Deşi pe internet circulau de ceva vreme informaţii neoficiale despre noile grupuri gravitaţionale ale producătorului japonez, Shimano a hotărât să prezinte oficial noutăţile pregătite pentru sezonul viitor.
Sunt două noutăţi mari: pe de-o parte avem cea de'a treia generaţie a grupului Saint, pe de altă parte avem un nou grup, Zee, ceva mai economic. Dar să le luăm pe rând...
Shimano Saint M820, 2013
În ultimii ani multe lucruri s-au schimbat pe scena DH, însă un lucru rămăsese aproape neschimbat: grupul Saint. Ei bine, a venit timpul ca şi aici să se producă schimbări. Pentru anul 2013 noul grup Saint M820 va dispune de un pinion în plus pe spate, frâne cu 4 pistoane şi tehnologie Ice, un schimbător spate Shadow Plus, grafică nouă dar şi pedale noi.
Cei de la Shimano spun că au urmărit 5 lucruri la conceperea noului grup: stabilitate, silenţiozitate, eficienţă, durabilitate şi ergonomie.
Cea mai importantă noutate pare a fi introducerea deraiorului spate cu tehnologie Shadow Plus (tehnologie apărută iniţial pe grupul XTR, mai apoi şi pe XT şi SLX). Această tehnologie minimizează efectele neplăcute ale mişcării sus-jos a lanţului şi reduce riscurile căderii acestuia. O altă noutate a deraiorului spate este prezenţa unui “mode converter”, ce permite folosirea atât a casetelor cu plajă compactă (casete de cursieră-bune pentru DH) cât şi a celor cu plajă largă (cum ar fi cele XT de exemplu-mai potrivite pentru All Mountain-Freeride). Acest mode converter a fost introdus şi pentru că noul grup nu beneficiază de o casetă proprie.
De asemenea, nu există un lanţ dedicat Saint, însă cei de la Shimano recomandă lanţul HG94.
Fiind un grup destinat în primul rând DH/Freeride, Shimano nu a conceput şi deraior faţă, astfel încât grupul este unul de tip 1x10. Maneta schimbătorului beneficiază de 3 tehnologii: Instant release (schimbă pe măsură ce acţionezi, nu când ai terminat de acţionat maneta), Two-Way release (maneta de coborâre poate fi acţionată în orice direcţie) şi Multi-Release (poţi schimba mai mult de o viteză o dată).
Noul angrenaj beneficiază în continuare de interfaţa Hollowtech II, cu ax de oţel şi inserţii de oţel pentru pedale. Greutatea va fi mai mică, datorită unui nou braţ pedalier cu prindere în 4 puncte. Folie vor fi în configuraţie cu 34, 36 şi 38 dinţi, iar pe partea de butuc pedalier va fi comercializat în configuraţia 68/73 mm şi 83 mm.
O noutate este şi lansarea noilor pedale flat, o versiune mai la zi a venerabilelor MX30. Beneficiază de o formă concavă şi pini detaşabili.
Nouţăţi sunt şi la partea de frânare. Deşi actuala generaţie de Saint-uri nu stătea rău la capitolul forţă de frânare, noua versiune va avea tot patru pistoane, însă de dimensiuni diferite. Diverse tehnologii pentru o răcire mai eficientă vor fi prezente pe componentele responsabile de frânare. Astfel, plăcuţele de frână beneficiază de aripioare pentru răcire, discurile sunt alcătuite din 3 straturi, iar in plus va exista şi un nou disc de 203mm (RT99 Ultimate - prindere Centerlock), tot din 3 straturi, care însă va avea integrate în stratul de aluminiu aripioare suplimentare pentru răcire.
Pe partea de butuci, noutăţile nu sunt foarte mari. Se spune că butucii Saint vor fi ceva mai uşori şi mai simplu de ajustat. Vor exista butuci faţă cu ax de 20mm, iar cei de spate vor avea ax de 12mm în configuraţie de 135, 142 şi 150 mm lăţime.
Noul grup Shimano Zee
Probabil vă amintiţi că până acum câţiva ani a existat în gama gravitaţională a celor de la Shimano şi grupul Hone, un grup adresat riderilor AM/FR cu un buget mai restrâns. Grupul nu s-a bucurat de o apreciere prea mare, astfel încât a fost eliminat din gamă.
Revenind la timpurile noastre, cei de la Shimano au considerat că încă există o oportunitate pe piaţă, astfel încât au lansat noul grup Zee, un grup gravitaţional “mid level”.
În afară de preţurile mai reduse, principala deosebire între Zee şi Saint probabil că va fi greutatea componentelor şi absenţa tehnologiilor de ultimă oră, rezervate pentru grupul fanion Saint.
Braţele noului angrenaj Zee nu vor beneficia de interfaţa Hollowtech II, ci vor fi pline, în configuraţii de lungime de 165, 170 şi 175 mm. Utilizatorii vor putea alege dintre butucii pedalieri de 68/73 mm şi 83mm, la fel cum vor putea alege şi dintre plăcile cu 34, 36 sau 38 dinţi.
Nici acest nou grup nu va avea o casetă proprie, însă cei de la Shimano au declarat că utilizatorul poate folosi fie casete tipice de MTB (raport 11-32, 11-34 sau 11-36), fie casete de şosea (raport 11-23, 11-25 sau 11-28).
Deraiorul spate, de 10 viteze, va beneficia de tehnologia Shadow Plus, însă fără noul “mode converter”, astfel încât utilizatorul va trebui să aleagă între versiunea pentru casete de şosea şi cele pentru MTB. Maneta schimbătorului va beneficia doar de tehnologia “Two way release”, celelalte două tehnologii întâlnite la Saint neregăsindu-se şi pe grupul Zee.
Noile frâne Zee vor beneficia tot de 4 pistoane, ca la Saint, şi vor fi compatibile cu plăcuţele şi discurile Ice Tech.
Există şi noi butuci, cei de faţă oferiţi cu ax de 20mm, iar cei de spate cu ax de 12mm şi lăţime de 135, 142 sau 150mm. Toţi butucii vor fi oferiţi cu prindere tip Center-lock.
Cele două grupuri vor putea fi achiziționate, în occident, începând cu luna Iulie a acestui an.
Sunt două noutăţi mari: pe de-o parte avem cea de'a treia generaţie a grupului Saint, pe de altă parte avem un nou grup, Zee, ceva mai economic. Dar să le luăm pe rând...
Shimano Saint M820, 2013
În ultimii ani multe lucruri s-au schimbat pe scena DH, însă un lucru rămăsese aproape neschimbat: grupul Saint. Ei bine, a venit timpul ca şi aici să se producă schimbări. Pentru anul 2013 noul grup Saint M820 va dispune de un pinion în plus pe spate, frâne cu 4 pistoane şi tehnologie Ice, un schimbător spate Shadow Plus, grafică nouă dar şi pedale noi.
Cei de la Shimano spun că au urmărit 5 lucruri la conceperea noului grup: stabilitate, silenţiozitate, eficienţă, durabilitate şi ergonomie.
Cea mai importantă noutate pare a fi introducerea deraiorului spate cu tehnologie Shadow Plus (tehnologie apărută iniţial pe grupul XTR, mai apoi şi pe XT şi SLX). Această tehnologie minimizează efectele neplăcute ale mişcării sus-jos a lanţului şi reduce riscurile căderii acestuia. O altă noutate a deraiorului spate este prezenţa unui “mode converter”, ce permite folosirea atât a casetelor cu plajă compactă (casete de cursieră-bune pentru DH) cât şi a celor cu plajă largă (cum ar fi cele XT de exemplu-mai potrivite pentru All Mountain-Freeride). Acest mode converter a fost introdus şi pentru că noul grup nu beneficiază de o casetă proprie.
De asemenea, nu există un lanţ dedicat Saint, însă cei de la Shimano recomandă lanţul HG94.
Schimbătorul spate
Sursa: Shimano |
Fiind un grup destinat în primul rând DH/Freeride, Shimano nu a conceput şi deraior faţă, astfel încât grupul este unul de tip 1x10. Maneta schimbătorului beneficiază de 3 tehnologii: Instant release (schimbă pe măsură ce acţionezi, nu când ai terminat de acţionat maneta), Two-Way release (maneta de coborâre poate fi acţionată în orice direcţie) şi Multi-Release (poţi schimba mai mult de o viteză o dată).
Maneta pentru schimbătorul spate
Sursa: Shimano |
Noul angrenaj beneficiază în continuare de interfaţa Hollowtech II, cu ax de oţel şi inserţii de oţel pentru pedale. Greutatea va fi mai mică, datorită unui nou braţ pedalier cu prindere în 4 puncte. Folie vor fi în configuraţie cu 34, 36 şi 38 dinţi, iar pe partea de butuc pedalier va fi comercializat în configuraţia 68/73 mm şi 83 mm.
Angrenaj
Sursa: Shimano |
O noutate este şi lansarea noilor pedale flat, o versiune mai la zi a venerabilelor MX30. Beneficiază de o formă concavă şi pini detaşabili.
Noile pedale Saint
Sursa: Shimano |
Nouţăţi sunt şi la partea de frânare. Deşi actuala generaţie de Saint-uri nu stătea rău la capitolul forţă de frânare, noua versiune va avea tot patru pistoane, însă de dimensiuni diferite. Diverse tehnologii pentru o răcire mai eficientă vor fi prezente pe componentele responsabile de frânare. Astfel, plăcuţele de frână beneficiază de aripioare pentru răcire, discurile sunt alcătuite din 3 straturi, iar in plus va exista şi un nou disc de 203mm (RT99 Ultimate - prindere Centerlock), tot din 3 straturi, care însă va avea integrate în stratul de aluminiu aripioare suplimentare pentru răcire.
Ansamblul de frânare
Sursa: Shimano |
Noul disc RT99 Ultimate
Sursa: Shimano |
Pe partea de butuci, noutăţile nu sunt foarte mari. Se spune că butucii Saint vor fi ceva mai uşori şi mai simplu de ajustat. Vor exista butuci faţă cu ax de 20mm, iar cei de spate vor avea ax de 12mm în configuraţie de 135, 142 şi 150 mm lăţime.
Butuc spate
Sursa: Shimano |
Noul grup Shimano Zee
Angrenaj Zee
Sursa: MTB-news.de |
Probabil vă amintiţi că până acum câţiva ani a existat în gama gravitaţională a celor de la Shimano şi grupul Hone, un grup adresat riderilor AM/FR cu un buget mai restrâns. Grupul nu s-a bucurat de o apreciere prea mare, astfel încât a fost eliminat din gamă.
Revenind la timpurile noastre, cei de la Shimano au considerat că încă există o oportunitate pe piaţă, astfel încât au lansat noul grup Zee, un grup gravitaţional “mid level”.
În afară de preţurile mai reduse, principala deosebire între Zee şi Saint probabil că va fi greutatea componentelor şi absenţa tehnologiilor de ultimă oră, rezervate pentru grupul fanion Saint.
Braţele noului angrenaj Zee nu vor beneficia de interfaţa Hollowtech II, ci vor fi pline, în configuraţii de lungime de 165, 170 şi 175 mm. Utilizatorii vor putea alege dintre butucii pedalieri de 68/73 mm şi 83mm, la fel cum vor putea alege şi dintre plăcile cu 34, 36 sau 38 dinţi.
Angrenaj Zee
Sursa: Shimano |
Nici acest nou grup nu va avea o casetă proprie, însă cei de la Shimano au declarat că utilizatorul poate folosi fie casete tipice de MTB (raport 11-32, 11-34 sau 11-36), fie casete de şosea (raport 11-23, 11-25 sau 11-28).
Deraiorul spate, de 10 viteze, va beneficia de tehnologia Shadow Plus, însă fără noul “mode converter”, astfel încât utilizatorul va trebui să aleagă între versiunea pentru casete de şosea şi cele pentru MTB. Maneta schimbătorului va beneficia doar de tehnologia “Two way release”, celelalte două tehnologii întâlnite la Saint neregăsindu-se şi pe grupul Zee.
Noul schimbător spate Zee
Sursa: Shimano |
Maneta schimbătorului spate Zee
Sursa: Shimano |
Noile frâne Zee vor beneficia tot de 4 pistoane, ca la Saint, şi vor fi compatibile cu plăcuţele şi discurile Ice Tech.
Frânele Zee
Sursa: Shimano |
Există şi noi butuci, cei de faţă oferiţi cu ax de 20mm, iar cei de spate cu ax de 12mm şi lăţime de 135, 142 sau 150mm. Toţi butucii vor fi oferiţi cu prindere tip Center-lock.
Butuc spate Zee
Sursa: Shimano |
Cele două grupuri vor putea fi achiziționate, în occident, începând cu luna Iulie a acestui an.
Raporteaza
Promovează-ți afacerea aici !
Promovează-ți afacerea aici !
Scrie un comentariu , fii primul ! :)