SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration

SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration

Postat la: 1 aprilie 2007

Dupa ani de cercetari obositoare pentru a determina nevoile de control ale mountain bikerilor in fiecare situatie posibila, s-a ajuns la concluzia ca este nevoie de o noua integrare a controalelor pentru ca riderii sa ramana in controlul bicicletelor indiferent de tipul de teren sau modul de constructie al bicicletei.



Denumit "Epicenter-Control-Integration" sau ECI de catre personalul de marketing de la SRAM, noul sistem este asteptat sa revolutioneze piata, fiind posibil sa creeze un nou mod de gandire cand vine vorba de ciclist si controlul bicicletei. Directorul departamentului de Marketing si Product Development de la SRAM, Mike Mercuri spune: "Cu toate ca sistemul ECI este asteptat sa decimeze piata MTB in decursul urmatorilor ani, este posibil ca acest sistem sa fie folosit si in alte domenii: automobile, aeronave si sporturi cu motor. Posibilitatile sunt infinite cu acest nivel de integrare si performanta a controlului".



Baza designului a fost descoperita in urma unui studiu extensiv al consumatorilor, producant niste tendinte uimitoare in comportamentul zilnic al celor care au luat parte la acesta.



"A fost usor sa migram spre sistemul ECI dupa ce au fost expuse rezultatele studiului" a spus Herg Gerbold, Offshore Control Director pentru SRAM. "Am facut un studiu extensiv cu cateva zeci de oameni la un supermarket local si am descoperit ca toti au un lucru in comun: o mana dominanta pe care o folosesc la majoritatea activitatilor zilnice, cum ar deschisul usilor, invirtirea cheilor, pieptanarea, sau la activitatile personale dupa serviciu. Designul si functionarea sistemului ECI va fi bazat pe aceste descoperiri."



In timp ce au fost fabricate prototipuri, a devenit evidend ca sistemul ECI are avantaje foarte reale si profunde fata de sistemul vechi de control al bicicletei.



Caracteristici:



  • Control complet al bicicletei utilizand numai mana dreapta dominanta. Studiile arata ca mana dreapta controleaza aproximativ 93\% din activitatile umane. (S-a dovedit ca un numar foarte mic si nesemnificativ de oameni are o mana stanga dominanta, de aceea nu este nevoie de un astfel de sistem pentru mana stanga).

  • SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration


  • Single Digit All-Wheel-Braking. Ciclistul poate controla acuma atat roata din fata cat si cea din spate folosind un singur deget. Prin reglarea etrierelor Avid, ciclistul poate determina distributia fata/spate a fortei de franare exact ca la masinile de curse.

  • SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration


  • Automatic Chainline Control. Sistemul impiedica lantul sa ajunga in diagonala. El functioneaza astfel: in timp ce actionezi maneta pentru schimbatorul din fata, degetul mare este fortat sa actioneze maneta pentru schimbatorul din spate, facand posibile schimbari duble intr-o singura miscare a manei drepte dominante.

  • SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration


  • SRAM Design Team Integration Installation and Adjustment System. Lucrand impreuna cu toate diviziile SRAM (SRAM, RockShox, Avid si Truvativ), s-a nascut SDTIIAS. SDTIIAS inseamna ca intregul sistem poate fi instalat si reglat pe ghidon folosind numai inbusuri de 2.5, 3, 4 si 5 mm, eliminand nevoia inpracticelor inbusuri de 2, 6, 8 si 10 mm.

  • Wide Handlebar Control System. Deoarece ECI are nevoie de un ghidon de 30 inch, ciclistii sunt avantajati cu un control mai bun al bicicletei in situatii extreme. Cei care prefera un ghidon mai ingust, pot comanda ghidonul Truvativ ECI.

  • Libertatea mainii stangi. Sistemul ECI permite o libertate completa a mainii stangi care poate fi folosita intr-o varietate de activitati care nu tin de controlul bicicletei: facutul cu mana la prieteni, datul cu ruj sau scobitul in nas.

  • SRAM Left Side Accessories. Potentialul accesoriilor care pot fi implementate pe partea stanga a ghidonului impreuna cu sistemul ECI este infinit. SRAM planifica sa comercializeze o varietate mare de accesorii bazate pe nevoile ciclistului. Primul astfel de accesoriu este SRAM Power Pulse Hydration System, un prototip putand fi vazut aici.

  • SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration


Raporteaza

7 Comentarii

Cristian Moise
9 aprilie 2007 la 02:00
si eu care.s stangaci nu m.ar ajuta cu nimic varinata asta si nici daca ar fi toate montate pe stanga ar trebui sa am o lopata de mana sa actionez atatea ;0
0
0
Sergiu Nichitean
9 aprilie 2007 la 02:00
Mana dominanta nu e neaparat si mana cu care scrii, poti sa scrii cu stanga, dar clanta tot cu stanga o apesi, sau cheia tot cu stanga o bagi ? si mai sunt multe alte activitati.
0
0
Ion Marica
10 aprilie 2007 la 02:00
si pentru ce sa gandit unu mic si negru care nu are o viata personala sa faca asta??? : pai, 1. pentru a ingreuna rau de tot mersul pe bicicleta pentru o gramada de persoane, 2. poatefi folosit numai pe sosea, sau la plimbari line - la un dh, ai apasat aiurea un pic pe manete, te-ai si dus peste cap, 3. mana stangati se atrfiaza, nu o sa mi poti face nimik cu ea, sau se gandesc ca cu stanga ne apucam sa mancam un sandwitch pe bicla? la 55 la ora, da, 4. bineinteles ca noua invenie cu un singur maner pentru ambele frane va costa foarte mult, ca dejh, a costat o gramada proiectarea, mama lui de proiectant inutil... si altele
0
0
Rares Roman
10 aprilie 2007 la 02:00
are shi un buton kre te scrapina la coaie :-/
0
0
Sergiu Nichitean
7 mai 2007 la 02:00
Ah, da, am uitat sa va spun, era pacaleala de 1 aprilie =))
0
0

Scrie un comentariu

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads