După cum bine știți, cu bicicletele furate nu mai e de mult de glumit, iar noi cei de la DirtBike ne-am situat în ultimii ani în miezul lucrurilor, din punctul acesta de vedere. Nici nu se putea altfel. Avem cel mai mare bazar de biciclete specializat din România și a fost logic să ne poziționăm în avangarda combaterii acestei probleme, atât cât ne-am priceput. De-a lungul timpului, am monitorizat atenți bazarul, am scris articole și am avut chiar și unele acțiuni în parteneriat cu poliția. Nu vă ascundem însă că ne-am fi dorit să avem mai mulți camarazi în acet război, dar aceasta este o cu totul altă discuție. Fiindcă aceasta este totuși și o problemă importantă pentru industria de profil emergentă din România, ne-am decis să-i luăm pulsul și să întrebăm câțiva dintre oamenii-cheie din această industrie cum se raportează ei la bicicletele furate și în ce fel îi afectează comercializarea acestora.
Până acum am trimis mail-uri Roxanei Bituleanu, în dubla ei calitate de importator Felt și președinte ASPIC (Asociația Profesională a Producătorilor Importatorilor și Comercianților de Biciclete din România), lui Mircea Florescu de la BikeXpert, lui Tiberiu Macaveiu de la Surmont/Trek, lui Bodo Jeno de la KeroBike, lui Ciprian Burtan de la PlayBike, lui George Culda de la Veloteca și celor de la DHS. Nu excludem comunicarea cu alți reprezentanți ai magazinelor sau importatorilor, pur și simplu aceștia au fost oamenii care ne-au venit primii în minte.
Cei mai prompți au fost Tibi de la Surmont și George de la Veloteca. În continuare puteți citi întrebările noastre și răspunsurile trimise de ei:
Bună ziua!
Noi, aici la DirtBike suntem de la bun început implicaţi în combaterea flagelului reprezentat de comercializarea de biciclete furate. Pentru că odată cu începutul sezonului şi cantitatea de asemenea biciclete creşte, vă întrebăm pe dumneavoastră câteva lucruri care ţin de acest subiect. Aşadar:
1. În ce măsură vă afectează comerţul ilicit de biciclete afacerea? Aţi estimat până acum câţi bani pierdeţi din această cauză?
2. Ce măsuri aţi luat până acum în acest sens?
3. Cum vă convingeţi clienţii să cumpere de la dumneavoastră din magazin şi nu biciclete din târg la jumătate sau o treime de preţ?
4. Care aţi dori să fie statutul acestei probleme în viitorul apropiat şi ce veţi face pentru a o limita?
Pentru a ne putea ilustra articolul aşa cum se cuvine, am aprecia dacă aţi ataşa răspunsului la acest e-mail şi o fotografie relevantă de-a dumneavoastră şi eventual o fotografie reprezentativă pentru business-ul dumneavoastră.
Cu evidentă consideraţie,
redacţia DirtBike.ro
Tiberiu Macaveiu:
”Salutare,
Cu siguranță că ne afectează comerțul ilicit cu biciclete furate, mai ales în segmentul de top. În general, vânzările de biciclete au scăzut în ultimele sezoane între 15 și 30 \%/ pe an, iar noi credem că ponderea cea mai mare în această scădere se datorează ofertei foarte mari de biciclete de pe piață, în principal venite din stocurile magazinelor și în al doilea rând din ofertele ilicite de biciclete furate.
Înca nu am luat nici o măsură în mod oficial legată de bicicletele furate, însă am acționat într-o problemă similară de pe piața de snowboard/skateboard, legată de importurile ilicite făcute de unele persoane fizice, deținătoare de site-uri de comenzi în Statele Unite. Reclamațiile făcute la ANAF au rămas fără nici o soluție concretă, doar câteva răspunsuri că s-au luat în evidență reclamațiile noastre și cam atât, asta într-un interval de aproape 2 ani.
Clienții cumpără de la magazin pentru a beneficia de garanție, factură pe firmă și poate că nu în ultimul rând pentru a se bucura de bicicletă cu o constiință curată. :)
Probabil că vom acționa la fel ca si în problema noastră din domeniul snowboarding-ului și sperăm ca rezultatele să fie mai bune, având în vedere determinarea din ce în ce mai mare a autorităților să combată corupția.
Mulțumesc pentru inițiativă!
Tibi”
George Culda a.k.a. Geo Bate Șaua:
”1. În ce măsură vă afectează comerţul ilicit de biciclete afacerea? Aţi estimat până acum câţi bani pierdeţi din această cauză?
Comerțul cu biciclete furate afectează din păcate din ce în ce mai mult afacerile oneste din România. Atât pe cel cu biciclete noi, dar și pe cel cu biciclete la mâna a doua vândute cu acte de proveniență! Fenomenul ia amploare pe fondul de ’impresie’ de criză generală, în care toată lumea își justifică acțiunea de a cumpăra ieftin prin argumente de genul:
- „dacă eu nu, atunci altcineva va cumpăra oricum”,
- „comercianții cinstiți au adaosuri foarte mari, nejustificate”,
- „plătim marca, nu produsul”...
Ei bine, toți aceia care procedează astfel refuză o realitate foarte clară: comerțul, ca activitate aducătoare de profit, se face pe bază de adaos comercial, pentru care fiecare vânzător oferă servicii ... cât de bune își permite sau poate. Ce înseamnă servicii de calitate pe limba Veloteca? Începând cu volumul stocurilor disponibile pe loc, continuând cu atitudinea angajaților și expertiza lor tehnică, trecând prin servicii de marketing, promovare și testare pentru informarea corectă a cumpărătorilor și terminând cu atmosfera unor magazine spațioase și confortabile dotate cu cabine de probă sau curte pentru încercarea bicicletelor. Să nu mai vorbim de faptul că Veloteca repartizează o parte din profit pentru susținerea financiară a sportivilor de performanță, pentru organizarea unor competiții de mare anvergură și pentru sprijinirea unor organizații non-profit!
Veloteca vinde biciclete din segmentele ‘mediu’ și ‚superior’, care evident nu se vând pe câteva sute de lei. Aceste segmente sunt foarte expuse datorită apariției pe piața românească a bicicletelor scumpe furate. Cu cât urcăm ma mult pe scara valorică și ne uităm la exemplarele specializate, care la fiecare marcă de prestigiu aduc inovații tehnologice de mare finețe sau performanță, cu atât mai clar ne dăm seama că acele modele sunt mai greu de vândut dacă au concurență la o treime din preț.
NU putem estima câți bani pierdem și atât. Trebuie să privim în ansamblu, fenomenul duce la frânarea comerțului cinstit cu biciclete de foarte bună calitate. Importatorii nu vor să investească în astfel de stocuri, retailerii, vânzătorii cu amănuntul, nu vor nici ei. Și atunci clienții, beneficiarii, vor avea problema indisponibilității pe loc a exemplarului dorit și vor căuta de urgență acolo unde vor găsi ieftin și foarte bun. Unde? La hoți!
2. Ce măsuri aţi luat până acum în acest sens?
Veloteca a făcut demersuri, pe lângă alte motive, pentru înființarea Asociației Producătorilor, Importatorilor și Comercianților de Biciclete (AsPIC România, www.industriabicicletei.ro) prin care am început să tatonăm câteva tipuri de acțiuni:
- am luat legătura cu Poliția Română pentru a semna un protocol activ de parteneriat cu direcțiile de criminalitate și infracționalitate,
- am luat inițiativa de a face parteneriat cu alte organizații din Europa pentru a ne asigura o comunicare directă cu privire la apariția unor exemplare furate pe teritoriul țării noastre și pentru a identifica rețele de traficanți,
- încurajăm inițiative de tipul Registrul de Biciclete si alte site-uri care prezintă date despre identificarea bicicletelor, sau despre biciclete deja furate,
- încercăm, pe cât posibil, să comunicăm prin intermediul importatorilor cu care colaborăm, cu marii producători din exterior,
- prin departamentul nostru de PR și relații cu mass/media, facem informare și educare pentru ca bicicliștii să își păzească mai serios propriile biciclete, și îi sfătuim să nu cumpere biciclete furate deoarece încurajează hoția fiind oarecum părtași la creșterea infracționalității!
3. Cum vă convingeţi clienţii să cumpere de la dumneavoastră din magazin şi nu biciclete din târg la jumătate sau o treime de preţ?
Pe majoritatea clienților care respectă principiile de bază ale comerțului nu este nevoie să îi convingem deoarece nici nu le trece prin minte să cumpere lucruri furate! Pe cei care au totuși tentația aceasta, îi sfătuim să ia în calcul respectul față de ei înșiși, garanția oferită de noi, serviciile de consiliere în procesul de vânzare oferite de Veloteca, serviciile post-garanție, bonificațiile pe care le pot primi în calitate de clienți fideli. Și nu în ultimul rând, le sugerăm să se gândească la faptul că dacă încurajează hoția, într-o bună zi s-ar putea să o pățească chiar ei...
4. Care aţi dori să fie statutul acestei probleme în viitorul apropiat şi ce veţi face pentru a o limita?
Vom raporta la Poliție toate situațiile suspecte. Asta și din cauză că Poliția nu instrumentează cazuri decât dacă există plângeri concrete, scrise. Vom da atenție mărită relației cu massmedia pentru a crește nivelul de comunicare și informare cu privire la dezavantajele și pericolele achiziționării de biciclete furate. Vom insista să îi convingem pe bicicliști să fie mult mai atenți cu propriile lor biciclete spre a nu le fi furate.
Vă mulțumesc pentru sprijin.
George CULDA
Director Marketing / VELOTECA”
Aceasta este, deci, prima tranșă de răspunsuri din partea membrilor industriei. Le mulțumim pentru feedback celor care ne-au răspuns și suntem siguri că i-am prins într-o perioadă aglomerată pe cei care încă nu au răspuns, deci vom reveni cu un reminder via e-mail, pentru a le putea prelua opiniile și pentru a avea o mai bună viziune de ansamblu asupra acestei situații. De asemenea, invităm și ceilalți reprezentanți ai industriei pe care încă nu i-am contactat să ia poziție pe acest subiect și să ne împărtășeacă perspectiva lor.
Voi, userii, ce părere aveți?
Atenție la ce și mai ales de unde cumpărați!
Echipa voastră DirtBike.ro
fotografie de cover de aici. Restul via Facebook.
Precizare/later edit: am generalizat referirea către DHS, fiindcă persoana pe care am pomenit-o în context ne-a transmis că nu poate vorbi în numele întregii companii, slujba lui acolo fiind cu totul alta, iar preferă să-și păstreze părerile personale. Practic, omul nu face decât să fie corect. Noi trebuie să fim transparenți și să comunicăm acest lucru.
Până acum am trimis mail-uri Roxanei Bituleanu, în dubla ei calitate de importator Felt și președinte ASPIC (Asociația Profesională a Producătorilor Importatorilor și Comercianților de Biciclete din România), lui Mircea Florescu de la BikeXpert, lui Tiberiu Macaveiu de la Surmont/Trek, lui Bodo Jeno de la KeroBike, lui Ciprian Burtan de la PlayBike, lui George Culda de la Veloteca și celor de la DHS. Nu excludem comunicarea cu alți reprezentanți ai magazinelor sau importatorilor, pur și simplu aceștia au fost oamenii care ne-au venit primii în minte.
Cei mai prompți au fost Tibi de la Surmont și George de la Veloteca. În continuare puteți citi întrebările noastre și răspunsurile trimise de ei:
Bună ziua!
Noi, aici la DirtBike suntem de la bun început implicaţi în combaterea flagelului reprezentat de comercializarea de biciclete furate. Pentru că odată cu începutul sezonului şi cantitatea de asemenea biciclete creşte, vă întrebăm pe dumneavoastră câteva lucruri care ţin de acest subiect. Aşadar:
1. În ce măsură vă afectează comerţul ilicit de biciclete afacerea? Aţi estimat până acum câţi bani pierdeţi din această cauză?
2. Ce măsuri aţi luat până acum în acest sens?
3. Cum vă convingeţi clienţii să cumpere de la dumneavoastră din magazin şi nu biciclete din târg la jumătate sau o treime de preţ?
4. Care aţi dori să fie statutul acestei probleme în viitorul apropiat şi ce veţi face pentru a o limita?
Pentru a ne putea ilustra articolul aşa cum se cuvine, am aprecia dacă aţi ataşa răspunsului la acest e-mail şi o fotografie relevantă de-a dumneavoastră şi eventual o fotografie reprezentativă pentru business-ul dumneavoastră.
Cu evidentă consideraţie,
redacţia DirtBike.ro
Tiberiu Macaveiu:
”Salutare,
Cu siguranță că ne afectează comerțul ilicit cu biciclete furate, mai ales în segmentul de top. În general, vânzările de biciclete au scăzut în ultimele sezoane între 15 și 30 \%/ pe an, iar noi credem că ponderea cea mai mare în această scădere se datorează ofertei foarte mari de biciclete de pe piață, în principal venite din stocurile magazinelor și în al doilea rând din ofertele ilicite de biciclete furate.
Înca nu am luat nici o măsură în mod oficial legată de bicicletele furate, însă am acționat într-o problemă similară de pe piața de snowboard/skateboard, legată de importurile ilicite făcute de unele persoane fizice, deținătoare de site-uri de comenzi în Statele Unite. Reclamațiile făcute la ANAF au rămas fără nici o soluție concretă, doar câteva răspunsuri că s-au luat în evidență reclamațiile noastre și cam atât, asta într-un interval de aproape 2 ani.
Clienții cumpără de la magazin pentru a beneficia de garanție, factură pe firmă și poate că nu în ultimul rând pentru a se bucura de bicicletă cu o constiință curată. :)
Probabil că vom acționa la fel ca si în problema noastră din domeniul snowboarding-ului și sperăm ca rezultatele să fie mai bune, având în vedere determinarea din ce în ce mai mare a autorităților să combată corupția.
Mulțumesc pentru inițiativă!
Tibi”
Startul la Surmont MTB Challenge, între timp o clasică a scenei. |
De oricâte ori se poate, Tibi e pe munte. |
George Culda a.k.a. Geo Bate Șaua:
”1. În ce măsură vă afectează comerţul ilicit de biciclete afacerea? Aţi estimat până acum câţi bani pierdeţi din această cauză?
Comerțul cu biciclete furate afectează din păcate din ce în ce mai mult afacerile oneste din România. Atât pe cel cu biciclete noi, dar și pe cel cu biciclete la mâna a doua vândute cu acte de proveniență! Fenomenul ia amploare pe fondul de ’impresie’ de criză generală, în care toată lumea își justifică acțiunea de a cumpăra ieftin prin argumente de genul:
- „dacă eu nu, atunci altcineva va cumpăra oricum”,
- „comercianții cinstiți au adaosuri foarte mari, nejustificate”,
- „plătim marca, nu produsul”...
Ei bine, toți aceia care procedează astfel refuză o realitate foarte clară: comerțul, ca activitate aducătoare de profit, se face pe bază de adaos comercial, pentru care fiecare vânzător oferă servicii ... cât de bune își permite sau poate. Ce înseamnă servicii de calitate pe limba Veloteca? Începând cu volumul stocurilor disponibile pe loc, continuând cu atitudinea angajaților și expertiza lor tehnică, trecând prin servicii de marketing, promovare și testare pentru informarea corectă a cumpărătorilor și terminând cu atmosfera unor magazine spațioase și confortabile dotate cu cabine de probă sau curte pentru încercarea bicicletelor. Să nu mai vorbim de faptul că Veloteca repartizează o parte din profit pentru susținerea financiară a sportivilor de performanță, pentru organizarea unor competiții de mare anvergură și pentru sprijinirea unor organizații non-profit!
Veloteca vinde biciclete din segmentele ‘mediu’ și ‚superior’, care evident nu se vând pe câteva sute de lei. Aceste segmente sunt foarte expuse datorită apariției pe piața românească a bicicletelor scumpe furate. Cu cât urcăm ma mult pe scara valorică și ne uităm la exemplarele specializate, care la fiecare marcă de prestigiu aduc inovații tehnologice de mare finețe sau performanță, cu atât mai clar ne dăm seama că acele modele sunt mai greu de vândut dacă au concurență la o treime din preț.
NU putem estima câți bani pierdem și atât. Trebuie să privim în ansamblu, fenomenul duce la frânarea comerțului cinstit cu biciclete de foarte bună calitate. Importatorii nu vor să investească în astfel de stocuri, retailerii, vânzătorii cu amănuntul, nu vor nici ei. Și atunci clienții, beneficiarii, vor avea problema indisponibilității pe loc a exemplarului dorit și vor căuta de urgență acolo unde vor găsi ieftin și foarte bun. Unde? La hoți!
2. Ce măsuri aţi luat până acum în acest sens?
Veloteca a făcut demersuri, pe lângă alte motive, pentru înființarea Asociației Producătorilor, Importatorilor și Comercianților de Biciclete (AsPIC România, www.industriabicicletei.ro) prin care am început să tatonăm câteva tipuri de acțiuni:
- am luat legătura cu Poliția Română pentru a semna un protocol activ de parteneriat cu direcțiile de criminalitate și infracționalitate,
- am luat inițiativa de a face parteneriat cu alte organizații din Europa pentru a ne asigura o comunicare directă cu privire la apariția unor exemplare furate pe teritoriul țării noastre și pentru a identifica rețele de traficanți,
- încurajăm inițiative de tipul Registrul de Biciclete si alte site-uri care prezintă date despre identificarea bicicletelor, sau despre biciclete deja furate,
- încercăm, pe cât posibil, să comunicăm prin intermediul importatorilor cu care colaborăm, cu marii producători din exterior,
- prin departamentul nostru de PR și relații cu mass/media, facem informare și educare pentru ca bicicliștii să își păzească mai serios propriile biciclete, și îi sfătuim să nu cumpere biciclete furate deoarece încurajează hoția fiind oarecum părtași la creșterea infracționalității!
3. Cum vă convingeţi clienţii să cumpere de la dumneavoastră din magazin şi nu biciclete din târg la jumătate sau o treime de preţ?
Pe majoritatea clienților care respectă principiile de bază ale comerțului nu este nevoie să îi convingem deoarece nici nu le trece prin minte să cumpere lucruri furate! Pe cei care au totuși tentația aceasta, îi sfătuim să ia în calcul respectul față de ei înșiși, garanția oferită de noi, serviciile de consiliere în procesul de vânzare oferite de Veloteca, serviciile post-garanție, bonificațiile pe care le pot primi în calitate de clienți fideli. Și nu în ultimul rând, le sugerăm să se gândească la faptul că dacă încurajează hoția, într-o bună zi s-ar putea să o pățească chiar ei...
4. Care aţi dori să fie statutul acestei probleme în viitorul apropiat şi ce veţi face pentru a o limita?
Vom raporta la Poliție toate situațiile suspecte. Asta și din cauză că Poliția nu instrumentează cazuri decât dacă există plângeri concrete, scrise. Vom da atenție mărită relației cu massmedia pentru a crește nivelul de comunicare și informare cu privire la dezavantajele și pericolele achiziționării de biciclete furate. Vom insista să îi convingem pe bicicliști să fie mult mai atenți cu propriile lor biciclete spre a nu le fi furate.
Vă mulțumesc pentru sprijin.
George CULDA
Director Marketing / VELOTECA”
O felie de Velotecă. |
Geo Bate Șaua și pe internet! |
Aceasta este, deci, prima tranșă de răspunsuri din partea membrilor industriei. Le mulțumim pentru feedback celor care ne-au răspuns și suntem siguri că i-am prins într-o perioadă aglomerată pe cei care încă nu au răspuns, deci vom reveni cu un reminder via e-mail, pentru a le putea prelua opiniile și pentru a avea o mai bună viziune de ansamblu asupra acestei situații. De asemenea, invităm și ceilalți reprezentanți ai industriei pe care încă nu i-am contactat să ia poziție pe acest subiect și să ne împărtășeacă perspectiva lor.
Voi, userii, ce părere aveți?
Atenție la ce și mai ales de unde cumpărați!
Echipa voastră DirtBike.ro
fotografie de cover de aici. Restul via Facebook.
Precizare/later edit: am generalizat referirea către DHS, fiindcă persoana pe care am pomenit-o în context ne-a transmis că nu poate vorbi în numele întregii companii, slujba lui acolo fiind cu totul alta, iar preferă să-și păstreze părerile personale. Practic, omul nu face decât să fie corect. Noi trebuie să fim transparenți și să comunicăm acest lucru.
Raporteaza
91 Comentarii
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Inca se vede ca oamenilor din business nu le pasa de furaciuni. Doar vorbe.....dar nicio actiune!
Ma intreb daca celor de la Veloteca le pasa de numarul relativ mare de cursiere Cannondale 2015 si 2016, minim Shimano 105, care se vantura pe olx?