Ne bucurăm când mărci noi de biciclete intră pe piaţa din România. Asta înseamnă opţiuni mai multe pentru noi şi, eventual, preţuri mai mici la început până când marca se stabileşte bine. Pentru celelalte mărci, deja existente pe piaţă, vestea nu e tocmai cea mai bună, însă trebuie să privim partea plină a paharului şi să fim convinşi că este inevitabil ca din ce în ce mai multe mărci să găsească piaţa de la noi atractivă.
Ultimul venit este Rose. Poate nu vă spune multe marca şi aţi avea dreptate. Este un brand german mai discret. Am putea spune un brand care „tace şi face”, cam de 100 de ani. Ei bine, Rose, are o istorie care începe prin 1903 şi până astăzi brandul şi afacerea au rămas în familie. Dacă va întrebaţi ce legătură are numele mărcii cu trandafirul, aflaţi că, la fel ca multe alte mărci de articole sportive de prestigiu, denumirea mărcii vine de la numele de familie al fondatorului companiei, Heinrich Rose.
Recent ne-am întâlnit cu reprezentanţii Rose şi am aflat, în mare, care sunt planurile lor pe la noi. Aici marca va fi reprezentată de Rose Ungaria, iar noi am discutat cu Bela Grosz. În România de Rose se va ocupa Alex Ciocan, cunoscutul nostru rutier şi mtb-ist.
De ce te-ar interesa această marcă de biciclete?
Există nişte avantaje însă şi ceva surprize. În primul rând te-ai aştepta ca preţul să fie cel mai mare atu. Până la urmă marca nu are renumele lui Trek sau Specialized ca să coste exorbitant de mult. Ei bine preţul nu este chiar cel mai mare atu, însă există alte avantaje aşa cum vom vedea în continuare.
Firma vinde doar online, deci deja nişte costuri nu există la ei, fapt care se reflectă într-o oarecare măsură şi în preţul bicicletei. Dacă te gândeşti că achiziţionarea unei biciclete de pe net fără să o pipăi şi să o miroşi nu este cea mai bună idee află că o poţi returna timp de o lună, aşa cum este menţionat pe site, dacă decizi că nuanţa cadrului nu se asortează cu mobila din sufragerie.
Vei putea totuşi vedea şi atinge bicicleta întrucât Rose va deschide prin primăvară un showroom în Bucureşti unde va afişa probabil mare parte din modele. Le vei şi putea testa, întrucât showroom-ul va fi în Parcul Tineretului cel mai probabil, însă de cumpărat tot de pe net o vei face. Dacă timpul de livrare te îngrijorează află că va dura puţin. Pentru Ungaria, spre exemplu, primeşti bicicleta în doar 3-4 zile cu condiţia ca bicicleta comandată să fie una standard şi nu customizată de tine.
Apoi mai sunt şi alte avantaje cum ar fi 10 ani garanţie la cadru şi 2 ani la piese chiar dacă nu sunt marca Rose. Şi nu în ultimul rând mai este garanţia „crash replacement” care chiar că nu-i de omis. Apoi mai este şi avantajul posibilităţii configurării bicicletei direct de pe site, aşa cum ziceam mai sus. Poţi schimba de la furcă şi shock la pipă şi distanţierele de la pipă. Evident, există varianta de bază, standard, pentru care să dă şi greutatea. Iar acest lucru este destul de rar. Chiar dacă multe mărci îşi afişează la specificaţii greutăţile bicicletelor, nu spun pentru ce mărime de cadru este, sau dacă bicicleta este cu pedale sau fără, dacă este vopsită sau nu etc. Rose ne spune că greutăţile lor sunt date pentru cadru mărime M, fără pedale şi vopsită în negru exolat. Clar şi onest.
Am mai aflat că fără forţa de muncă din orient nu se prea poate, însă la Rose există poate compromisul perfect. Designul, geometria, cercetarea şi dezvoltarea sunt făcute în Germania de către Rose, iar fabricaţia are loc în Taiwan. Asamblarea se face tot în Germania.
Va exista şi website în limba română, gata undeva prin mai 2014, însă preţurile le puteţi afla deja de pe site-ul oficial www.rosebikes.com. Se pare că Rose nu va colabora cu magazinele de biciclete din România pentru a-şi dezvolta o reţea de distribuţie datorita conceptului lor, acela de a admira bicicletele în showroom şi apoi cumpăra online.
Am mai aflat că Rose ţinteşte spre piaţa de biciclete mid spre top. Majoritatea bicicletelor lor sunt dotate cu piese bune de la Shimano şi Sram. Spre exemplu cel mai ieftin mtb hardtail, 26 inch, model 2013 costă 979 euro şi este dotat cu line Sram X5, furcă Rock Shox XC30TK şi frâne Avid Elixir 1 cu un cadru de doar 1,6 kg. Nu vor să se bată prea tare cu mărci ca Trek şi Giant însă nu au probleme cu Merida sau Cube. În ofertă există toate tipurile de biciclete – de la cursiere la mtb, de la 26, la 27,5 şi 29 inch.
Tot la capitolul avantaje este şi faptul că, întrucât Rose este o firmă şi o marcă relativ mică, poţi intra în legătura cu ei foarte uşor. Îi poţi contacta prin email sau prin pagina lor de Facebook, iar ei spun că vei primi răspuns extrem de repede. Pe de altă parte, pe partea de service se pare ca nu vor sta prea bine pentru primii ani în România întrucât nu va exista service dedicat Rose. Ne-au spus ca nu ar trebui să fie o problemă pentru că orice intră în garanţie se rezolvă trimiţând bicicleta înapoi. Partea bună este că tot ei acoperă costurile de transport, partea proastă este că nu prea ai chef să stai fără bicicletă câteva zile. Vrei să te duci la service şi să rezolvi în aceeaşi zi.
Însă Rose oferă la vânzare nu doar biciclete. Au o întreagă gamă de produse, de la echipament la accesorii şi scule, toate brănduite Rose. De fapt unul din lucrurile cu care se laudă pe site este că au în webshop este 4 milioane de produse. Pe lângă produsele Rose pe site există multe alte mărci dintre cele mai cunoscute cum ar fi Look, CamelBak, Squeezy, Sigma, VDO şamd.
Vorbeam la început de preţ şi spuneam că nu este cel mai mare avantaj al acestor biciclete. Aşa că am făcut un tabel unde am comparat câteva din cele mai înfipte mărci de la noi. Drept categorie am ales cross country, fully, 29er la un preţ aproximativ de 3.000 euro. Anul modelelor variază, unele sunt 2013, altele 2014. Nu am ţinut cont de eventualele reduceri ci de preţul întreg. Specificaţiile sunt de pe site-urile oficiale internaţionale şi din România. Sortarea este în ordinea preţului, mic spre mare.
Aşadar voi ce concluzie trageţi? Am putea spune că la greutate cel mai bine stă Rose Dr. Z3 şi Cube însă Cube este mai ieftină şi are cadrul din carbon. Apoi Rose Root Miller 3 este mai ieftină şi are şi XTR pe spate cu furcă şi shock cu Kashima însă la greutate stă mai puţin bine.
Până la urmă important este că avem încă o opţiune demnă de luat în seamă, iar o opinie mai avizată ne vom putea face cu toţii când le vom putea încerca. Până atunci spor la browsing şi la configuraţii!
Ultimul venit este Rose. Poate nu vă spune multe marca şi aţi avea dreptate. Este un brand german mai discret. Am putea spune un brand care „tace şi face”, cam de 100 de ani. Ei bine, Rose, are o istorie care începe prin 1903 şi până astăzi brandul şi afacerea au rămas în familie. Dacă va întrebaţi ce legătură are numele mărcii cu trandafirul, aflaţi că, la fel ca multe alte mărci de articole sportive de prestigiu, denumirea mărcii vine de la numele de familie al fondatorului companiei, Heinrich Rose.
Recent ne-am întâlnit cu reprezentanţii Rose şi am aflat, în mare, care sunt planurile lor pe la noi. Aici marca va fi reprezentată de Rose Ungaria, iar noi am discutat cu Bela Grosz. În România de Rose se va ocupa Alex Ciocan, cunoscutul nostru rutier şi mtb-ist.
De ce te-ar interesa această marcă de biciclete?
Există nişte avantaje însă şi ceva surprize. În primul rând te-ai aştepta ca preţul să fie cel mai mare atu. Până la urmă marca nu are renumele lui Trek sau Specialized ca să coste exorbitant de mult. Ei bine preţul nu este chiar cel mai mare atu, însă există alte avantaje aşa cum vom vedea în continuare.
Firma vinde doar online, deci deja nişte costuri nu există la ei, fapt care se reflectă într-o oarecare măsură şi în preţul bicicletei. Dacă te gândeşti că achiziţionarea unei biciclete de pe net fără să o pipăi şi să o miroşi nu este cea mai bună idee află că o poţi returna timp de o lună, aşa cum este menţionat pe site, dacă decizi că nuanţa cadrului nu se asortează cu mobila din sufragerie.
Vei putea totuşi vedea şi atinge bicicleta întrucât Rose va deschide prin primăvară un showroom în Bucureşti unde va afişa probabil mare parte din modele. Le vei şi putea testa, întrucât showroom-ul va fi în Parcul Tineretului cel mai probabil, însă de cumpărat tot de pe net o vei face. Dacă timpul de livrare te îngrijorează află că va dura puţin. Pentru Ungaria, spre exemplu, primeşti bicicleta în doar 3-4 zile cu condiţia ca bicicleta comandată să fie una standard şi nu customizată de tine.
Atenţie cât se poate de mare la reparaţii şi reglaje. Până la urmă e vorba de nemţi aici. |
Apoi mai sunt şi alte avantaje cum ar fi 10 ani garanţie la cadru şi 2 ani la piese chiar dacă nu sunt marca Rose. Şi nu în ultimul rând mai este garanţia „crash replacement” care chiar că nu-i de omis. Apoi mai este şi avantajul posibilităţii configurării bicicletei direct de pe site, aşa cum ziceam mai sus. Poţi schimba de la furcă şi shock la pipă şi distanţierele de la pipă. Evident, există varianta de bază, standard, pentru care să dă şi greutatea. Iar acest lucru este destul de rar. Chiar dacă multe mărci îşi afişează la specificaţii greutăţile bicicletelor, nu spun pentru ce mărime de cadru este, sau dacă bicicleta este cu pedale sau fără, dacă este vopsită sau nu etc. Rose ne spune că greutăţile lor sunt date pentru cadru mărime M, fără pedale şi vopsită în negru exolat. Clar şi onest.
Am mai aflat că fără forţa de muncă din orient nu se prea poate, însă la Rose există poate compromisul perfect. Designul, geometria, cercetarea şi dezvoltarea sunt făcute în Germania de către Rose, iar fabricaţia are loc în Taiwan. Asamblarea se face tot în Germania.
Va exista şi website în limba română, gata undeva prin mai 2014, însă preţurile le puteţi afla deja de pe site-ul oficial www.rosebikes.com. Se pare că Rose nu va colabora cu magazinele de biciclete din România pentru a-şi dezvolta o reţea de distribuţie datorita conceptului lor, acela de a admira bicicletele în showroom şi apoi cumpăra online.
Am mai aflat că Rose ţinteşte spre piaţa de biciclete mid spre top. Majoritatea bicicletelor lor sunt dotate cu piese bune de la Shimano şi Sram. Spre exemplu cel mai ieftin mtb hardtail, 26 inch, model 2013 costă 979 euro şi este dotat cu line Sram X5, furcă Rock Shox XC30TK şi frâne Avid Elixir 1 cu un cadru de doar 1,6 kg. Nu vor să se bată prea tare cu mărci ca Trek şi Giant însă nu au probleme cu Merida sau Cube. În ofertă există toate tipurile de biciclete – de la cursiere la mtb, de la 26, la 27,5 şi 29 inch.
Tot la capitolul avantaje este şi faptul că, întrucât Rose este o firmă şi o marcă relativ mică, poţi intra în legătura cu ei foarte uşor. Îi poţi contacta prin email sau prin pagina lor de Facebook, iar ei spun că vei primi răspuns extrem de repede. Pe de altă parte, pe partea de service se pare ca nu vor sta prea bine pentru primii ani în România întrucât nu va exista service dedicat Rose. Ne-au spus ca nu ar trebui să fie o problemă pentru că orice intră în garanţie se rezolvă trimiţând bicicleta înapoi. Partea bună este că tot ei acoperă costurile de transport, partea proastă este că nu prea ai chef să stai fără bicicletă câteva zile. Vrei să te duci la service şi să rezolvi în aceeaşi zi.
Însă Rose oferă la vânzare nu doar biciclete. Au o întreagă gamă de produse, de la echipament la accesorii şi scule, toate brănduite Rose. De fapt unul din lucrurile cu care se laudă pe site este că au în webshop este 4 milioane de produse. Pe lângă produsele Rose pe site există multe alte mărci dintre cele mai cunoscute cum ar fi Look, CamelBak, Squeezy, Sigma, VDO şamd.
Vorbeam la început de preţ şi spuneam că nu este cel mai mare avantaj al acestor biciclete. Aşa că am făcut un tabel unde am comparat câteva din cele mai înfipte mărci de la noi. Drept categorie am ales cross country, fully, 29er la un preţ aproximativ de 3.000 euro. Anul modelelor variază, unele sunt 2013, altele 2014. Nu am ţinut cont de eventualele reduceri ci de preţul întreg. Specificaţiile sunt de pe site-urile oficiale internaţionale şi din România. Sortarea este în ordinea preţului, mic spre mare.
Furca | Shock | Schimbatoare fata / spate | Frane | Jante | Greutate | Pret | |
Focus Super Bud 2.0, aluminiu | Rock Shox Sid RL, 100 | Rock Shox Monarch RT3 | Nespecificat / Sram X0 | Avid Elixir 5 | Mavic CrossRide | 12,7 kg | 2.920 Eur |
Cannondale Scalpel 29 3, aluminiu | LEFTY PBR 100 | Fox Performance CTD | Sram X7 / X9 | Magura MT2 | Stan’s ZTR Rapid 29er | Nespecificat | 2.984 Eur |
Merida BIG99 Pro XT UD, carbon | Fox 32 Float 26 CTD, 100 | DT M212 38 ABS | Shimano XT / XT | Shimano M596 | Merida XCD Lite | 12,8 kg | 2.987 Eur |
Rose Root Miller 3, aluminiu | Fox 32 Float 29 FIT CTD 120, Kashima | Fox Float CTD, Kashima | Shimano XT / XTR | Shimano XT | Mavic Crossmax ST | 12,4 kg | 2.999 Eur |
Cube AMS 100 Super HPC Race, carbon | Rock Shox Reba RL 29, 100 | Fox Float CTD | Shimano XT / XT | Shimano XT | Shimano | 11,55 kg | 3.008 Eur |
Specialized Epic FSR Comp, aluminiu | Rock Shox Reba RL 29, Solo Air | Fox / Specialized Mini-Brain | Sram X7 / X9 | Magura MTS | Roval 29 | Nespecificat (aprox. 12,5 kg) | 3.046 Eur |
Rose Dr. Z3, aluminiu | Fox 32 Float 29 FIT CTD 100, Kashima | Fox Float CTD Kashima | Sram X0 / X0 | Formula R1 | DT Swiss XR | 11,5 kg | 3.199 Eur |
Aşadar voi ce concluzie trageţi? Am putea spune că la greutate cel mai bine stă Rose Dr. Z3 şi Cube însă Cube este mai ieftină şi are cadrul din carbon. Apoi Rose Root Miller 3 este mai ieftină şi are şi XTR pe spate cu furcă şi shock cu Kashima însă la greutate stă mai puţin bine.
Până la urmă important este că avem încă o opţiune demnă de luat în seamă, iar o opinie mai avizată ne vom putea face cu toţii când le vom putea încerca. Până atunci spor la browsing şi la configuraţii!
Raporteaza
42 Comentarii
28 februarie 2014 la 23:54
http://www.pinkbike.com/video/194189/ promovare, nepromovare, chinezarii, nechinezarii, filmul asta merita vazut.
0
0
1 martie 2014 la 09:32
nebunie, cadrtele arata ok, eu unul cunosc multi ce au redbull, si sunt mult mai multumiti decat de cubare
0
0
1 martie 2014 la 09:35
vlade, stai linistit, ca nu ma intereseaza nici un club sau ceva de genul, sunt destule bisericute de genul asta in banat, nu intetionez sa ma fac sectant, prefer sa merg cu un grup restrans la ture si cam atat, nu fac nici o afacere din asta, cine vrea cumpara si gata, cine nu sa cumpere de unde vrea.
0
0
7 martie 2014 la 23:31
Pai sa vedem pe puncte: Rose va "veni" in Romania prin Rose, nicio alta firma. Alex Ciocan este reprezentant Rose in Romania deci ori este angajat ori are firma lui, nu are importanta. Pentru ureche mai poti incarca la Bebe daca esti din Bucuresti (are doua şiraguri generoase de urechi) sau pe www.rosebikes.com daca spui ca ai o bicicleta de la ei.
0
0
10 mai 2014 la 23:52
apropos in ce oras din Romania exista un magazin de prezentare si vanzare cu pista de proba? la noi proba e in magazin vreo 10 m. iar preturile umflate ca doar e criza :)
0
0
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!