde orașul e foarte aproape, sunt curios cum vă organizați voi când mergeți să pregătiți concursul și să lucrați la traseu? Care e mersul logistic, ce muncă presupune?
Nu ne place de fel să ne plângem, dar cum bănuiești deja, e greu. Nu atât organizarea din weekendul cu evenimentul cât mai ales săptămânile ce îl preced, în care trebuie lucrat la trasee. Lucrăm cu toții minim 8 ore pe zi și atunci iese din discuție munca la trasee în după-amiaza. Astfel că trebuie weekend-uri sau zile libere în care să mobilizăm oameni, iar aici intră costuri de transport, de bere, de mâncare, care sunt greu de acoperit din taxa de înscriere. Distanțele sunt mari în Ciucaș și transportul motorizat al sculelor iese din discuție, astfel că vreo 6 weekend-uri pe an ne găsiți cu lopeți și drujbe pe munte.
Vorbind acum de cursa propriu-zisă, există unii puriști care susțin că nu ar mai trebui să existe shuttle-uri și transport pe cablu la cursele de enduro, deși ele există și în etapele EWS. Ce ai să le spui acestor persoane? Iau oamenii ăștia lucrurile prea în serios? Și o cursă de enduro de la noi ar trebui să fie mai degrabă fun-oriented sau să țintească performanța sportivă?
Le recomand să citească regulamentul UCI sau EWS. Se specifică clar că transferurile se pot face fie la pedală, fie pe cablu sau cu shuttle. Tocmai asta e fain la enduro, că e o disciplină flexibilă, în care accentul e pus pe distracție. Din nefericire însă, de prin 2015 încoace, oamenii de la noi s-au înverșunat fără sens în opinia mea și au uitat lucrul ăsta. E bine să fim competitivi, dar să nu pierdem esența...
Dacă ai plămâni și bulan cât să împingi bicicleta de downhill în vârf de munte, te poate ea ajuta pe un traseu alpin dificil cum e la voi la cursă, sau tot bița echilibrată de enduro e regină?
Bicicletă de enduro, clar. Pe probele speciale mai există mici urcări, care te vor omorî pe o bicicletă de Dh. În plus, traseele sunt înguste și destul de virajate, nu tocmai flat-ouț. Există însă oameni că Cezar Băjenaru și Florin Gheorghe, care la edițiile precedente ne-au demonstat contrariul. Concluzia e că cea mai bună bicicletă e cea pe care o ai și pe care te simți bine.
Câmpul de participanți la enduro din România este încă unul destul de eterogen, având în vedere că avem și oameni care vin gravity, dar și unii care vin dinspre cursele de anduranță. Care dintre cele două tipare va fi avantajat de ce va găsi la Ciucaș Enduro anul acesta?
Dacă ne uităm pe rezultatele din anii trecuți vom vedea că au existat pe podium și rideri care provin din zona gravity, și din competițiile de anduranță. Un rider polivalent va fi avantajat, indiferent de background-ul sau competițional.
În trecut am avut parte de fel de fel de surprize pe podium. Care sunt sportivii pe care-i vezi în cărți anul acesta la Ciucaș Enduro?
Surprize? Cred că cea mai mare surprinza și-a făcut-o Mutzi când a câștigat în 2014, pentru că nu se aștepta. În rest am fost întotdeauna plăcut surpins de diferențele mici de timp dintre concurenți, adică 2-3 secunde după 20 de minute de concurs. Nu vreau să fac niciun pronostic pentru anul acesta.
E nevoie să te muți pentru trei săptămâni la Babarunca și să te dai pe toate potecile de pe munte, pentru a câștiga la Ciucaș Enduro?
Istoria ne-a arătat că nu. Traseele sunt lungi, solicitante și tehnice, neavând neapărat foarte multe opțiuni de linii. Necunoașterea în detaliu a traseelor înseamnă mai puțin timp pierdut decât o căzătură.
Ce ponturi ai pentru participanți? La care hotel de cinci stele din zonă să se cazeze și unde să-și savureze homarul și caviarul de zi cu zi?
Pe participanți îi așteptăm, ca în în fiecare an de altfel, să își întindă cortul lângă noi, la Babarunca. Pentru cei care doresc mai mult confort, există opțiunile listate pe site-ul evenimentului.
Ne petrecem după concurs? Bem și noi un Dom Perignon, o țuică de prună sau un șpriț clasic românesc sau ne ducem cuminți acasă, ca oamenii serioși?
Ne petrecem, cum să nu! Bere găsiți câtă vreți la noi, dacă doriți altceva vă aduceți, noi vă așteptăm oricum.
Pe când un Ciucaș Enduro sponsorizat de berea Ciucaș?
Niciodată! Noi bem bere. Serios vorbind acum, noi am luat legătura cu ei, dar au alt public țintă.
Ne vedem pe interval, spor!
Numai bine, vă așteptăm!
Text oficial de pe evenimentul de Facebook:
Etapa 3 din Cupa Națională de Enduro are loc la Babarunca, în Munții Ciucaș, weekend-ul 8-9 Iulie.
Vă așteptăm în Ciucaș, pe bicicletă sau ca suporter, la cel mai sălbatic și mai greu concurs de MTB Enduro din țară.
Este etapa cu numărul 3 din Cupa Natională de Enduro și se anunță 100 de concurenti, cei mai buni rideri din țară!
Puteți vedea cum e pe traseu direct pe pagină https://www.facebook.com/ciucasenduro
Nu strică să aduceți talăngi, drujbe și alte asemenea instrumente de făcut zgomot. Așa se face frumos în pădure.
Sâmbătă va fi Demo & Test Day cu produse premium ION Bike, specializate pe enduro, oferit de prietenii nostri de la Surmont - The Bikes Store. Ei au pregatit și o reducere de 30\% la echipamentele ION Bike achizitionate online, sau din magazin, oferita concurentilor confirmati pe pagina de inscrieri a evenimentului:
http://mtbcup.ro/cupe-nationale/ciucas-enduro-2017/
Prietenii de la Simone se vor ocupa de mâncarea bună și berea rece de la Zăganu.
Fotografiile voastre de pe traseu vor fi premiate, mai multe detalii despre asta în curând.
Toate fotografiile din articol via Ciucaș Enduro. Toate drepturile rezervate.
În altă ordine de idei, azi ascultăm Dinosaur Jr. Pentru că Anthony Pappalardo și pentru că Mosaic. Nu protestați!
O mică notă: datorită schimbului de servere și a competenței discutabile a ROTLD nu am putut posta articole până ieri seară. Acest material era gata încă de acum o săptămână și ceva. Scuzele de rigoare se îndreaptă către organizatori și public deopotrivă. Mulțumim pentru înțelegere!
Servus Bogdan! Ciucaș Enduro e deja o cursă clasică în sezonul competițional de enduro și ediția de anul acesta ne face deja cu ochiul. Spune-mi, te rog, pentru început, ce e nou în peisaj. Am înțeles a un moment dat, că organizarea s-ar fi mutat de la CPNT la Kronstadt Cycling, dar, până la urmă, tot cu oganizatorii dintotdeauna văd că stăm de vorbă. Ce s-a întâmplat acolo?
Salut Maxi! Echipa de organizare a rămas aceeași, de la prima ediție și până acum. Vorbim de un grup de prieteni coagulat în jurul service-ului Optim, care se știu de mult timp și se dau împreună cu bicicletele în timpul liber. CPNT și Kronstadt Cycling au reprezentat, pe lângă ajutorul acordat în organizare, baza legală de obținere a tuturor autorizațiilor și sponsorizărilor necesare.
Traseul Ciucaș Enduro a evoluat de la an la an și, deși greu, i-a mulțumit în general pe toți. Totuși, anul trecut, am auzit și voci care nu erau tocmai împăcate și nu e vorba deloc despre niște habarniști. Ce trasee vom găsi anul acesta la Ciucaș Enduro și care sunt cele mai importante învățături din trecut în privința aceasta?
Am încercat întotdeauna să învățam din greșelile noastre și să ascultăm opiniile concurenților. Anul trecut, din nefericire, am trecut cu vederea faptul că la o astfel de competiție trebuie să primeze factorul fun și am alunecat într-o direcție nu tocmai fericită. Pentru a remedia acest aspect, am regândit traseul pentru anul acesta, am căutat în principiu să facem mai ușoare transferurile și probele speciale mai safe. În curând va apărea și harta cu traseul de anul acesta.
[article-image="2" description="Puteți vedea harta în detaliu AICI"]
Având în vedere amplasarea, tind să cred că Ciucaș Enduro e unul dintre concursurile mai degrabă depărtate de civilizație, în comparație cu altele. Dacă mi-e limpede cum te gospodărești pentru o cursă unde accesul auto e mai facil sau unde orașul e foarte aproape, sunt curios cum vă organizați voi când mergeți să pregătiți concursul și să lucrați la traseu? Care e mersul logistic, ce muncă presupune?
Nu ne place de fel să ne plângem, dar cum bănuiești deja, e greu. Nu atât organizarea din weekendul cu evenimentul cât mai ales săptămânile ce îl preced, în care trebuie lucrat la trasee. Lucrăm cu toții minim 8 ore pe zi și atunci iese din discuție munca la trasee în după-amiaza. Astfel că trebuie weekend-uri sau zile libere în care să mobilizăm oameni, iar aici intră costuri de transport, de bere, de mâncare, care sunt greu de acoperit din taxa de înscriere. Distanțele sunt mari în Ciucaș și transportul motorizat al sculelor iese din discuție, astfel că vreo 6 weekend-uri pe an ne găsiți cu lopeți și drujbe pe munte.
Vorbind acum de cursa propriu-zisă, există unii puriști care susțin că nu ar mai trebui să existe shuttle-uri și transport pe cablu la cursele de enduro, deși ele există și în etapele EWS. Ce ai să le spui acestor persoane? Iau oamenii ăștia lucrurile prea în serios? Și o cursă de enduro de la noi ar trebui să fie mai degrabă fun-oriented sau să țintească performanța sportivă?
Le recomand să citească regulamentul UCI sau EWS. Se specifică clar că transferurile se pot face fie la pedală, fie pe cablu sau cu shuttle. Tocmai asta e fain la enduro, că e o disciplină flexibilă, în care accentul e pus pe distracție. Din nefericire însă, de prin 2015 încoace, oamenii de la noi s-au înverșunat fără sens în opinia mea și au uitat lucrul ăsta. E bine să fim competitivi, dar să nu pierdem esența...
Dacă ai plămâni și bulan cât să împingi bicicleta de downhill în vârf de munte, te poate ea ajuta pe un traseu alpin dificil cum e la voi la cursă, sau tot bița echilibrată de enduro e regină?
Bicicletă de enduro, clar. Pe probele speciale mai există mici urcări, care te vor omorî pe o bicicletă de Dh. În plus, traseele sunt înguste și destul de virajate, nu tocmai flat-ouț. Există însă oameni că Cezar Băjenaru și Florin Gheorghe, care la edițiile precedente ne-au demonstat contrariul. Concluzia e că cea mai bună bicicletă e cea pe care o ai și pe care te simți bine.
Câmpul de participanți la enduro din România este încă unul destul de eterogen, având în vedere că avem și oameni care vin gravity, dar și unii care vin dinspre cursele de anduranță. Care dintre cele două tipare va fi avantajat de ce va găsi la Ciucaș Enduro anul acesta?
Dacă ne uităm pe rezultatele din anii trecuți vom vedea că au existat pe podium și rideri care provin din zona gravity, și din competițiile de anduranță. Un rider polivalent va fi avantajat, indiferent de background-ul sau competițional.
În trecut am avut parte de fel de fel de surprize pe podium. Care sunt sportivii pe care-i vezi în cărți anul acesta la Ciucaș Enduro?
Surprize? Cred că cea mai mare surprinza și-a făcut-o Mutzi când a câștigat în 2014, pentru că nu se aștepta. În rest am fost întotdeauna plăcut surpins de diferențele mici de timp dintre concurenți, adică 2-3 secunde după 20 de minute de concurs. Nu vreau să fac niciun pronostic pentru anul acesta.
E nevoie să te muți pentru trei săptămâni la Babarunca și să te dai pe toate potecile de pe munte, pentru a câștiga la Ciucaș Enduro?
Istoria ne-a arătat că nu. Traseele sunt lungi, solicitante și tehnice, neavând neapărat foarte multe opțiuni de linii. Necunoașterea în detaliu a traseelor înseamnă mai puțin timp pierdut decât o căzătură.
Ce ponturi ai pentru participanți? La care hotel de cinci stele din zonă să se cazeze și unde să-și savureze homarul și caviarul de zi cu zi?
Pe participanți îi așteptăm, ca în în fiecare an de altfel, să își întindă cortul lângă noi, la Babarunca. Pentru cei care doresc mai mult confort, există opțiunile listate pe site-ul evenimentului.
Ne petrecem după concurs? Bem și noi un Dom Perignon, o țuică de prună sau un șpriț clasic românesc sau ne ducem cuminți acasă, ca oamenii serioși?
Ne petrecem, cum să nu! Bere găsiți câtă vreți la noi, dacă doriți altceva vă aduceți, noi vă așteptăm oricum.
Pe când un Ciucaș Enduro sponsorizat de berea Ciucaș?
Niciodată! Noi bem bere. Serios vorbind acum, noi am luat legătura cu ei, dar au alt public țintă.
Ne vedem pe interval, spor!
Numai bine, vă așteptăm!
Text oficial de pe evenimentul de Facebook:
Etapa 3 din Cupa Națională de Enduro are loc la Babarunca, în Munții Ciucaș, weekend-ul 8-9 Iulie.
Vă așteptăm în Ciucaș, pe bicicletă sau ca suporter, la cel mai sălbatic și mai greu concurs de MTB Enduro din țară.
Este etapa cu numărul 3 din Cupa Natională de Enduro și se anunță 100 de concurenti, cei mai buni rideri din țară!
Puteți vedea cum e pe traseu direct pe pagină https://www.facebook.com/ciucasenduro
Nu strică să aduceți talăngi, drujbe și alte asemenea instrumente de făcut zgomot. Așa se face frumos în pădure.
Sâmbătă va fi Demo & Test Day cu produse premium ION Bike, specializate pe enduro, oferit de prietenii nostri de la Surmont - The Bikes Store. Ei au pregatit și o reducere de 30\% la echipamentele ION Bike achizitionate online, sau din magazin, oferita concurentilor confirmati pe pagina de inscrieri a evenimentului:
http://mtbcup.ro/cupe-nationale/ciucas-enduro-2017/
Prietenii de la Simone se vor ocupa de mâncarea bună și berea rece de la Zăganu.
Fotografiile voastre de pe traseu vor fi premiate, mai multe detalii despre asta în curând.
Toate fotografiile din articol via Ciucaș Enduro. Toate drepturile rezervate.
În altă ordine de idei, azi ascultăm Dinosaur Jr. Pentru că Anthony Pappalardo și pentru că Mosaic. Nu protestați!
Raporteaza
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Scrie un comentariu , fii primul ! :)