Forum
Esti aici:
Subiect: Cadru Focus Raven 26er 2012 ( carbon )
#4629
Postat de Voicu Penciulescu
Subiect deschis de la 18 noiembrie 2013 la 16:01
Raporteaza
Durata de folosire: 9 luni.
Domeniul de folosire: ture off-road si sosea.
Cadrul meu-material: carbon
- marime 17"
- unghi furca 71 si unghi tija sa 73
-greutate 1230g
-prindere PM pt etrierul de frana spate pe chainstay
-traseu cabluri schimbator si frana spate interne
-prindere roata spate qr10
-cuvetarie tapered
-monobloc BB30 sau BSA (filet englezesc) cu adaptor
Am cumparat acest cadru la inceputul acestui an in luna februarie, desi s-au scurs 9 luni din cauza unei probleme de santate (dureri in zona lombara) nu am putut sa folosesc acest cadru prea mult ( aprox 900-1000km ) si cat l-am folosit am rulat mai mult pe asfalt decat pe drumuri forestiere.
Prin luna august am inceput sa aud pocnituri si scartaieli in timpul pedalatului, asa ca am inspectat cu atentie cadrul pe toata suprafata.Am fost socat sa gasesc in jur de 5 fisuri in zona top-tube/seat-tube; fisurile aveau intre 1cm-5cm.
Am fost cu el la magazinul de la care l-am cumparat si mi s-a spus cu destula indiferenta sa il mai folosesc asa, sa vedem daca se maresc fisurile.Dupa cateva zile la insistentele mele de a rezolva aceasta problema, cadrul a fost inlocuit cu acelasi model Focus Raven, insa cred ca modelul 2013 (dupa combinatia culorilor).
In luna octombrie am zis sa arunc o privire in detaliu la noul cadru.....si am avut surpriza neplacuta sa descopar o fisura de aprox 1cm fix de-a lungul mijlocului top-tubeului (ca la cadrul anterior), fisura care dupa inca o zi de pedalat s-a marit cu 4mm.
Am fost din nou la magazinul cu pricina cu aceasta problema...dupa niste "discutii" ca la usa cortului s-a hotarat returnarea produsului si restituirea unei parti din suma platita de mine pe cadru.
Concluzia este ca acest cadru are probleme de design/fabricatie (din ce am discutat la telefon cu niste dealeri Focus din Marea Britanie si din unele discutii de pe forumurile din strainatate http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=11441 ).
Ceea ce m-a atras la acest cadru a fost felul cum arata, pretul bun obtinut de mine, faptul ca l-am putut cumpara din acelasi oras in care locuiesc in ideea ca daca am vreo problema se rezolva usor, altfel cu siguranta as fi ales altceva din alta locatie.
Sper ca recenzia aceasta v-a fost de folos.
Numai bine tuturor.
Domeniul de folosire: ture off-road si sosea.
Cadrul meu-material: carbon
- marime 17"
- unghi furca 71 si unghi tija sa 73
-greutate 1230g
-prindere PM pt etrierul de frana spate pe chainstay
-traseu cabluri schimbator si frana spate interne
-prindere roata spate qr10
-cuvetarie tapered
-monobloc BB30 sau BSA (filet englezesc) cu adaptor
Am cumparat acest cadru la inceputul acestui an in luna februarie, desi s-au scurs 9 luni din cauza unei probleme de santate (dureri in zona lombara) nu am putut sa folosesc acest cadru prea mult ( aprox 900-1000km ) si cat l-am folosit am rulat mai mult pe asfalt decat pe drumuri forestiere.
Prin luna august am inceput sa aud pocnituri si scartaieli in timpul pedalatului, asa ca am inspectat cu atentie cadrul pe toata suprafata.Am fost socat sa gasesc in jur de 5 fisuri in zona top-tube/seat-tube; fisurile aveau intre 1cm-5cm.
Am fost cu el la magazinul de la care l-am cumparat si mi s-a spus cu destula indiferenta sa il mai folosesc asa, sa vedem daca se maresc fisurile.Dupa cateva zile la insistentele mele de a rezolva aceasta problema, cadrul a fost inlocuit cu acelasi model Focus Raven, insa cred ca modelul 2013 (dupa combinatia culorilor).
In luna octombrie am zis sa arunc o privire in detaliu la noul cadru.....si am avut surpriza neplacuta sa descopar o fisura de aprox 1cm fix de-a lungul mijlocului top-tubeului (ca la cadrul anterior), fisura care dupa inca o zi de pedalat s-a marit cu 4mm.
Am fost din nou la magazinul cu pricina cu aceasta problema...dupa niste "discutii" ca la usa cortului s-a hotarat returnarea produsului si restituirea unei parti din suma platita de mine pe cadru.
Concluzia este ca acest cadru are probleme de design/fabricatie (din ce am discutat la telefon cu niste dealeri Focus din Marea Britanie si din unele discutii de pe forumurile din strainatate http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=11441 ).
Ceea ce m-a atras la acest cadru a fost felul cum arata, pretul bun obtinut de mine, faptul ca l-am putut cumpara din acelasi oras in care locuiesc in ideea ca daca am vreo problema se rezolva usor, altfel cu siguranta as fi ales altceva din alta locatie.
Sper ca recenzia aceasta v-a fost de folos.
Numai bine tuturor.
Postat de Voicu Penciulescu editat la 19 noiembrie 2013 la 11:53
0
0
Intr-un alt topic se vorbea despre produsele chinezesti din carbon inclusiv cadre no name si se spunea ca atunci cand ies de pe linia de fabricatie cadrele respective nu sunt verificate si testate de profesionisti.Cadrul tau e un cadru "de firma".Oare nici cadru asta nu a fost testat cand a iesit de pe linia de fabricatie?daca a fost testat de ce nu s-au descoperit problemele?totusi 2 cadre noi care crapa nu e deloc ok.Care e diferenta dintre cadru asta si unu chinezesc no name in afara de nume?
Postat de Marius Serb la 18 noiembrie 2013 la 16:27
0
0
E clar ca si cadrele Focus sunt construite in Asia, desi pe ele vine o panglicuta in tricolorul german pe care scrie "Made in Germany".Din ce stiu eu diferenta intre un cadru "de firma" si unul no name, este aceea ca un cadru "de firma" este proiectat de inginerii firmei respective, sunt testate in laborator prototipurile, apoi testate in competitii de catre riderii echipelor sponsorizati de firmele respective si dupa ce se rezolva problemele se da drumul la productia de serie, apoi se aleg aleator cateva cadre si sunt testate in laborator, iar cele care cu probleme de fabricatie care "scapa" la vanzare sunt inlocuite in garantie de magazinul de la care a fost cumparat (in principiu fara discutii "hai sa ne intelegem", "hai sa vedem ce se poate face","lasa ca facem sa fie bine").
Apoi tot din ce stiu, cadrele no name sunt construite tot de fabrica furnizoare de cadre pt firmele..."de firme", insa la aceste cadre apar unele diferente: de forma, de materiale, te tehnologiile folosite,intrucat firmele mari au patente pe unele din aceste lucruri enumerate.
Apoi tot din ce stiu, cadrele no name sunt construite tot de fabrica furnizoare de cadre pt firmele..."de firme", insa la aceste cadre apar unele diferente: de forma, de materiale, te tehnologiile folosite,intrucat firmele mari au patente pe unele din aceste lucruri enumerate.
Postat de Voicu Penciulescu la 18 noiembrie 2013 la 16:58
0
0
Geometria cadrelor no name din China este copiata dupa cadrele "de firma".In legatura cu testele,probabil ca ai dreptate.Garantie iti da si chinezul insa nu stiu cat te poti baza pe garantia aia.Cineva imi spunea ca desii arata bine si e usor un cadru no name din carbon nu are proprietatile pe care ar trebui sa le aiba (probabil procesul de fabricatie e de vina)
Postat de Marius Serb la 18 noiembrie 2013 la 17:07
0
0
De acord cu spusele tale. Desi se stie ca asiaticii copiaza aproape orice produs ca si aspect exterior,insa calitatea lasa de dorit.
Postat de Voicu Penciulescu editat la 18 noiembrie 2013 la 17:48
0
0
Eu sunt destul de hotarat sa imi schimb cadrul din aluminiu cu unu chinezesc din carbon.Cand o s-o fac, si dupa ce il folosesc o vreme o sa imi scriu parerile.
Postat de Marius Serb la 18 noiembrie 2013 la 17:51
0
0
Sunt curios ce parere vei avea despre acel cadru.Eu in viitorul apropiat nu mai doresc sa fac experimente pe bani multi cu cadrele si piesele, asa ca voi incerca un cadru de aluminiu la de 4-5 ori mai putin decat pretul unuia de carbon "de firma".
P.S. : Am uitat sa specific in recenzia cadrului Focus Raven, ca la al doilea cadru primit pe garantie gaurile suportului de bidon nu erau pe mijlocul barei, iar bidonul statea indreptat catre stanga si era foarte dificil sa il scot prin dreapta cadrului, aproape ca pocnea suportul de bidon.
P.S. : Am uitat sa specific in recenzia cadrului Focus Raven, ca la al doilea cadru primit pe garantie gaurile suportului de bidon nu erau pe mijlocul barei, iar bidonul statea indreptat catre stanga si era foarte dificil sa il scot prin dreapta cadrului, aproape ca pocnea suportul de bidon.
Postat de Voicu Penciulescu editat la 19 noiembrie 2013 la 11:50
0
0
In primul rand tin din nou sa subliniez ca asta este rubrica de recenzii si functioneaza dupa anumite reguli. In afara de prima postare restul e cancan. In al doilea rand tin sa ii intreb pe adeptii produselor de China cine le dadea un alt cadru la schimb sau o parte din bani inapoi daca ar fi cumparat cadrul de la cine stie cine mama naibii. Probabil faptul ca probleme de genul asta se pot rezolva sunt argumente suficiente sa cumperi ceva "de firma".
Postat de Tudor Costin la 19 noiembrie 2013 la 05:49
0
0
Discutate recent pe forum
Promovarea ta aici!
Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.