Forum
Esti aici:
Subiect: Furca Manitou Minute:03 SPV IT 2005
#3959
Postat de Alin Bogdan
Subiect deschis de la 2 iunie 2013 la 22:10
Raporteaza
Durata utilizare: 20 luni
Domeniu utilizare: XC & AM
Caracteristici:
Greutate: 1769g
Cursa: 80-140 , sistem Infinite Travel
Compresie: Aer
Arc principal: Aer
Prindere frana: Disc
Povestea:
Cea mai buna furca pe care am avut-o pana acum! :D... dar si cea mai capricioasa
A fost furca care era deja pe un bike custom made cumparat de pe dirtbike.
Prima impresie a fost ca furca are o cursa de peste 160, datorita constructii inverse "Reverse Arch" pe care o au cateva furci Manitou punte de legatura dintre brate fiind in spate nu in fatza ca la majoritatea furciilor, are o lungime extra pentru a nu se lovi de cadru.Datoriata acestei constructii bratele par chiar si mai lungi fiind expuse in prim plan. Aceasta inaltime extra a continuat sa atraga priviri continu cat timp am avuto montata.
Fara nici un reglaj furca reusea sa absoarbe atat micicle pietricele si borduri cat si trasee montane mai tehnice si mai rapide,cum ar fi Geiger.
Avand sistemul infinite travel,o maneta pe ghidon ce iti permite sa schimbi cursa in timpul ‘rideului’, face din aproape orice bicicleta pe care e montanta multifunctionala.In cazul meu era montata pe un dirt,nu cea mai buna alegere, dar si asa a facut fatza concursuriilor.
De-a lungul anului in care am avut-o a facut mai bine de 1500 de km, 60% prin oras/borduri si mici lectii :D 50% pe vale si pe deal la dat jos kilograme.
Dupa o iarna in schimb au inceput problemele, dupa cateva aventuri de umblat la Rebound care nu parea sa faca ceva( lucru confirmat de mai multi posesor » Ala e asa de moda,dupa vreo 15 ture poate afecteaza un pic») a inceput sa piarda din ‘grace’.Trecand un an ,am zis e timpul de un servici asa ca ambalat directia Cluj ;Dupa ceva intarzieri apare inapoi , parca nu ok. Daca timp de un an si gropi si sarituri decente nu am reusit sa ii dau cap, acum visul s-a terminat.
Din deductii logice si conversatii cu mecanicul, trebuie adaugat aer, dupa greutate.Acum cosmarul se adanceste conversatii cu suportul oficial manitou, achizitionat pompa de furca si cu manuale si charturi ce foarte greu se gasesc trial and error ;
Exista un reglaj pentru SPV pentru ultima parte a cursei dar de care nu m-am folosit;
Reglajul propriu-zis se face prin echilibrarea aerului intre cele 2 brate. Din pacate o experienta nereusita.asa ca am retrimis-o la un nou service, bucuresti.
Acolo decesul s-a constatat.Serviceul precedent fiind de calitate inferioare si batranetea furcii aceasta nu a mai facut fatza si viatza dura i-a pus capat.
Niste Sfaturi :
Grija la reglaje mai bine nu umblati daca e ok,mai ales la camera negativa ;Am citit toate forumurile posiblie si toate variantele de a face reglajul dar cu greu.
Daca totusi aveti o luna libera sa va chinuiti cu reglejele cautati manualele ‘aftermarket’ si instructiuni de pe siteuri , cele oficiale sunt rare ,greu de gasit, si destul de inutile.
Oficial si inutil :
http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2005%20Minute%20Service%20Manual.pdf
Aftermarket si mai bun:
http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/minute1web_b.pdf
Pentru servici va recomand un magazin din Bucuresti , unul dintre mecanici fiind fost posesor de Minute 03.( Va raspund pe privat daca vreti detali ca am incercat sa evit nume aici)
Avantaje :
Greutate foarte mica, lucreaza extrem de fin ,destul de rigida, si reglajul IT care o face versatila
Dezavantaje :
Cea mai capricioasa furca- complexitate foarte mare in setari
Documentatie minima
Concluzii :are de
Pentru cei cu ceva experienta la furci de aer si nascuti cu rabdare ;
Merita daca o luati pentru XC sau AM, intr-o ststul de buna.
Sa aveti rabdare la reglaje.
Domeniu utilizare: XC & AM
Caracteristici:
Greutate: 1769g
Cursa: 80-140 , sistem Infinite Travel
Compresie: Aer
Arc principal: Aer
Prindere frana: Disc
Povestea:
Cea mai buna furca pe care am avut-o pana acum! :D... dar si cea mai capricioasa
A fost furca care era deja pe un bike custom made cumparat de pe dirtbike.
Prima impresie a fost ca furca are o cursa de peste 160, datorita constructii inverse "Reverse Arch" pe care o au cateva furci Manitou punte de legatura dintre brate fiind in spate nu in fatza ca la majoritatea furciilor, are o lungime extra pentru a nu se lovi de cadru.Datoriata acestei constructii bratele par chiar si mai lungi fiind expuse in prim plan. Aceasta inaltime extra a continuat sa atraga priviri continu cat timp am avuto montata.
Fara nici un reglaj furca reusea sa absoarbe atat micicle pietricele si borduri cat si trasee montane mai tehnice si mai rapide,cum ar fi Geiger.
Avand sistemul infinite travel,o maneta pe ghidon ce iti permite sa schimbi cursa in timpul ‘rideului’, face din aproape orice bicicleta pe care e montanta multifunctionala.In cazul meu era montata pe un dirt,nu cea mai buna alegere, dar si asa a facut fatza concursuriilor.
De-a lungul anului in care am avut-o a facut mai bine de 1500 de km, 60% prin oras/borduri si mici lectii :D 50% pe vale si pe deal la dat jos kilograme.
Dupa o iarna in schimb au inceput problemele, dupa cateva aventuri de umblat la Rebound care nu parea sa faca ceva( lucru confirmat de mai multi posesor » Ala e asa de moda,dupa vreo 15 ture poate afecteaza un pic») a inceput sa piarda din ‘grace’.Trecand un an ,am zis e timpul de un servici asa ca ambalat directia Cluj ;Dupa ceva intarzieri apare inapoi , parca nu ok. Daca timp de un an si gropi si sarituri decente nu am reusit sa ii dau cap, acum visul s-a terminat.
Din deductii logice si conversatii cu mecanicul, trebuie adaugat aer, dupa greutate.Acum cosmarul se adanceste conversatii cu suportul oficial manitou, achizitionat pompa de furca si cu manuale si charturi ce foarte greu se gasesc trial and error ;
Exista un reglaj pentru SPV pentru ultima parte a cursei dar de care nu m-am folosit;
Reglajul propriu-zis se face prin echilibrarea aerului intre cele 2 brate. Din pacate o experienta nereusita.asa ca am retrimis-o la un nou service, bucuresti.
Acolo decesul s-a constatat.Serviceul precedent fiind de calitate inferioare si batranetea furcii aceasta nu a mai facut fatza si viatza dura i-a pus capat.
Niste Sfaturi :
Grija la reglaje mai bine nu umblati daca e ok,mai ales la camera negativa ;Am citit toate forumurile posiblie si toate variantele de a face reglajul dar cu greu.
Daca totusi aveti o luna libera sa va chinuiti cu reglejele cautati manualele ‘aftermarket’ si instructiuni de pe siteuri , cele oficiale sunt rare ,greu de gasit, si destul de inutile.
Oficial si inutil :
http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2005%20Minute%20Service%20Manual.pdf
Aftermarket si mai bun:
http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/minute1web_b.pdf
Pentru servici va recomand un magazin din Bucuresti , unul dintre mecanici fiind fost posesor de Minute 03.( Va raspund pe privat daca vreti detali ca am incercat sa evit nume aici)
Avantaje :
Greutate foarte mica, lucreaza extrem de fin ,destul de rigida, si reglajul IT care o face versatila
Dezavantaje :
Cea mai capricioasa furca- complexitate foarte mare in setari
Documentatie minima
Concluzii :are de
Pentru cei cu ceva experienta la furci de aer si nascuti cu rabdare ;
Merita daca o luati pentru XC sau AM, intr-o ststul de buna.
Sa aveti rabdare la reglaje.
Postat de Alin Bogdan editat la 3 iunie 2013 la 10:51
0
0
Discutate recent pe forum
Promovarea ta aici!
Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.