Forum
Esti aici:
Subiect: pinioane 8 viteze 11 dinti vs 13 dinti
#112396
Postat de Gheorghita Silaghi
Subiect deschis de la 31 iulie 2015 la 09:33
Raporteaza
Vreau sa imi schimb pinioanele dupa bicicleta,acum pe bicicleta am cs-hg50 13 dinti cu 26,si vreau sa imi cumpar combinatia cu 11-28 dinti,viteza va fi mai mare daca fac acest schimb,se merita?
Postat de Gheorghita Silaghi la 31 iulie 2015 la 09:33
0
0
Daca pastrezi acelasi angrenaj, teoretic cu foaia mare si pinionul de 11, viteza creste sensibil(nu extraordinar), cu conditia ca si picioarele si pregatirea fizica sa sustina acea crestere de viteza ...
In plus, pe urcari, o sa ai un cuplu mai bun ...
In plus, pe urcari, o sa ai un cuplu mai bun ...
Postat de Mihail Iorga la 31 iulie 2015 la 09:41
0
0
schimbatorul meu e Shimano Claris RD-2400
Postat de Gheorghita Silaghi editat la 31 iulie 2015 la 09:50
0
0
schimbatorul meu e Shimano Claris RD-2400
Series Claris
Cassette Compatibility CS-HG50-8
Maximum Sprocket 32T / 13T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Maximum Front Difference 16T
Total Capacity 37T
Series Claris
Cassette Compatibility CS-HG50-8
Maximum Sprocket 32T / 13T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Maximum Front Difference 16T
Total Capacity 37T
Postat de Gheorghita Silaghi la 31 iulie 2015 la 09:50
0
0
Folosesti foaia mare si pinionul de 13 si simti ca poti mai mult?
Postat de Alex Tudor la 31 iulie 2015 la 10:28
0
0
Da folosesc foaia mare de 52t si cu pinionul de 13t,dar pot mai mult.simt deja ca dau la pedala dar fara rost.
Postat de Gheorghita Silaghi la 31 iulie 2015 la 15:42
0
0
Tudore ce inveti pe om sa faca,doar nu merge la velodrom :)
Postat de Cristian Marian la 31 iulie 2015 la 17:07
0
0
Un dinte in plus la foaie este nesemnificativ in comparatie cu un dinte in minus la pinion . Un raport de angrenare devine cu mult mai agresiv procentual atunci cand se scad din dintii pinionului fata de situatia cand se adauga dinti la foaie. Este pur si simplu un fapt de matematica si mecanica elementara. Ca exemplu un agrenaj 52-13 ofer un raport de angrenare de 4.0 . Daca doar adaugram un dinte la foaie 53 - 13 raportul devine 4.07 adica 1.75% crestere/ daca in schimb doar scadem un dinte de la pinion 52 - 12 raportul devine 4.33 adica 8.25% (o crestere a raportului de angrenare de apx 5 ori mai mare decat prin adaugarea de un dinte la foaie). La o combinatie de 52 cu 11 avem un raport de 4.72 cu 18 % mai mare decat combinatia 52-13 initiala. Daca ar fi sa pastreze pinionul de 13 si sa incerce sa obtina un astfel de raport doar prin adaugarea de dinti la foaia ar trebui sa adauge 10 dinti si sa aiba o foaie de 62. Crestere de dinti la foaie este o actiune f ineficienta atat mecanic cat si tehnologic deoarece duce la o slabire atta a ergonomiei cat si la o crestere a greutatii adaugand foloase slabe. Isi are un uz real numai in situatia cand nr de dinti al pin cel mic ajunge la o valuare minima posibila si chiar si asa raportul de angrenaj este nesatisfacator , caz in care cresterea de dinti la foaie este singurul lucru posibil ptr o crestere a raportului de angrenare ulteriora.
Postat de Carlos Gradenko editat la 31 iulie 2015 la 20:22
0
0
Un dinte in plus la foaie este nesemnificativ in comparatie cu un dinte in minus la pinion . Un raport de angrenare devine cu mult mai agresiv procentual atunci cand se scad din dintii pinionului fata de situatia cand se adauga dinti la foaie. Este pur si simplu un fapt de matematica si mecanica elementara. Ca exemplu un agrenaj 52-13 ofer un raport de angrenare de 4.0 . Daca doar adaugram un dinte la foaie 53 - 13 raportul devine 4.07 adica 1.75% crestere/ daca in schimb doar scadem un dinte de la pinion 52 - 12 raportul devine 4.33 adica 8.25% (o crestere a raportului de angrenare de apx 5 ori mai mare decat prin adaugarea de un dinte la foaie). La o combinatie de 52 cu 11 avem un raport de 4.72 cu 18 % mai mare decat combinatia 52-13 initiala. Daca ar fi sa pastreze pinionul de 13 si sa incerce sa obtina un astfel de raport doar prin adaugarea de dinti la foaia ar trebui sa adauge 10 dinti si sa aiba o foaie de 62. Crestere de dinti la foaie este o actiune f ineficienta atat mecanic cat si tehnologic deoarece duce la o slabire atta a ergonomiei cat si la o crestere a greutatii adaugand foloase slabe. Isi are un uz real numai in situatia cand nr de dinti al pin cel mic ajunge la o valuare minima posibila si chiar si asa raportul de angrenaj este nesatisfacator , caz in care cresterea de dinti la foaie este singurul lucru posibil ptr o crestere a raportului de angrenare ulteriora.
Postat de Carlos Gradenko editat la 31 iulie 2015 la 20:22
0
0
Un dinte in plus la foaie este nesemnificativ in comparatie cu un dinte in minus la pinion . Un raport de angrenare devine cu mult mai agresiv procentual atunci cand se scad din dintii pinionului fata de situatia cand se adauga dinti la foaie. Este pur si simplu un fapt de matematica si mecanica elementara. Ca exemplu un agrenaj 52-13 ofera un raport de angrenare de 4.0 . Daca doar adaugam un dinte la foaie 53 - 13 raportul devine 4.07 adica 1.75% crestere/ daca in schimb doar scadem un dinte de la pinion 52 - 12 raportul devine 4.33 adica 8.25% (o crestere a raportului de angrenare de apx 5 ori mai mare decat prin adaugarea de un dinte la foaie). La o combinatie de 52 cu 11 avem un raport de 4.72 cu 18 % mai mare decat combinatia 52-13 initiala. Daca ar fi sa pastreze pinionul de 13 si sa incerce sa obtina un astfel de raport doar prin adaugarea de dinti la foaia ar trebui sa adauge 10 dinti si sa aiba o foaie de 62. Crestere de dinti la foaie este o actiune f ineficienta atat mecanic cat si tehnologic deoarece duce la o slabire atat a ergonomiei cat si la o crestere a greutatii adaugand foloase slabe. Isi are un uz real numai in situatia cand nr de dinti al pin cel mic ajunge la o valuare minima posibila si chiar si asa raportul de angrenare este nesatisfacator , caz in care cresterea de dinti la foaie este singurul lucru posibil ptr o crestere a raportului de angrenare ulteriora.
Postat de Carlos Gradenko la 31 iulie 2015 la 20:22
0
0
Un dinte in plus la foaie este nesemnificativ in comparatie cu un dinte in minus la pinion . Un raport de angrenare devine cu mult mai agresiv procentual atunci cand se scad din dintii pinionului fata de situatia cand se adauga dinti la foaie. Este pur si simplu un fapt de matematica si mecanica elementara. Ca exemplu un agrenaj 52-13 ofera un raport de angrenare de 4.0 . Daca doar adaugam un dinte la foaie 53 - 13 raportul devine 4.07 adica 1.75% crestere/ daca in schimb doar scadem un dinte de la pinion 52 - 12 raportul devine 4.33 adica 8.25% (o crestere a raportului de angrenare de apx 5 ori mai mare decat prin adaugarea de un dinte la foaie). La o combinatie de 52 cu 11 avem un raport de 4.72 cu 18 % mai mare decat combinatia 52-13 initiala. Daca ar fi sa pastreze pinionul de 13 si sa incerce sa obtina un astfel de raport doar prin adaugarea de dinti la foaia ar trebui sa adauge 10 dinti si sa aiba o foaie de 62. Crestere de dinti la foaie este o actiune f ineficienta atat mecanic cat si tehnologic deoarece duce la o slabire atat a ergonomiei cat si la o crestere a greutatii adaugand foloase slabe. Isi are un uz real numai in situatia cand nr de dinti al pin cel mic ajunge la o valuare minima posibila si chiar si asa raportul de angrenare este nesatisfacator , caz in care cresterea de dinti la foaie este singurul lucru posibil ptr o crestere a raportului de angrenare ulteriora.
Postat de Carlos Gradenko la 31 iulie 2015 la 20:22
0
0
AI omis totusi un lucru,turatia.Sprinterii au nevoie de placi mari pentru ca si din turatie si nu numai din rapoarte sa scoata viteza maxima,de asta si exista placi de 54-55 dinti.3 dinti conteaza zdravan la fiecare pedalare (dovada ca nu oricine poate invarti 55/11),chiar Greipel are nevoie de lansator pentru asa rapoarte.
Postat de Cristian Marian editat la 31 iulie 2015 la 23:04
0
0
Discutate recent pe forum
Promovează-ți afacerea aici !
Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !