Specialized tocmai a lasat în acest weekend o cască despre care tehnicienii și inginerii care au conceput-o spun că este cea mai "rapidă" cască de acest gen de până acum.
Ce înseamnă "rapid" pentru o cască? Simplu, aerodinamicitate. Iar casca asta excelează în acest domeniu.
Concepută în colaborare cu oameni de la McLaren, oameni pentru care aerodinamica e ca pentru noi Nutella întinsă pe pâine, putem fi siguri că nu e deloc vorba de bullshitneză și că această cască chiar te ajută, în anumite circumstanțe să te deplasezi mai repede.
Primii rideri care vor beneficia de acest ajutor venit din partea căștii sunt Levi Leipheimer și campionul mondial la contra timp Tony Martin care aleargă pentru echipa Omega-Pharma QuickStep chiar zilele astea în turul Franței.
Pe lângă faptul că are un coeficient de aerodinamicitate foarte ridicat această cască îl și păstrează într-o măsura foarte mare în momentele în care riderul nu își ține capul în poziție optimă, în traducere liberă înseamnă mai mult confort pentru rider. Și că tot am ajuns la capitolul confort, inginerii proiectat casca în așa fel încăt să fie și ventilată bine. Așadar aerul destinat răcirii capului intră în învelișul echipamentului de protecție prin lateral și este evacuat optim prin partea posterioară a acestuia prin guri de aerisire speciale.
Produsul va fi produs intr-un număr, citez "extrem" de limitat și va fi disponibil din 2013.
Explicația pe care a primit-o Tony Martin impreună cu noua cască:
Ce înseamnă "rapid" pentru o cască? Simplu, aerodinamicitate. Iar casca asta excelează în acest domeniu.
Concepută în colaborare cu oameni de la McLaren, oameni pentru care aerodinamica e ca pentru noi Nutella întinsă pe pâine, putem fi siguri că nu e deloc vorba de bullshitneză și că această cască chiar te ajută, în anumite circumstanțe să te deplasezi mai repede.
Primii rideri care vor beneficia de acest ajutor venit din partea căștii sunt Levi Leipheimer și campionul mondial la contra timp Tony Martin care aleargă pentru echipa Omega-Pharma QuickStep chiar zilele astea în turul Franței.
Pe lângă faptul că are un coeficient de aerodinamicitate foarte ridicat această cască îl și păstrează într-o măsura foarte mare în momentele în care riderul nu își ține capul în poziție optimă, în traducere liberă înseamnă mai mult confort pentru rider. Și că tot am ajuns la capitolul confort, inginerii proiectat casca în așa fel încăt să fie și ventilată bine. Așadar aerul destinat răcirii capului intră în învelișul echipamentului de protecție prin lateral și este evacuat optim prin partea posterioară a acestuia prin guri de aerisire speciale.
Produsul va fi produs intr-un număr, citez "extrem" de limitat și va fi disponibil din 2013.
Explicația pe care a primit-o Tony Martin impreună cu noua cască:
Raporteaza
4 Comentarii
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
O singura mica corectura am de facut: cred ca in loc de coeficient de aerodinamicitate ridicat ar fi mai ok sa spui ca are un coeficient de rezistenta la inaintare (drag coefficient) cat mai mic posibil. Coeficientul de rezistenta la inaintare defineste forta (aerodinamica in acest caz) de rezistenta la inaintare.
Oricum, ff impresionant nivelul de performant la care s-a ajuns daca oamenii studiaza cum sa faca o casca mai eficienta :D