Marzocchi 2008
Cea mai mare veste care a venit in legatura cu linia de furci pe 2008 de la Marzocchi e ca nu vor mai
fi produse in Italia. La fel ca si majoritatea rivalilor lor, Marzocchi isi va produce furcile in Taiwan.
Aceasta decizie grea a fost luata nu din cauza presiunii de a avea preturi competitive, ci din cauza
cererii tot mai mari a produselor OEM de la companiile producatoare de biciclete si a timpului scurt in
care aceste companii doresc sa primeasca produsele. Cei de la Marzocchi spun ca Taiwan e cel mai bun loc
din lume pentru producerea de piese din magneziu, pentru ca acolo este cea mai buna tehnologie in acest
sens.
Proiectarea si testarea vor fi facute in Italia si toate furcile Marzocchi aftermarket vor fi
verificate si reglate in Italia. Cartusele de amortizare (ETA, circuite ATA etc) vor fi facute in
continuare in Italia, probabil pana cand Marzocchi va gasi un loc unde acestea se vor putea produce la fel
de bine. Garantia va fi decenta: 3 ani. Preturile nu vor fi mai mici, vor fi chiar poate un pic mai
mari.
Celalalt aspect important al seriei 2008 de la Marzocchi este ca au mai scos din greutate din
majoritatea furcilor, astfel reputatia lor de "fiabile dat grele" nu mai e valabila. Au reproiectat
bratele inferioare si potcoava (forma de "M" aproape ca nici nu se mai observa). Tuburile placate cu
nichel sunt mai rezistente si mai usoare. De exemplu, un Marzocchi XC 700 ATA cantareste 1.66 kg,
comparativ cu un Fox Float la 1.73 kg, un 55 ATA cantareste 2.11 kg comparativ cu un Fox Float 36 RC2 cu
2.29 kg, un 888 ATA cantareste 2.9 kg fata de un Rock Shox Boxxer World Cup la 3.12 kg.
Noile tehnologii pentru 2008:
TST Micro
Varianta evoluata a TST5. In loc de cele 5 trepte pe care le avea TST5, TST Micro regleaza taria furcii
de la moale la lock-out intr-un mod continuu, facand astfel posibil reglajul fin.
TST2
Varianta mai simpla a TST (trail selection technology) fara reglaj fin
RC3
Pentru furcile de Freeride si DH. Se pot regla revenirea si high/low speed compression (compresia
furcii in functie de viteza). Pe 888 exista si un reglaj de volum pentru a schimba volumul intern de aer
(comparabil cu schimabrea nivelului de ulei).
RV
In mare este amortizarea revenirii in functie de viteza.
ATA
Air Travel Adjust. Se poate regla o plaja de 40 mm de cursa cu o amortizare comparabila cu cea pe arc.
Cate o valva de aer in partea de sus pentru compartimentele de aer negativ si pozitiv si cate o a doua
valva in partea de jos pentru a regla progresivitatea amortizarii la sfarsitul cursei. Butonul trebuie
rotit de la fel de multe ori dar el este mai fin si mai usor de folosit.
ATA2
Versiunea mai simpla a ATA. Tot o plaja de reglaj de 40 mm dar foloseste o singura valva in partea de
sus pentru a controla smortizarea.
SFA
Are aceleasi valve ca ATA, doar ca nu are reglaj al cursei - cate o valva de aer in partea de sus
pentru compartimentele de aer negativ si pozitiv si cate o a doua valva in partea de jos pentru a regla
progresivitatea amortizarii la sfarsitul cursei.
ETA
Extension Travel Adjustment. Ca in anii trecuti, reduce cursa cu 25 mm pentru a ajuta la urcari (dar
face si furca mai rigida).
CV
Evolutie a SSVF. In mare este amortizarea in functie de viteza.
MARATHON CORSA SL WC |
MARATHON CORSA LT |
XC 700 ATA |
XC 600 ATA2 |
XC 600 TST2 |
XC 500 ETA |
MX PRO LO |
FIFTY-FIVE ATA |
FIFTY-FIVE ETA |
FIFTY-FIVE ATA2 |
FIFTY-FIVE TST2 |
DIRT JUMPER 1 |
DIRT JUMPER 2 |
DIRT JUMPER 3 |
66 ATA |
66 RC3 |
66 RCV |
888 ATA WORLD CUP |
888 RC3 WORLD CUP |
888 RC3 |