SRAM lanseaza Epicenter-Control-Integration
Dupa ani de cercetari obositoare pentru a determina nevoile de control ale mountain bikerilor in fiecare situatie posibila, s-a ajuns la concluzia ca este nevoie de o noua integrare a controalelor pentru ca riderii sa ramana in controlul bicicletelor indiferent de tipul de teren sau modul de constructie al bicicletei.
Denumit "Epicenter-Control-Integration" sau ECI de catre personalul de marketing de la SRAM, noul sistem este asteptat sa revolutioneze piata, fiind posibil sa creeze un nou mod de gandire cand vine vorba de ciclist si controlul bicicletei. Directorul departamentului de Marketing si Product Development de la SRAM, Mike Mercuri spune: "Cu toate ca sistemul ECI este asteptat sa decimeze piata MTB in decursul urmatorilor ani, este posibil ca acest sistem sa fie folosit si in alte domenii: automobile, aeronave si sporturi cu motor. Posibilitatile sunt infinite cu acest nivel de integrare si performanta a controlului".
Baza designului a fost descoperita in urma unui studiu extensiv al consumatorilor, producant niste tendinte uimitoare in comportamentul zilnic al celor care au luat parte la acesta.
"A fost usor sa migram spre sistemul ECI dupa ce au fost expuse rezultatele studiului" a spus Herg Gerbold, Offshore Control Director pentru SRAM. "Am facut un studiu extensiv cu cateva zeci de oameni la un supermarket local si am descoperit ca toti au un lucru in comun: o mana dominanta pe care o folosesc la majoritatea activitatilor zilnice, cum ar deschisul usilor, invirtirea cheilor, pieptanarea, sau la activitatile personale dupa serviciu. Designul si functionarea sistemului ECI va fi bazat pe aceste descoperiri."
In timp ce au fost fabricate prototipuri, a devenit evidend ca sistemul ECI are avantaje foarte reale si profunde fata de sistemul vechi de control al bicicletei.
Caracteristici:
- Control complet al bicicletei utilizand numai mana dreapta dominanta. Studiile arata ca mana dreapta controleaza aproximativ 93\% din activitatile umane. (S-a dovedit ca un numar foarte mic si nesemnificativ de oameni are o mana stanga dominanta, de aceea nu este nevoie de un astfel de sistem pentru mana stanga).
- Single Digit All-Wheel-Braking. Ciclistul poate controla acuma atat roata din fata cat si cea din spate folosind un singur deget. Prin reglarea etrierelor Avid, ciclistul poate determina distributia fata/spate a fortei de franare exact ca la masinile de curse.
- Automatic Chainline Control. Sistemul impiedica lantul sa ajunga in diagonala. El functioneaza astfel: in timp ce actionezi maneta pentru schimbatorul din fata, degetul mare este fortat sa actioneze maneta pentru schimbatorul din spate, facand posibile schimbari duble intr-o singura miscare a manei drepte dominante.
- SRAM Design Team Integration Installation and Adjustment System. Lucrand impreuna cu toate diviziile SRAM (SRAM, RockShox, Avid si Truvativ), s-a nascut SDTIIAS. SDTIIAS inseamna ca intregul sistem poate fi instalat si reglat pe ghidon folosind numai inbusuri de 2.5, 3, 4 si 5 mm, eliminand nevoia inpracticelor inbusuri de 2, 6, 8 si 10 mm.
- Wide Handlebar Control System. Deoarece ECI are nevoie de un ghidon de 30 inch, ciclistii sunt avantajati cu un control mai bun al bicicletei in situatii extreme. Cei care prefera un ghidon mai ingust, pot comanda ghidonul Truvativ ECI.
- Libertatea mainii stangi. Sistemul ECI permite o libertate completa a mainii stangi care poate fi folosita intr-o varietate de activitati care nu tin de controlul bicicletei: facutul cu mana la prieteni, datul cu ruj sau scobitul in nas.
- SRAM Left Side Accessories. Potentialul accesoriilor care pot fi implementate pe partea stanga a ghidonului impreuna cu sistemul ECI este infinit. SRAM planifica sa comercializeze o varietate mare de accesorii bazate pe nevoile ciclistului. Primul astfel de accesoriu este SRAM Power Pulse Hydration System, un prototip putand fi vazut aici.