Autor: Dan Mazilu | 2 mai 2013

Direct de la Sram am primit această poveste care face parte din seria TRUVATIV "Every Ride has a Story". Ar trebui să privim puţin mai departe de marketingul inclus şi să ne gândim că merită dată o fugă prin zonă. Deşi şi munţii noştri sunt mai mult decât mioritici, în Italia, în cazul de faţă, primeşti mult mai mult decât atât. Lectură placută!

Participanti:
Chris Winter – Big Mountain adventure - www.ridebig.com
Tyler Morland – SRAM – www.sram.com
Foto: Adrian Marcoux – Instagram @amarcouxphotos
Video: Taylor Sage - https://vimeo.com/tsage

Indiferent unde ne aflăm în lume, de fiecare dată când ne dăm pe mtb-uri simţim că urmează o nouă poveste. Fiecare tură aduce noi senzaţii influenţate de vreme, tovarăşii de drum, performanţele bicicletei, starea potecii, alegerea potecii, cât de tare te dai. Toate acestea influenţează modul cum percepi experienţa şi cum te simţi în fond. Când călătorim într-un loc îndepărtat, necunoscut, aceste elemente sporesc în intensitate, iar aventura este şi mai intensă.

Orice tură are o poveste - Cortina d'Ampezzo
Traversare expusă, nerecomandată celor pasionaţi de propriul "comfort zone". Riscuri care însă merită pentru ce obţii ulterior. Foto: Adrian Marcoux

Excursia în Dolomiţi nu a fost excepţie de la regulă. În fiecare zi plecam din Cortina şi intram adânc în munţii din calcar ce reflectau lumina cum nu mai văzusem înainte. Trailurile erau stâncoase şi accidentate fapt care a dus la mult cărat de bicicletă în spate şi o groază de drifting. Multe din poteci au fost construite în timpul primului Război Mondial fapt care ne-a impresionat în timp ce le parcurgeam. Am petrecut, de asemenea, o noapte la refugiul Nuvolau cocoţat în vârf de munte, un loc greu de uitat şi „extrem de superb”.

Cam ca la noi, mai puţin versantul din stânga şi tot restul. Foto: Adrian Marcoux

Vacanţa am început-o din capătul „cizmei”, trecând prin Milano, înotând prin Veneţia şi apoi direct prin regiunea Prosecco spre Cortina. Imaginează-ţi cum este să călătoreşti printr-una din cele mai frumoase ţări din lume şi apoi să ajungi în Cortina d'Ampezzo. Uluitor este puţin spus. Misiunea noastră era formată din două părţi – să ajungem la una din cele mai înalte cabane din Italia şi să descoperim între timp câteva porţiuni perfecte de singletrack. Le-am realizat pe ambele însă nu fără ceva muncă şi sudoare, dar şi cu ceva mai multe fotografii excelente care au făcut ca tot efortul să merite.

Pauzele ne fac mai buni! Foto: Adrian Marcoux

În Italia există un mod de a mânca şi bea cu care lejer te poţi obişnui. Şansa a făcut ca tura noastră să se întâmple într-o perioadă a lunii când cortinezii împărţeau cu dărnicie puţin cam multă din băutura locală. A doua zi ne-am trezit cu capul puţin mai greu, dar am acceptat suferinţa şi am reuşit să ne urcăm cu bicicletele într-un telescaun de unde a rezultat o tură ce ne-a uns pe suflet. De aici am ajuns la Nuvolau unde am mâncat, băut şi ne-am cam dat seama cu ce avem de-a face. Am intrat prin galeriile de tragere din WW1 şi ne-am rătăcit la propriu prin tranşee.

Mulţumită drumurilor sale superbe, Cortina este cel mai bine cunoscută pentru Turul Italiei. Am ales să începem aventura folosindu-ne de această reputaţie după care să ne îndepărtăm de ea cât mai mult folosindu-ne de cele mai bune biciclete trail-ready cu care poţi ajunge oriunde şi face orice. Totuşi se pare că abia am zgâriat suprafaţa posibilităţilor de biking pe care le ai în această regiune. Nu ne deranjează faptul că ne simţim obligaţi să revenim pentru a intra şi mai adânc în munţi data viitoare.