Forum
Esti aici:
Subiect: Shimano Deore XT BR M8020
#11183
Postat de Emil Tatar
Subiect deschis de la 8 octombrie 2021 la 16:33
Raporteaza
Durata utilizarii: mai mult de 12 luni, in jurul a 5000km
Domeniu: XC/AM
Configuratie: Manete Shimano BL-M8000 XT, etrieri Shimano BR-M8020 XT, Disc fata Hope Floating de 203 si Disc spate Shimano XTR RT99 de 180mm, placute Ice-Tech J04C metalice, cu radiator.
Avantaje:
1. Puterea:
Muuuult peste XT-urile 785 pe care le-a inlocuit. Cele 4 pistoane odata actionate iti asigura o putere de franare incredibila si cu cat tragi mai tare de manete cu atat, franele astea se transforma in niste bestii neobosite. De mai bine de un an de zile de cand le am nu au obosit niciodata sa ma opreasca cu toate cele 95kg ale mele si cele 15 ale bicicletei pe toate coborarile lungi si dificile pe care am fost.
2. Modulatia:
Este buna, un pic cam scurt intervalul de la actionarea manetei la franarea puternica, dar simti exact in maneta "cum stai cu franele" si poti reusi sa modulezi franarea. Cred ca este chestie de obisnuita.
Atat modulatia cat si puterea de franare le ai la actionarea cu degetul aratator.
3. Montajul este facil, iar dupa scurtarea conductelor nici nu a fost nevoie de aerisire.
4. Fiabile, pana acum nu am facut absolut nimic la ele, in afara de a inlocui placutele
Dezavantaje:
Poate pretul, desi eu le-am luat la oferta de la nemti cu putin peste 90euro/buc.
Domeniu: XC/AM
Configuratie: Manete Shimano BL-M8000 XT, etrieri Shimano BR-M8020 XT, Disc fata Hope Floating de 203 si Disc spate Shimano XTR RT99 de 180mm, placute Ice-Tech J04C metalice, cu radiator.
Avantaje:
1. Puterea:
Muuuult peste XT-urile 785 pe care le-a inlocuit. Cele 4 pistoane odata actionate iti asigura o putere de franare incredibila si cu cat tragi mai tare de manete cu atat, franele astea se transforma in niste bestii neobosite. De mai bine de un an de zile de cand le am nu au obosit niciodata sa ma opreasca cu toate cele 95kg ale mele si cele 15 ale bicicletei pe toate coborarile lungi si dificile pe care am fost.
2. Modulatia:
Este buna, un pic cam scurt intervalul de la actionarea manetei la franarea puternica, dar simti exact in maneta "cum stai cu franele" si poti reusi sa modulezi franarea. Cred ca este chestie de obisnuita.
Atat modulatia cat si puterea de franare le ai la actionarea cu degetul aratator.
3. Montajul este facil, iar dupa scurtarea conductelor nici nu a fost nevoie de aerisire.
4. Fiabile, pana acum nu am facut absolut nimic la ele, in afara de a inlocui placutele
Dezavantaje:
Poate pretul, desi eu le-am luat la oferta de la nemti cu putin peste 90euro/buc.
Postat de Emil Tatar editat la 8 octombrie 2021 la 16:36
0
0
Radu Gabriel R.
@rgradu
Intradevar, sunt niste frane bune cele de la Shimano. Detin si eu o pereche M8120, varianta urmatoare a franelor tale si pot spune si despre ele ca sunt de asemenea, niste frane bune.
Mi se pareau ok si 785-urile, pe care le-am avut in perioada 2012-2015, dar parca erau un pic cam on-off, fara prea multa modulatie, dar cu putere foarte mare peste Avid Elixir R ce le avusesem in 2010-2012 (care sufereau de fading groaznic).
Ca la mai toate franele conteaza mult norocul de a imperechea tipul placutelor cu tipul discului. Daca aliajele celor 2 elemente nu sunt compatibile din punct de vedere al contactului, aderentei, frecarii unul de celalalt, comportamentului la temperatura peste 60-80 de grade, nu prea dau rezultate ok. Eu spre exemplu, la discul meu fata de 203mm Avid G3 am reusit sa imperechez cu brio setul de placute de tip N03A Resin (cel de tip metal scartaie si parca nu au aceeasi putere).
Cu toate astea, dupa ture mai lungi, in special prin zone cu mult praf si noroi, daca nu le curat pe ele cat si discul imediat cum ajung acasa cu apa si degresant de frane+carpa curata, la tura urmatoare scartaie si nu mai au aceeasi putere de franare.
Cam asta e la toate franele din cate am observat, indiferent cat de bune sunt ele cand sunt noi sau cand sunt super curate, daca nu ai grija de ele dupa fiecare tura, risti sa le contaminezi iremediabil (placutele) si sa le scada puterea de franare dupa fiecare tura fara curatare temeinica.
Mi se pareau ok si 785-urile, pe care le-am avut in perioada 2012-2015, dar parca erau un pic cam on-off, fara prea multa modulatie, dar cu putere foarte mare peste Avid Elixir R ce le avusesem in 2010-2012 (care sufereau de fading groaznic).
Ca la mai toate franele conteaza mult norocul de a imperechea tipul placutelor cu tipul discului. Daca aliajele celor 2 elemente nu sunt compatibile din punct de vedere al contactului, aderentei, frecarii unul de celalalt, comportamentului la temperatura peste 60-80 de grade, nu prea dau rezultate ok. Eu spre exemplu, la discul meu fata de 203mm Avid G3 am reusit sa imperechez cu brio setul de placute de tip N03A Resin (cel de tip metal scartaie si parca nu au aceeasi putere).
Cu toate astea, dupa ture mai lungi, in special prin zone cu mult praf si noroi, daca nu le curat pe ele cat si discul imediat cum ajung acasa cu apa si degresant de frane+carpa curata, la tura urmatoare scartaie si nu mai au aceeasi putere de franare.
Cam asta e la toate franele din cate am observat, indiferent cat de bune sunt ele cand sunt noi sau cand sunt super curate, daca nu ai grija de ele dupa fiecare tura, risti sa le contaminezi iremediabil (placutele) si sa le scada puterea de franare dupa fiecare tura fara curatare temeinica.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 11 octombrie 2021 la 07:45
0
0
Salut!
Problemele ce le-ai mentionat cu noroiul sau cu necesitatea mentinerii perfect curate a franelor, sunt tocmai din cauza placutelor pe baza de resin, care sunt predispuse la contaminare. Este suficient sa pui degetele unse pe disc sau sa treci printr-un noroi in care a ramas ulei de la TAF-uri, tractoare, sau sa iti ajunga uleiul de pe lant pe disc ... si ... sunt cam compromise.
Eu folosesc placute metalice pentru ca:
1. Este, aproape, exclus pericolul de contaminare si daca sunt contaminate se mai pot “salva” chiar si in timpul turei (le “arzi” pe prima coborare) intrucat nu au tendinta de a absorbii, imediat, uleiul in ele. Pana acum nu le-am curatat niciodata dupa nici o tura si nu au nici o problema. Din cand in cand le mai spray-ez cu solutie de curatare discuri (cand spal bicicleta sau lucrez in zona lor).
2. Find un pic agabaritic, eu prefer puterea mai mare data de placutele metalice decat modulatie data de placutele pe baza de resin.
3. Zgomotul de "urlatoare" este specific placutelor metalice si apare de obicei in conditii de umiditate sau frig, dar o data ce ai inceput sa utilizezi frana, treptat, sunetul dispare.
Am avut discuri Avid G3, cu foarte multi ani in urma, cand foloseam frane pe disc mecanice Avid BB7 si tin minte ca erau tare "urlatoare" ... este posibil de aici sa iti urle si la tine, dar nu pot baga mana in foc. Ce pot spune este ca de cand folosesc frane de la Shimano am folosit doar discuri de la Shimano, varinatele Ice-tech cu radiatoare (care sunt niste discuri extraordinare), dar am trecut, pe fata, pe disc de la Hope pe care il simt chiar mai bun ca Shimano, mai ales la franarile la viteze ridicate. si la actionarea indelungata a franei.
Problemele ce le-ai mentionat cu noroiul sau cu necesitatea mentinerii perfect curate a franelor, sunt tocmai din cauza placutelor pe baza de resin, care sunt predispuse la contaminare. Este suficient sa pui degetele unse pe disc sau sa treci printr-un noroi in care a ramas ulei de la TAF-uri, tractoare, sau sa iti ajunga uleiul de pe lant pe disc ... si ... sunt cam compromise.
Eu folosesc placute metalice pentru ca:
1. Este, aproape, exclus pericolul de contaminare si daca sunt contaminate se mai pot “salva” chiar si in timpul turei (le “arzi” pe prima coborare) intrucat nu au tendinta de a absorbii, imediat, uleiul in ele. Pana acum nu le-am curatat niciodata dupa nici o tura si nu au nici o problema. Din cand in cand le mai spray-ez cu solutie de curatare discuri (cand spal bicicleta sau lucrez in zona lor).
2. Find un pic agabaritic, eu prefer puterea mai mare data de placutele metalice decat modulatie data de placutele pe baza de resin.
3. Zgomotul de "urlatoare" este specific placutelor metalice si apare de obicei in conditii de umiditate sau frig, dar o data ce ai inceput sa utilizezi frana, treptat, sunetul dispare.
Am avut discuri Avid G3, cu foarte multi ani in urma, cand foloseam frane pe disc mecanice Avid BB7 si tin minte ca erau tare "urlatoare" ... este posibil de aici sa iti urle si la tine, dar nu pot baga mana in foc. Ce pot spune este ca de cand folosesc frane de la Shimano am folosit doar discuri de la Shimano, varinatele Ice-tech cu radiatoare (care sunt niste discuri extraordinare), dar am trecut, pe fata, pe disc de la Hope pe care il simt chiar mai bun ca Shimano, mai ales la franarile la viteze ridicate. si la actionarea indelungata a franei.
Postat de Emil Tatar editat la 11 octombrie 2021 la 10:37
0
0
Radu Gabriel R.
@rgradu
Te inteleg, Emil, insa eu am incercat sa mentin un compromis intre puterea mea de investitie in biciclete si capacitatea de functionare cat mai ok pentru puterea mea de cumparare.
Nu zic ca "virgula" combinatia castigatoare aleasa de tine nu ar fi de incercat, insa, stii cum e... fiecare dupa posibilitati.
Si eu mi-as fi dorit niste discuri cu radiator de la Shimano, si eu as fi vrut placute metalice fata-spate, insa cele resin sunt mai ieftine, discurile Avid G3 la fe.
Asta e, nu toata lumea e la fel de potenta financiar.
Eu am ales varianta de compromis.
In ceea ce priveste gradul de contaminare, eu mi-aduc aminte ca atunci cand aveam BB7, Elixir R si XT 785 am mai avut placute metalice si cu toate acestea tot eram nevoit sa le curat bine de tot dupa 1-2 ture mai nasoale prin zone amintite de tine cu ulei pe jos, noroi si alte chestii gen motorina sau benzina prin baltoace. Unele chiar am fost nevoit sa le ard la flacara de aragaz si cu toate astea, nu reuseam sa le curat suficient de bine.
La fel, legat de modul de comportare al celor metalice dupa coborari lungi si intratul lor intr-un regim "normal" sa-i zicem asa, de functionare, fara zgomot si cu putere redobandita de franare mare, cam aveam dubii ca se putea rezolva. Aveam incontinuare scartait puternic si efecte de fading uneori.
Posibil si din cauza ca nu mi-am permis niciodata discuri de performanta gen Hope, Shimano cu radiator, Aligator, Formula sau mai stiu eu ce minuni de peste 150 de lei bucata, am avut mai mult discuri mai ieftine de la Shimano, Hayes sau Tektro.
Am avut la un moment dat un Rotor ultrausor de la Ashima Ai 180mm pe fata, insa rodea foarte tare placutele din cauza decupajelor mari din el, care aveau margini ultra taioase. Avea randament mare de franare in cominatie cu placutele metalice din Elixir R, insa le tocea al naibii de rapid.
Nu zic ca "virgula" combinatia castigatoare aleasa de tine nu ar fi de incercat, insa, stii cum e... fiecare dupa posibilitati.
Si eu mi-as fi dorit niste discuri cu radiator de la Shimano, si eu as fi vrut placute metalice fata-spate, insa cele resin sunt mai ieftine, discurile Avid G3 la fe.
Asta e, nu toata lumea e la fel de potenta financiar.
Eu am ales varianta de compromis.
In ceea ce priveste gradul de contaminare, eu mi-aduc aminte ca atunci cand aveam BB7, Elixir R si XT 785 am mai avut placute metalice si cu toate acestea tot eram nevoit sa le curat bine de tot dupa 1-2 ture mai nasoale prin zone amintite de tine cu ulei pe jos, noroi si alte chestii gen motorina sau benzina prin baltoace. Unele chiar am fost nevoit sa le ard la flacara de aragaz si cu toate astea, nu reuseam sa le curat suficient de bine.
La fel, legat de modul de comportare al celor metalice dupa coborari lungi si intratul lor intr-un regim "normal" sa-i zicem asa, de functionare, fara zgomot si cu putere redobandita de franare mare, cam aveam dubii ca se putea rezolva. Aveam incontinuare scartait puternic si efecte de fading uneori.
Posibil si din cauza ca nu mi-am permis niciodata discuri de performanta gen Hope, Shimano cu radiator, Aligator, Formula sau mai stiu eu ce minuni de peste 150 de lei bucata, am avut mai mult discuri mai ieftine de la Shimano, Hayes sau Tektro.
Am avut la un moment dat un Rotor ultrausor de la Ashima Ai 180mm pe fata, insa rodea foarte tare placutele din cauza decupajelor mari din el, care aveau margini ultra taioase. Avea randament mare de franare in cominatie cu placutele metalice din Elixir R, insa le tocea al naibii de rapid.
Postat de Radu Gabriel R. editat la 11 octombrie 2021 la 10:53
0
0
Discutate recent pe forum
Promovarea ta aici!
Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.