A treia editie a Expobike ne-a făcut să ne urnim acum 2 zile cu purcel şi căţel spre Bucureşti unde vehiculul pe 2 roţi, motorizat ori ba, avea să fie numitorul comun pe perioada weekend-ului. O mutare foarte logică, fiindcă o expoziţie de profil este un lucru necesar pentru industria de biciclete dar şi pentru comunitatea de biciclişti din România. Echipa DirtBike a poposit doar pentru ziua de sâmbătă, fiindcă a preferat să iasă la dat duminica (dacă vă aduceţi aminte, noi ne mai şi dăm cu bicicleta), dar fiţi pe pace, am văzut tot ce era de văzut şi am bifat tot ce era de bifat!
O să vă spun sincer că eram, la fel ca şi alţii, destul de sceptic în ceea ce priveşte ediţia de anul acesta a Expobike, judecând după ce arăta schiţa târgului, numărul de expozanţi şi activităţile conexe trecute în planul de weekend. Uneori e însă bine să pleci la drum cu aşteptări temperate, pentru a putea fi surprins plăcut pe parcurs sau odată ajuns la destinaţie. Aceasta e şi ideea mea generală despre Expobike 2012:
"Everything went better than expected!"
|
Razele WeThePeople la standul Kero Bike - foto: Radu Mândru |
Spre deosebire de ceilalţi doi ani în care am vizitat expoziţia, nu am putut să nu remarc prezentarea din ce in ce mai bună a standurilor, numărul din ce în ce mai mare de produse, expozanţii cu personal din ce în ce mai bine pregătit şi în general o atmosferă pe plus. Deşi a fost şi anul acesta colateral târgului de motoare, Expobike a făcut o mişcare firească şi s-a disociat de acesta cel puţin prin eliminarea taxei de acces, care mai mult ca sigur i-a adus mai mult din publicul aşteptat. Era şi timpul!
Carenţe şi sincope există fără doar şi poate, dar vă rog să luaţi aminte că acest târg este de abia la a treia lui ediţie, iar industriei autohtone i-a luat ceva timp să se organizeze, ştiu fiind faptul că solidaritatea nu este tocmai trăsătura noastră forte. Problemele ţin adesea de atitudinea expozanţilor şi de felul în care ei ştiu să se raporteze la piaţă, dar, după cum spuneam, pentru cine a fost şi la celelalte două ediţii, e clar că lucrurile merg înainte. Am notat rapid lucrul ăsta şi mi-am pus deîndată un rânjet pe buze - o atitudine pozitivă nu strică niciodată. Feedback-ul general al publicului deplânge pe alocuri lipsa produselor şi a ofertelor specifice târgului, absenţa unor jucători importanţi şi în general lucruri care ţin de relaţia cu utilizatorii finali. Sunt parţial de acord, dar luaţi aminte că un astfel de târg se organizează de regulă din raţiuni ale industriei, iar consumatorii obişnuiţi sunt doar o parte din ecuaţie.
|
It has a brain! - foto: Radu Mândru |
Constatări generale:
- mai multe biciclete de stradă
- mai multe 29ere (o tendinţă internaţională nu se ignoră şi asta e bine)
- mai puţine biciclete de downhill, de freeride, de dirt şi în general de nişă (ceea ce este normal fiindcă reflectă segmentarea pieţei)
- mai mulţi expozanţi care au fost la Eurobike şi au aplicat ce au văzut în standurile lor
Ce mi-a plăcut:
- din ce în ce mai multe biciclete şi componente
- personal mai calificat în comparaţie cu ceilalţi ani
- diverse produse disponibile pentru "test"/plimbare
- acces liber
- standuri cu înfăţisare mai studiată şi mai serioasă
Ce nu m-a prea încântat:
- absenţe de marcă
- personal care încă mai are nevoie de pregătire (în scădere)
- insuficiente produse pe care să le poţi pipăi - "Hei, nu atinge asta!"
- atitudine ridicolă a unor expozanţi - "Bă, cum vii tu să faci poze aici, da' unde te crezi?"
- zonă de testare prea restrânsă care seamănă cu un ţarc de la grădina zoologică (mai bună decât plimbările printre standuri, totuşi)
- zonă pentru pauză/masă mult prea mică şi prea slab dotată
- site oficial făcut cam cu picioarele şi cu abuz de caps lock
- PR-ul poate fi clar îmbunătăţit
|
Biciclop şi fixie-urile lor Create |
Personal nu sunt un fan al ideii de târg colateral biciclete-moto şi nu mă prea atrage vizual zona Romaero, care are ceva din senzaţia de aerodrom comunist din Rusia coroborată cu vibraţia dată de forfota zonei Băneasa, cu maşini parcate alandala şi cefe late pe unde întorci privirea, dar asta e doar poziţia mea. Până la urmă este de datoria târgului să ştie şi eventual să înveţe cum să se facă plăcut publicului şi chiar însăşi reprezentanţilor industriei. Concluzia mea este ideea de început: Expobike este o iniţiativă logică şi necesară dar perfectibilă, care mai are de învăţat lucruri noi, de ameliorat lucruri nefuncţionale şi de cizelat lucruri bune. Drumul este cel bun, deci trebuie păstrat.
Despre standuri, mai în detaliu:
Kero Bike a venit cu un stand previzibil de mare, mărcile deja ştiute (Eastern, Maxxis, BTS, Salt, WeThePeople, Eclat) dar şi cu prospături interesante de la DaBomb, Spank, iXS si Selle Italia. Aşteptaţi-vă să le vedeţi peste tot în cel mai scurt timp! Echipa din ungurime este prietenoasă şi bine pregătită, întotdeauna deschisă spre o recomandare şi/sau un sfat bun.
|
Maxxis la maxim - foto: Radu Mândru |
|
Noul Tsar Bomb la Kero Bike |
|
Inele multicolore de la Spank - pentru fete şi nu numai |
Bikexpert are standurile deja ştiute şi aranjate după inteligentul model Kona pe care îl vedem an de an la Eurobike.
Overflow de Cube, ceea ce este logic dacă ne gândim la popularitatea acestui brand la noi, promoţii cu diverse mărunţişuri de câştigat, seminarii tehnice de bază
on-the-fly unde şeful pune mâna şi reglează schimbătoare şi muzică bună din boxe. Tot aici a fost asimilată şi oferta
Mondo F. Distribution, vizibilă mai ales în produsele Troy Lee, Utopia şi Leatt.
|
Mircea Florescu şi cum dereglăm un XTR pentru a-l putea regla la loc. Atunci când pune şefu' mâna ştii că e treabă serioasă! |
|
Un Cube la care băloşeşti şi gata |
|
TLD în standul Bikexpert |
Drag Bikes apare ca stand independent, după ce marca a fost distribuită ani buni prin Maros. De ce e asta relevant? Pentru că piaţa românească a început să conteze din ce în ce mai mult, iar vecinii noştri au ambiţii de expansiune absolut logice la noi. Bulgarii încep să ne cunoască din ce în ce mai bine pentru că e bine pentru business, iar asta este de apreciat.
|
Un Drag cu potenţial de popularitate - foto: Radu Mândru |
|
...şi încă unul - foto: Radu Mândru |
Extreme Riders au avut de departe şi în unanimitate cel mai arătos şi mai profi stand din tot târgul, populat cu biciclete Santa Cruz de abia montate. Să nu uităm însă că aceeaşi echipă a mai avut nişte încercări în trecut cu Marzocchi, Magura şi Specialized, care s-au terminat în coadă de peşte. Sper să aibă mai mult noroc şi mai multă inspiraţie de data aceasta şi nu văd de ce nu ar fi aşa. Primii paşi arată corect, produse există şi chiar şi promisiuni pentru un V-10 de carbon la test! Rămâne de văzut ce se întâmplă cu actualii rideri pe Santa Cruz (Sorin Părău, Viorel Ciupitu) şi câte "sfinte cruci" poate asimila piaţa românească. O provocare fără doar şi poate!
|
Carbonul este ultimul hype - foto: Radu Mândru |
|
...dar un Jackal rămâne o bicicletă genială! |
|
V-10 carbon, punct! - foto: Radu Mândru |
|
Tallboy-ul e un 29er care ştie de toate - want! |
Sixpack Sport are Intense, Nuke Proof şi TSG şi bine îi şade, fiindcă este
"rider owned, rider driven". Totuşi, pentru a susţine produse pentru scena gravity e nevoie de multă muncă, iar unii au abandonat deja teritoriul ăsta mai puţin fertil pentru business. O să vedem mai puţine Intense-uri şi mai multe Nuke Proof-uri, ceea ce e normal până la urmă. Interesantă şi noua gamă de protecţii Nuke Proof care are încadrări de preţ atractive şi calitate peste medie. Un motiv bun să cumpărăm mai puţin de pe CRC şi mai mult din România. Serios!
|
O bicicletă care trebuia pozată: Intense-ul M9 al lui Răzvan |
|
Nuke Proof-ul Scalp este un hit de la apariţie şi e o chestiune de timp până când nu face ravagii şi pe aici |
|
Bombonele TSG |
|
Nuke Proof are şi haine şi protecţii interesante |
DK Bike sunt băieţi deştepţi. Au continuat munca bună începută de alţii, au luat lucrurile de jos, s-au ridicat şi acum au expus RAM-uri pe o suprafaţă destul de mare. Brand-ul bulgăresc este unul bine văzut de mulţi ani, deci era logic să fie bine reprezentat şi promovat de cineva cu înţelegere şi interes. Biciclete multe, preţuri bune, angajaţi simpatici - oamenii ştiu ce fac, punct!
|
Un RAM 4130 cu piese Spank - foto: Radu Mândru |
|
RAM-ul Nduro e cunoscut şi apreciat în Marea Britanie deci de ce nu şi aici? - foto: Radu Mândru |
|
Aveţi de unde alege, nu vă impacientaţi! |
Kross Bike e altă marcă poloneză care mizează pe echipare şi preţuri periculoase pentru concurenţă. Cât de buni sunt rămâne de văzut, dar notăm încă un jucător pe cea mai dinamică şi mai disputată felie de piaţă, cea a hardtail-urilor medii în jurul a 2000 RON.
|
Din Polonia cu drag şi cu etichetă mică |
Probike a avut un stand extensiv cu mult Scott şi mult Specialized, ţinând loc involuntar reprezentanţilor oficiali ai acestor brand-uri. Biciclete de ale căror calitate nu se poate îndoi nimeni, vizibilitate bună, amplasare centrală - nimic de comentat.
|
Scott... - foto: Radu Mândru |
|
...şi Specialized... - foto: Radu Mândru |
|
...la Probike |
Neuzer sunt de mult pe piaţă şi ştiu bine cu ce se mănâncă aceasta. Pe lângă inerentele bike-uri cu bun raport preţ/performanţe/calitate, am văzut la ei şi Centurion, alt brand german destul de mare şi cu o bună istorie, o gamă largă de furci de la SR Suntour cu ceva mai mult decât modele entry level, piese Race Face şi consumabile de la Alligator. Vechea noastră cunoştinţă Tibi, care acum zece ani ne făcea chainguide-uri custom made prin uzinele din Mureş, şi-a lăsat şi anul acesta amprenta asupra standului cu bicicleta cu roţi spiţate intenţionat descentrat, care le-a pus multor vizitatori zâmbetul pe buze.
|
Un 29er de la Centurion - foto: Radu Mândru |
|
Race Face şi Suntour la Neuzer |
|
Ghiduşia lui Tibi |
Toptools a venit cu marfa Thule care este indispensabilă şoferilor care biciclesc şi care nu mai are nevoie de nici o prezentare. Calitate suedeză net peste meniul vostru favorit din Ikea. ;)
|
Sarcofage utile de la Thule - foto: Radu Mândru |
|
Acum şi pentru BMX.ul vostru KTM! - foto: Radu Mândru |
Action Camera, situaţi chiar alături, au adus un cort GoPro plin de camere Hero 2, iar alături un stand Adidas Eyewear avea produse optice de calitate pe care mi-ar plăcea să le văd reprezentate de sportivi în competiţiile de profil.
|
I wear eyewear, ahoi! |
Emmedue din Ploieşti sunt implicaţi până peste cap în sportul de anduranţă şi ne-au arătat încălţăminte Sidi, ochelari SH+ şi biciclete Ferrini. Mic dar hotărât!
|
Si dizvoltî şi industria pi la nuoi - foto: Radu Mândru |
|
Protecţii pe plus - foto: Radu Mândru |
|
...şi ochelari asemenea - foto: Radu Mândru |
Ghost vin în România pe filiera de Sibiu a celor de la
Explorer Sport. Biciclete bune, preţuri pe măsură şi un brand în creştere internaţională pe care ne-ar plăcea să îl vedem mai des în România, fiindcă nu este mai prejos decât cele mai populare produse ale momentului.
|
Biciclete bune, nu stafii - foto: Radu Mândru |
Cross e o marcă bulgărească şi au un mare succes pe piaţa low-end. Mi-am dorit de ceva vreme să văd de la oamenii ăştia mai multe bike-uri quality şi mai puţin
spam de supermarket şi se pare că cineva a fost pe fază. Au până şi 29ere, ceea ce m-a dat complet pe spate!
|
Multe biciclete - foto: Radu Mândru |
|
Un Cross de cross country - foto: Radu Mândru |
Moş Ion Roată aduce Felt iar standul lor a fost şi anul acesta bine populat cu felurite biciclete de cross country şi şosea, aşa cum ne-au obişuit în trecut. O prezenţă corectă care nu prea lasă loc de comentarii.
|
Şosea... - foto: Radu Mândru |
|
...şi XC "carbonara" de la Felt şi Moş Ion Roată - foto: Radu Mândru |
Bike XCS s-a întins pe o suprafaţă destul de mare şi s-a văzut bine prin imensele bannere Longus dar şi prin rafinatele cruisere de la Nirve promovate cu domnişoare simpatice. Ca la Eurobike! ;)
|
Kilroy was here - foto: Radu Mândru |
|
Cruiser-ul e modus vivendi la Bike XCS |
Rudy Project este de ani buni o marcă de top când vine vorba de ochelari de ciclism şi nu numai. Reprezentanţii din România trag tare în fiecare an, susţin sportivi şi fac treaba aşa cum se cuvine. Evident, produsele îi ajută, ceea ce vă dorim şi dumneavoastră!
KTM a avut un stand imens pe care nu prea l-am înţeles dacă mă gândesc la răspândirea redusă a acestor biciclete în România. City bikes, trekking bikes, biciclete de XC de top şi chiar biciclete electrice. Să fie ăsta un semn, oare?
|
City, trekking... - foto: Radu Mândru |
|
...scule de race rafinate... - foto: Radu Mândru |
|
...şi jucării cu baterii, toate de la KTM! - foto: Radu Mândru |
Biciclop, peste drum, au venit cu un arsenal urban compus din biciclete de oraş, fixie-uri şi perspective bine definite. Mărturisesc c-am rezerve faţă de utilitatea unui fixie într-un oraş ca Bucureşti dar îmi place să văd că oamenii sunt hotărâţi şi nu se schimbă după cum bate vântul, deşi fixie-urile acumulează constant popularitate. Tot Biciclop a importat nişte olandezi de treabă pentru a ne povesti cum stau lucrurile cu notoria marcă Gazelle şi chiar alături bicicletele Puma m-au făcut să pun de mai multe ori întrebarea "Şi, dom'le, cum se împacă pumele cu gazelele la voi?" Fain, vreau să văd cu ce vin la anul!
|
Fixies... - foto: Radu Mândru |
|
...fixies... - foto: Radu Mândru |
|
...şi Pume |
BBY Xsports au fost una dintre cele mai plăcute surprize ale expoziţiei, nu doar datorită produselor interesante de la Kenny şi CTM, dar şi datorită oamenilor comunicativi şi bine instruiţi din stand. CTM este o marcă slovacă şi are preţuri atractive pentru biciclete foarte bine echipate. Kenny sunt francezi, vin din lumea moto şi sunt cunoscuţi datorită unor rideri precum Cyril Despres (multiplu câştigător al Dakarului şi al Red Bull RoManiacs), Fabien Barel, Damien Spagnolo şi, mai nou, Cedric Gracia. Cel mai interesante produse de la acest stand au fost după mintea mea un neckbrace la pret sensibil si un bike de downhill, pe care aproape sigur îl vom avea în test. Neoficial pot să vă spun că un rider român de top se va da anul acest cu
gear Kenny. Fiţi pe fază!
Giant România a avut o zonă de expoziţie surprinzător de restrânsă pentru poziţia lor de pe piaţă, dar ştim că oamenii de la Giant sunt destul de abili şi au planuri serioase. Brand-ul din Taiwan este un jucător global esenţial care nu poate decât creşte în România. Pe zona de gravity, care ne pasionează pe noi, Giant are o poziţia privilegiată prin prisma rezultatului incredibil obţinut de Danny Hart la Champery şi sperăm ca acest avânt să aibă efecte benefice şi la noi prin susţinerea unor rideri de downhill în viitorul apropiat. Momentan suportul este oferit sportivilor de anduranţă şi e foarte bine aşa. De abia aştept să văd un Glory de 2012 aici în România! Pe lângă asta: Gaerne şi Hutchinson, alte două mărci din ce în ce mai prezente pe la noi.
|
Giant are acoperire largă pe mai multe domenii - foto: Radu Mândru |
|
După cum spuneam. |
|
Citybike cu furcă a la Headshok - foto: Radu Mândru |
|
Imagine de ansamblu cu Glory, Gaerne şi Hutchinson. |
Orădenii de la
Două Roţi pompează masiv la Merida şi au de curând un brand nou prin Gepida. La ei la stand ne-am întâlnit cu racerii de la echipa de succes NoMad a lui Daniel Sârdan dar şi cu oameni de la Merida din Ungaria, evident interesaţi de ce se întâmplă pe piaţa din România. Semn bun, după cum spuneam.
|
Yep, Merida are fixies! - foto: Radu Mândru |
Maros Sport a avut şi anul acesta unul dintre cele mai mari standuri dar parcă a fost confirmarea zicalei "Dacă vrei să ascunzi un lucru, pune-l la vedere!" Am hălăduit vreo oră prin expo până să îmi dau seama că nu am văzut Maros, deci am început să-i caut. O sumedenie de produse, o pleiadă de brand-uri, biciclete de cross country de top, un stand Continental pe care mi-a fost imposibil să-l pozez fiindcă era permanent populat şi în mod cert o muncă exhaustivă depusă pentru ca toate produsele să fie la locul lor. Cam exact la ce mă aşteptam de la Maros, ca să fiu sincer.
|
Focus... |
|
...Focus |
|
...şi Cannondale, toate la Maros Sport - foto: Radu Mândru |
DHS şi
DHS Bike Parts au avut standul care te întâmpina la expoziţie, cum intrai pe dreapta. Pe lângă Impulse-uri şi alte mărci low end, am fost plăcut impresionat să văd destul de multe GT-uri, oameni instruiţi care ştiu bine ce mişcă la SRAM, RockShox şi WTB, plus o colecţie interesantă de la O'Neal şi câte şi mai câte. Ne dorim să vedem e viitor mai multe GT-uri, în special în competiţii, dar ştim din surse sigure că nici DHS nu stau pe tânjeală şi că evoluează de la an la an, ceea ce este absolut firesc pentru cel mai importat jucător de pe piaţa din România.
|
Clasicul Karakoram a devenit din bike de CrMo inegalabil un 29er interesant - foto: Radu Mândru |
|
Viitorul se numeşte Sanction şi arată fix aşa - foto: Radu Mândru |
|
i-Drive-ul are între timp 13 ani de rafinament - foto: Radu Mândru |
|
Zaskar-ul a evoluat periodic... |
|
...şi a devenit şi full-suspension - foto: Radu Mândru |
|
E nevoie să scriu şi aici ceva? |
Am dat o raită şi pe la motorişti, unde nu m-a surprins şi nu nici nu m-a atras nimic în mod special. Demo cu Graham Jarvis, unul dintre piloţii
hard enduro de top, multe geci de piele, comerţ masiv,
kitsch previzibil, bere şi grătare prea mioritice, fete frumos proporţionate şi strategic dezbrăcate, exces de forfotă şi surprinzător de mulţi afiliaţi Hells Angels, inclusiv un Tico de patru persoane! Nu mă omor după toate astea, deci am luat o sticlă de ulei de suspensii şi am ieşit din vârtejul moto cât de rapid am putut.
|
Trike-uri şi băieţi fioroşi - foto: Radu Mândru |
De cel mai simpatic şi ridicol moment am avut parte tot la bike expo: am încercat la un anume stand aproape neglijabil timp de vreo 2 minute să fotografiez o bicicletă expusă, doar că un nene îmi bloca perimetrul vizual al aparatului. L-am rugat frumos să îmi dea răgaz să pozez exponatul, dar spre suprinderea mea mi-a replicat, mai în glumă mai în serios, că el nu are chef să fac poze în acel stand. Nu l-am luat în serios în primă fază, dar când i s-a alăturat şi un aparţinător de-al standului, cu tricou branduit şi tot ce trebuie, am fost nevoit să constat că omul chiar are de lucru pe acolo. "Tu ce crezi, băi mustaţă, că vii şi faci poze aici la noi fără să ceri voie???" Am râs ceva de mitocăniile ăstea mărunte şi mi-am văzut de treburi mai bune. Vorba amicului meu Alex: "Exact, păi unde te trezeşti să faci poze? Ce e ăsta, târg de biciclete???" Râdeţi şi voi, că e de râs! ;)
Într-o notă mai serioasă, Expobike 2012 a marcat şi primele gesturi de organizare mai coerentă a industriei de profil din România, dar vom reveni cu informaţii importante despre acest fapt ceva mai încolo. Ideea e că lucruri bune şi fireşti au început să prindă contur, iar asta înseamnă ceva şi pentru clientul de rând.
Watch this space!
Alte imagini:
|
GT Sanction - foto: Radu Mândru |
|
Un verişor cu preţ mai sensibil - foto: Radu Mândru |
|
The fixie craze - foto: Radu Mândru |
|
Gazele pentru pitici - foto: Radu Mândru |
|
Pentru frâne cu crocodil - foto: Radu Mândru |
|
Şacalu' albastru - foto: Radu Mândru |
|
God is in the details - foto: Radu Mândru |
|
Nomad de carbon, să sperăm că şi pe poteci, sub un rider zâmbăreţ - foto: Radu Mândru |
|
Adesea o bicicletă e o problemă de perspectivă - foto: Radu Mândru |
|
Nu? - foto: Radu Mândru |
|
Noul Vivid Air e pe Sfânta Cruce - foto: Radu Mândru |
|
Nickel e un monopivot mai accesibil - foto: Radu Mândru |
|
Butcher la fel - foto: Radu Mândru |
|
|
Tallboy-ul ne face să ardem de curiozitate - foto: Radu Mândru |
|
Au de toate - foto: Radu Mândru |
|
Serios! - foto: Radu Mândru |
|
Atractivele ghidoane Spank - foto: Radu Mândru |
|
Cruisere din belşug - foto: Radu Mândru |
|
Bike-powered - foto: Radu Mândru |
|
De toate din nou |
|
"Frână, că ne prăpădim, Vasile!" |
|
Protecţii O'Neal şi goggles Blur |
|
Australienii de la Knog fac fel de fel de produse haioase |
|
Sfintele Cruci |
|
Tallboy din nou |
|
Şi încă o dată Jackal |
|
Raqu, un membru DirtBike respectabil |
|
Colecţie completă, inclusiv Boxxer Keronite |
|
RAM 4X în două arome, o jucărie polivalentă |
|
Pe stil urban-rural |
|
Cireşica are travel, Cireşel acelaşi level |
|
Maxxis, am spus, Maxxis! |
|
Intense SlopeStyle 2, pentru unii poate cel mai fain bike din toată expoziţia, dar dosit subtil |
|
Troy Lee D3 Palmer, Grand Prix Shocker, Cube-uri şi Rock Machine |
|
Discuţii preţioase |
|
Altă armă de XC |
|
Un elicopter puţin cam mare |
Galerii de fotografii
aici, de la Radu Mândru, şi
aici, de la mine.
Acestea fiind spuse, am încălecat pe o şa de bicicletă şi mă duc să mă dau. Le urăm succes organizatorilor şi ne auzim cu lucruri noi espre Expobike la anul!
Maximilian Munteanu
Voi ce părere aveţi despre Expobike? Comentaţi mai jos!
Sunt superbe 29'er-ele d la specialized, pacat ca Probike... M-am dus azi cu voucher-ul de la DHS la ei, ca un naiv incurabil ce sunt, omul ala a transformat datul din umeri intr-o arta, am plecat in mijlocul unei ample prelegeri despre cum ploua afara. Suma era derizorie, chair si fara discount Elixir 5-ul de 2011 e ieftin, da n-am mai suportat atitudinea. Evident ca 15 minute mai tarziu baietii de la Playbike m-au servit cu draga inima, ba mi-au cumulat voucheru cu discount-ul care era deja la elixir 1. Nu-m prea place frana da ma bucur ca am luat-o de la ei.