Forum
Esti aici:
Subiect: Solutie antipana Stan's NoTubes
#11192
Postat de Emil Tatar
Subiect deschis de la 15 octombrie 2021 la 19:18
Raporteaza
Durata utilizare: mai mult de 3 ani pe roti tubeless.
Cantitate utilizata/roata: undeva la 100-120 ml.
Configuratia rotilor:
- Maxxis Minion DHF, pliabil (roata fata)
- Maxxis Crossmark II, pliabil (roata spate)
- fond de janta: Stan´s Rim de 25mm
- jante Stan's NoTubes ZTR Flow MK3 29"
Am catalogat solutia asta la produse de intretinere, intrucat "intretine" cu succes aerul in anvelope. :)
A fost prima solutie antipana pe care am folosit-o si pot spune ca am ramas fidel acesteia, chiar ultimul bidon achizitionat este varianta imbunatatita, Race, care ar fi mai performanta reusind sa inchida gauri chiar si mai mari.
De cand folosesc solutia asta nu am mai facut absolut nici o pana, cel putin nici o pana care sa ma opreasca din tura. Iti dai seama ca ai facut pana abia dupa cateva zile cand se umezesc "ranile" (ca in exemplele din poza).
Si-a facut treaba in toate conditiile posibile temperaturi ridicate de vara, temperaturi sub 0 grade, pe zapada, pe ploaie, pe noroaie, pe pietris/bolovanis, ... atata timp cat nu tai anvelopa, solutia, inchide absolut orice gaura.
O data la 5-6 luni verific care este nivelul in anvelopa si completez direct prin valva.
Daca tin cont ca in toti anii de cand o folosesc a facut inutila camera de rezerva pe care o am tot timpul pe cadrul bicicletei, o pot considera cea mai buna solutie antipana.
Cantitate utilizata/roata: undeva la 100-120 ml.
Configuratia rotilor:
- Maxxis Minion DHF, pliabil (roata fata)
- Maxxis Crossmark II, pliabil (roata spate)
- fond de janta: Stan´s Rim de 25mm
- jante Stan's NoTubes ZTR Flow MK3 29"
Am catalogat solutia asta la produse de intretinere, intrucat "intretine" cu succes aerul in anvelope. :)
A fost prima solutie antipana pe care am folosit-o si pot spune ca am ramas fidel acesteia, chiar ultimul bidon achizitionat este varianta imbunatatita, Race, care ar fi mai performanta reusind sa inchida gauri chiar si mai mari.
De cand folosesc solutia asta nu am mai facut absolut nici o pana, cel putin nici o pana care sa ma opreasca din tura. Iti dai seama ca ai facut pana abia dupa cateva zile cand se umezesc "ranile" (ca in exemplele din poza).
Si-a facut treaba in toate conditiile posibile temperaturi ridicate de vara, temperaturi sub 0 grade, pe zapada, pe ploaie, pe noroaie, pe pietris/bolovanis, ... atata timp cat nu tai anvelopa, solutia, inchide absolut orice gaura.
O data la 5-6 luni verific care este nivelul in anvelopa si completez direct prin valva.
Daca tin cont ca in toti anii de cand o folosesc a facut inutila camera de rezerva pe care o am tot timpul pe cadrul bicicletei, o pot considera cea mai buna solutie antipana.
Postat de Emil Tatar editat la 17 octombrie 2021 la 19:46
0
0
Și zici că închide gaura și apoi mergi în continuare, fără să faci nimic la acea gaură, când ajungi acasă? E de ajuns zeama care închide? Cam cu ce presiune mergi în roți?
Postat de Teodor Jagate la 16 octombrie 2021 la 08:05
0
0
Da, inchide gaura in timp ce pedalezi si nu trebuie sa faci nimic, nici cand ajungi acasa.
Cele trei conditii necesare pentru ca solutia sa repare pana si sa inchida gaura, este ca roata sa se invarta, sa ai presiune in roti si bineinteles, sa ai solutie. Daca roata s-a desumflat complet solutia nu mai ajuta, trebuie sa fie presiune in roti pentru a sufla solutia prin gaura, unde la contact cu aerul incepe sa se intareasca si sa inchida gaura. Atata timp cat nu este o taietura mare (reuseste sa inchida si taieturi mai mici), trebuie doar sa pedalezi.
Reuseste sa inchida chiar si taieturi mai mari, gen 4-5mm dar aici exista riscul sa puste dopul din cand in cand daca menti o presiune ridicata in anvelope sau dai dropuri Chiar printre ultimele ture facute am taiat anvelopa intr-o stanca (am masurat taietura are aproape 4mm) ... a fost o tura in care am ajuns cu bine acasa, fara sa trebuiasca repar nimic, dar, acasa a trebuit sa peticesc anvelopa pe interior, intrucat mi-a puscat de cateva dopul si exista riscul ca si la urmatoare tura sa se intample treaba asta.
Presiunile din roti pe care le folosesc sunt intre un minim de 1,9bar si un maxim de 3 bar.
Cele trei conditii necesare pentru ca solutia sa repare pana si sa inchida gaura, este ca roata sa se invarta, sa ai presiune in roti si bineinteles, sa ai solutie. Daca roata s-a desumflat complet solutia nu mai ajuta, trebuie sa fie presiune in roti pentru a sufla solutia prin gaura, unde la contact cu aerul incepe sa se intareasca si sa inchida gaura. Atata timp cat nu este o taietura mare (reuseste sa inchida si taieturi mai mici), trebuie doar sa pedalezi.
Reuseste sa inchida chiar si taieturi mai mari, gen 4-5mm dar aici exista riscul sa puste dopul din cand in cand daca menti o presiune ridicata in anvelope sau dai dropuri Chiar printre ultimele ture facute am taiat anvelopa intr-o stanca (am masurat taietura are aproape 4mm) ... a fost o tura in care am ajuns cu bine acasa, fara sa trebuiasca repar nimic, dar, acasa a trebuit sa peticesc anvelopa pe interior, intrucat mi-a puscat de cateva dopul si exista riscul ca si la urmatoare tura sa se intample treaba asta.
Presiunile din roti pe care le folosesc sunt intre un minim de 1,9bar si un maxim de 3 bar.
Postat de Emil Tatar editat la 19 noiembrie 2021 la 18:10
0
0
Tubeless'ul e cea mai buna investitie, de vreo 5 ani merg doar pe tubeless, solutie tot Stan's. Totul perfect.
Postat de Robert Stefan la 17 octombrie 2021 la 19:19
0
0
În 5 ani am facut vreo...estimativ...120-140 de pene, cu cameră. Sunt regele neîncoronat al penelor. Am avut an în care aproape am facut tura și pana, tura și pana. Iarna asta le fac și eu tubeless. Sper să-mi iasă. De asta vroiam detalii mai multe.
Postat de Teodor Jagate la 17 octombrie 2021 la 19:27
0
0
@Teodor Jagate: Ai nevoie de jante si anvelope tubeless, intrucat au profilul special construit.
Postat de Emil Tatar editat la 17 octombrie 2021 la 19:58
0
0
Am de toate. Numa ca mi s a parut greu de facut, dupa toate explicațiile de pe net. Apoi am vazut ca de fapt e cam simplu. Mi-am dat comandă de soluție tubeless. Să vedem ce iese.
Postat de Teodor Jagate editat la 18 octombrie 2021 la 05:36
0
0
Ar mai fi un aspect de adaugat aci, conteaza mult si cauciucul, ma refer aici mai mult la cel de pe spate, mai ales daca vorbim de persoane mai corpolente. Eu am distrus doua Continental (MK Pure Grip, varianta mai ieftina, taieturi nasoale, imposibil de peticit) pana am trecut la cele Black Chilli cu ProTection. Nu stiu cum sta Maxxis la capitolul asta dar la Continental clar n-as recomanda varianta ieftina TR pe spate.
Postat de Marius Valeanu editat la 18 octombrie 2021 la 10:12
0
0
Am avut anvelope pliabile de la Conti (X-King pe fata si Race-King pe spate ... nu mai stiu ce variante, dar stiindu-ma as spune ca, cel putin pe fata, a fost varianta cu blackchili, dar nu pot baga mana in foc) si au fost OK atata timp am folosit o presiune medie sau spre limita superioara. Daca folosesti presiuni apropiate de minimul recomandat de producator, pot aparea probleme la peretii laterali, adica ies si se rup atele, cel putin eu si inca cativa prieteni asta am patit. Nu mai am pozele dar ar fi fost un exemplu fain de vazut.
Postat de Emil Tatar editat la 18 octombrie 2021 la 13:59
0
0
Nu știu ce folosiți, eu am folosit doar Schwalbe Rocket Ron Performance și apoi Evo, de cand am inceput sa-mi cumpăr cauciucuri mai scumpe de 20 de lei, dar acum vreo 2 sau 3 sezoane am prins o megaofertă la Continental, nu mai știu ce erau, dar erau reduse la MarosBike de 260 la 60 de lei. Și am luat...4. Prima dată pe Continental, fericit nevoie mare, daaaar...a fost cel mai prost sezon posibil, cauciucurile ok, 550g pentru 26'', super, dar aia a fost cea mai cruntă ezperiență, tura și pana, tura și pana. Mi-am blestemat zilele, căram și câte două camere la mine, in caz de pene multiple, am consumat 3 cauciucuri intr-o singură vară, unul taiat intr-o bucată de "FER", la margine de sat de țigari (ironie macabră, nu?), celelalte două consumate de parcă le-am dat cu pila. Ultimul l-am vândut de nou, nici nu am mai riscat. Or fi Conti bune, dar la ce experiență am avut vara aia, nici în vecii vecilor nu mă mai apropii de Conti la MTB. La șosea e altceva, CEVA mai bine. Nu- s pretențios, mai trebuie o pană ici colo, da de fiecare dată, ziceai ca-s blestemat. Nu vă gândiți ca era același spin uitat pe roata, de fiecare data era in alta parte. Fac pene și cu Schwalbe, dar parcă e mai uman. Să vedem cu tubeless, că tot văd că toți au și e bine. Am facut pană pe AMBELE ROȚI inclusiv in mijlocul orașului, la o plimbare alene cu 15 la oră, de la un amărât de spin, nu știu cum dracu a putut ajunge acolo, pe asfalt. Eh....blesteme :)
Mă bazez pe voi că merită tubeless. :) Bine, și pe restul de 1.234.495 cicliști care deja au tubeless :)
Mă bazez pe voi că merită tubeless. :) Bine, și pe restul de 1.234.495 cicliști care deja au tubeless :)
Postat de Teodor Jagate editat la 18 octombrie 2021 la 18:47
0
0
@Teodor Daca tot vrei sa improvizezi, mai bine incerci un dispozitiv diy inainte de a te juca cu focul.
video
video
Postat de Rares Abrudan la 19 octombrie 2021 la 21:06
0
0
Nu improvizez nimic, doar o variantă la compresor. Nu te gândi că dau un spray întreg în jantă, dor un puf și...vedem ce iese :) Cineva trebuie să fie primul...nu?
Postat de Teodor Jagate la 19 octombrie 2021 la 21:22
0
0
Discutate recent pe forum
Promovează-ți afacerea aici !
Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !