Forum
Esti aici:
Subiect: Lant Shimano XTR CN-7701(9 speed)
#2339
Postat de - Apostol.M.Alexandru -
Subiect deschis de la 11 februarie 2012 la 10:42
Raporteaza
Durata de folosire: 2 ani si in prezent.
Domeniul: cross country / trail
Pret: 120 de lei de la Playbike.ro
[b]
Descriere:[/b]este un lant rezistent si durabil,pentru 9 viteze,cu 116 zale,cu o greutate de 304 grame,construit din otel zincat(antirugina).Durabilitatea acestui lant are legatura si cu pinii care opun o forta la scoatere de peste 50% mai mare fata de a altor lanturi.(pin pull out resistance).Este chiar mai rezistent ca lantul HG93(shimano xt).Pentru acest lant folosesc o cheita argintie de la SRAM(powerlink),pentru a desface lantul de pe bicicleta doar cu mainile,pentru spalare sau schimbare.SRAM produce quicklink-ul si pentru lanturi cu 7 sau 8 viteze.Pentru lantul cu 9 viteze,3 cheite(powerlink) costa 4 lire pe ChainReactionCycles.com.
Filmulet powerlink: http://www.youtube.com/watch?v=aeTmy6N_VQA
Toate bune si frumoase pana aici,dar,va spun ca mai conteaza si foarte mult lungimea lantului.Mentionez dinainte ca daca folositi un angrenaj cu 2 foi puteti folosi un deraior cu cusca medie,dar daca folositi un angrenaj cu 3 foi(gen 44-32-22) obligatoriu deraior cu cusca lunga!!!Altfel lungimea lantului va fi prea scurta si transmisia nu va functiona corect.
Shimano recomanda 2 metode prin care se determina lungimea corecta a lantului:
Prima este aceasta:
Se trece lantul peste foaia mare apoi peste pinionul mare si se adauga doua zale(fara a mai trece lantul prin deraior).
A doua metoda:
Se trece lantul prin deraiorul spate,apoi peste pinionul cel mai mic,apoi peste foaia cea mai mica,si se aduc ambele capete ale lantului sub cadru,cum arata in imagine.Deraiorul pe spate va avea o pozitie aproape orizontala cand este netensionat.In pozitia foaie mica pinion mic,lungimea corecta este cand lantul are putina tensiune il el,adica cat sa nu se atinga lantul ce intra in deraior de lantul care trece peste cea dea doua rotita a deraiorului.Adica asa:
De asemenea,recomand ca lubrifierea lantului sa fie facuta des,odata la 100 de km sa zicem,folosind uleiuri recomandate special pentru lanturile de bicicleta.
Avantaje:este un lant rezistent si durabil,pentru 9 viteze,la un pret acceptabil,ce poate fi folosit cu cheita SRAM.
Dezavantaje: niciunul.
Concluzie: este un lant de calitate superioara,inoxidabil si cu durabilitate mare.
Poze:
Domeniul: cross country / trail
Pret: 120 de lei de la Playbike.ro
[b]
Descriere:[/b]este un lant rezistent si durabil,pentru 9 viteze,cu 116 zale,cu o greutate de 304 grame,construit din otel zincat(antirugina).Durabilitatea acestui lant are legatura si cu pinii care opun o forta la scoatere de peste 50% mai mare fata de a altor lanturi.(pin pull out resistance).Este chiar mai rezistent ca lantul HG93(shimano xt).Pentru acest lant folosesc o cheita argintie de la SRAM(powerlink),pentru a desface lantul de pe bicicleta doar cu mainile,pentru spalare sau schimbare.SRAM produce quicklink-ul si pentru lanturi cu 7 sau 8 viteze.Pentru lantul cu 9 viteze,3 cheite(powerlink) costa 4 lire pe ChainReactionCycles.com.
Filmulet powerlink: http://www.youtube.com/watch?v=aeTmy6N_VQA
Toate bune si frumoase pana aici,dar,va spun ca mai conteaza si foarte mult lungimea lantului.Mentionez dinainte ca daca folositi un angrenaj cu 2 foi puteti folosi un deraior cu cusca medie,dar daca folositi un angrenaj cu 3 foi(gen 44-32-22) obligatoriu deraior cu cusca lunga!!!Altfel lungimea lantului va fi prea scurta si transmisia nu va functiona corect.
Shimano recomanda 2 metode prin care se determina lungimea corecta a lantului:
Prima este aceasta:
Se trece lantul peste foaia mare apoi peste pinionul mare si se adauga doua zale(fara a mai trece lantul prin deraior).
A doua metoda:
Se trece lantul prin deraiorul spate,apoi peste pinionul cel mai mic,apoi peste foaia cea mai mica,si se aduc ambele capete ale lantului sub cadru,cum arata in imagine.Deraiorul pe spate va avea o pozitie aproape orizontala cand este netensionat.In pozitia foaie mica pinion mic,lungimea corecta este cand lantul are putina tensiune il el,adica cat sa nu se atinga lantul ce intra in deraior de lantul care trece peste cea dea doua rotita a deraiorului.Adica asa:
De asemenea,recomand ca lubrifierea lantului sa fie facuta des,odata la 100 de km sa zicem,folosind uleiuri recomandate special pentru lanturile de bicicleta.
Avantaje:este un lant rezistent si durabil,pentru 9 viteze,la un pret acceptabil,ce poate fi folosit cu cheita SRAM.
Dezavantaje: niciunul.
Concluzie: este un lant de calitate superioara,inoxidabil si cu durabilitate mare.
Poze:
Postat de - Apostol.M.Alexandru - editat la 29 octombrie 2012 la 19:05
0
0
Am folosit si eu foarte multe lanturi de acest tip si sunt ok ca performante. DIn pacate durabilitatea e mai scazuta ca la XT sau SLX. In prezent am trecut pe KMC Gold si este mai OK: are zale perforate ptr o greutate mai mica, are quick release inclus, are suprafata tratata, e mai ieftin desi nu cu mult.
Postat de Serban Nisipeanu la 28 februarie 2014 la 08:52
0
0
Discutate recent pe forum
Promovează-ți afacerea aici !
Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !