Neața! Astăzi una scurtă.
Am văzut că avem din ce în ce mai mulți începători prin pădure. Asta este îmbucurător. Aici avem câteva sfaturi pentru ei:
1. Purtați cască!
2. PURTAȚI CASCĂ!!!
3. Vezi sfaturile 1 și 2! Doar idioții se dau cu freza în vânt. Nu sună frumos, dar e adevărat. Mai bine să vă supărați pe mine că v-am zis ”idioți”, fiindcă vă dați fără cască, decât să fie alții supărați că trebuie să vă aleagă nuanța coșciugului. Nu le faceți asta, nu e fain.
4. Pe cât posibil, nu mergeți singuri la dat și asigurați-vă că bicicleta este în stare bună de funcționare! Verificați dinainte starea vremii și fiți pregătiți pentru ce poate să vină. Nu vă speriați de ploaie, că nu o să vă mănânce!
5. Respectați drumeții; sunt mai mulți decât voi! Noi bicicliștii suntem o minoritate, iar dacă vrem să fim respectați, trebuie să respectăm noi mai întâi. Vorbiți frumos, încetiniți și chiar opriți, la nevoie, ca să nu speriați. Spuneți câți mai sunteți, mulțumiți!
6. Încercați să urcați doar pe drumurile forestiere și să coborâți pe poteci. Drumurile forestiere par mai sigure la coborâre, dar nu sunt; ele invită pe oricine la viteză, aderența e scăzută pe ele, iar suprafața tare. În afară de asta, în weekend-uri sunt pline de drumeți și ei nu vor să devină popicele voastre. Potecile sunt mai tehnice și, logic, veți rula mai încet pe ele, deci mai în siguranță. Că subconștientul nu o să vă dea voie să-i dați cacao peste rădăcini și pietre. Tot conform logicii, dacă o să cazi pe o potecă tehnică la 5 km/h o să te ridici și o să râzi; dacă o să pici pe un drum forestier cu 30 km/h o să te aduni destul de greu de pe jos. Cu cât coborâți mai mult pe poteci, cu atât vă veți simți mai bine pe bicicletă!
7. Dacă vreți să exersați un pic de tehnică, e bine să căutați un pumptrack, dar e de ajuns o parcare liniștită. Începeți cu ridicat roata față, continuați cu cea din spate, ambele simultan, bunny-hop și manual. Rețineți că nu există minuni și ca să vă pătrundă în subconștient mișcările ăstea, ca să meargă pe pilot automat, e nevoie de sute de cicluri de exercițiu. Sau mii. Cei mai cu dare de mână își vor angaja un antrenor de tehnică, doar atenție la impostori, că sunt destui care ”îi învață pe alții” când ei înșiși sunt pasageri pe bicicletă. Îi recunoașteți ușor: vorbesc mult despre ei înșiși și despre cât de bine se dau.
[article-image="5" description="Laurie Greenland în finala de la Val di Sole din 2016. Loose as fuck, dar nici el nu ”își dă drumul”, și știe exact ce face. - foto: Mx"]
8. Frânați progresiv, cu ambele frâne simultan! Nu vă dați drumul ca bolovanii la vale, că o să vă doară!
9. La coborâre, stați întotdeauna relaxați pe bicicletă, cu brațele și picioarele ușor flexate. Așa aveți un mai bun control al bicicletei. Cu cât sunteți mai rigizi, cu atât stăpâniți mai puțin bicicleta. Țineți doar unul sau maxim două degete pe manetele de frână, niciodată patru. Piciorul trebuie să stea întotdeauna pe pedală cu pernițele (zona de unde încep degetele) deasupra axului. Cu cât piciorul stă mai înspre călcâi pe pedală, cu atât controlul este mai redus. Niciodată nu coborâți în fund, niciodată!
10. Nu vă luați un exces de protecții, fiindcă mai mult o să vă sufoce decât o să vă ajute. Siguranța activă (să știi să stai pe bicicletă, să frânezi, etc.) este mult mai importantă decât cea pasivă, adică protecțiile care acționează la impact. Cel mai important este să știi să previi un impact.
11. Cereți sfaturi de la bicicliști mai experimentați și urmați-le! Vă pot scuti de multe bătăi de cap.
12. Nu vă lăudați niciodată cu câte căzături ați tras și câte piese ați stricat. Evitați poveștile vânătorești și termeni precum ”extrem” și ”adrenalină”. Veți realiza de abia mai încolo cât e de penibil.
Aveți grijă la voi și spor la dat!
Am văzut că avem din ce în ce mai mulți începători prin pădure. Asta este îmbucurător. Aici avem câteva sfaturi pentru ei:
1. Purtați cască!
2. PURTAȚI CASCĂ!!!
3. Vezi sfaturile 1 și 2! Doar idioții se dau cu freza în vânt. Nu sună frumos, dar e adevărat. Mai bine să vă supărați pe mine că v-am zis ”idioți”, fiindcă vă dați fără cască, decât să fie alții supărați că trebuie să vă aleagă nuanța coșciugului. Nu le faceți asta, nu e fain.
4. Pe cât posibil, nu mergeți singuri la dat și asigurați-vă că bicicleta este în stare bună de funcționare! Verificați dinainte starea vremii și fiți pregătiți pentru ce poate să vină. Nu vă speriați de ploaie, că nu o să vă mănânce!
5. Respectați drumeții; sunt mai mulți decât voi! Noi bicicliștii suntem o minoritate, iar dacă vrem să fim respectați, trebuie să respectăm noi mai întâi. Vorbiți frumos, încetiniți și chiar opriți, la nevoie, ca să nu speriați. Spuneți câți mai sunteți, mulțumiți!
6. Încercați să urcați doar pe drumurile forestiere și să coborâți pe poteci. Drumurile forestiere par mai sigure la coborâre, dar nu sunt; ele invită pe oricine la viteză, aderența e scăzută pe ele, iar suprafața tare. În afară de asta, în weekend-uri sunt pline de drumeți și ei nu vor să devină popicele voastre. Potecile sunt mai tehnice și, logic, veți rula mai încet pe ele, deci mai în siguranță. Că subconștientul nu o să vă dea voie să-i dați cacao peste rădăcini și pietre. Tot conform logicii, dacă o să cazi pe o potecă tehnică la 5 km/h o să te ridici și o să râzi; dacă o să pici pe un drum forestier cu 30 km/h o să te aduni destul de greu de pe jos. Cu cât coborâți mai mult pe poteci, cu atât vă veți simți mai bine pe bicicletă!
7. Dacă vreți să exersați un pic de tehnică, e bine să căutați un pumptrack, dar e de ajuns o parcare liniștită. Începeți cu ridicat roata față, continuați cu cea din spate, ambele simultan, bunny-hop și manual. Rețineți că nu există minuni și ca să vă pătrundă în subconștient mișcările ăstea, ca să meargă pe pilot automat, e nevoie de sute de cicluri de exercițiu. Sau mii. Cei mai cu dare de mână își vor angaja un antrenor de tehnică, doar atenție la impostori, că sunt destui care ”îi învață pe alții” când ei înșiși sunt pasageri pe bicicletă. Îi recunoașteți ușor: vorbesc mult despre ei înșiși și despre cât de bine se dau.
[article-image="5" description="Laurie Greenland în finala de la Val di Sole din 2016. Loose as fuck, dar nici el nu ”își dă drumul”, și știe exact ce face. - foto: Mx"]
8. Frânați progresiv, cu ambele frâne simultan! Nu vă dați drumul ca bolovanii la vale, că o să vă doară!
9. La coborâre, stați întotdeauna relaxați pe bicicletă, cu brațele și picioarele ușor flexate. Așa aveți un mai bun control al bicicletei. Cu cât sunteți mai rigizi, cu atât stăpâniți mai puțin bicicleta. Țineți doar unul sau maxim două degete pe manetele de frână, niciodată patru. Piciorul trebuie să stea întotdeauna pe pedală cu pernițele (zona de unde încep degetele) deasupra axului. Cu cât piciorul stă mai înspre călcâi pe pedală, cu atât controlul este mai redus. Niciodată nu coborâți în fund, niciodată!
10. Nu vă luați un exces de protecții, fiindcă mai mult o să vă sufoce decât o să vă ajute. Siguranța activă (să știi să stai pe bicicletă, să frânezi, etc.) este mult mai importantă decât cea pasivă, adică protecțiile care acționează la impact. Cel mai important este să știi să previi un impact.
11. Cereți sfaturi de la bicicliști mai experimentați și urmați-le! Vă pot scuti de multe bătăi de cap.
12. Nu vă lăudați niciodată cu câte căzături ați tras și câte piese ați stricat. Evitați poveștile vânătorești și termeni precum ”extrem” și ”adrenalină”. Veți realiza de abia mai încolo cât e de penibil.
Aveți grijă la voi și spor la dat!
Raporteaza
13 Comentarii
21 iunie 2019 la 09:18
Subiect foarte interesant si educativ.Bravo,sper ca va fi citit si respectat de foarte multi!!!
1 Luka Lehel-György
0
3 iulie 2019 la 12:40
Bine de stiut ! Multe sfaturi bune. Multam fain ! Distribuit, sa mai afle lumea.
0
0
5 iulie 2019 la 15:28
Fain și la subiect, era locul și vremea pentru așa ceva !
1 Luka Lehel-György
0
6 iulie 2019 la 20:17
Foarte frumos acest articol! Felicitari Maximilian pentru munca depusa. Tot in directia asa, cei de la GMBN au facut cateva filme interesante https://www.youtube.com/watch?v=EG0txlDe1iM. Un alt gand de adaugat: daca nu ai, fa-l. Constuieste o rampa, o contrpanta, poate chiar un pumptrack. In feleul asta intelegi mai bine atat munca depusa pentru a construi un traseu, ba mai mult poti evolua eficient si intelege datul cu bicicleta mut mai bine. Eu unul, imreuna cu ceva aici am construit un pumprack intr-un oras uitat de lume in timpde imi scriam licenta si lucram ca stagiar (deci cine gaseste scuza ca nu are tip minte). Aici este un link catre "istoria facerii" pumptrack cuibu' ciorii https://www.pinkbike.com/video/499978/
1 Maximilian Munteanu
0
20 iulie 2019 la 23:44
Bun articolul! Scurt si la obiect!
1 Luka Lehel-György
0
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!