Forum
Esti aici:
Subiect: Bicicleta Scott Metrix 40 2014
#5762
Postat de Alin Croitoru
Subiect deschis de la 2 octombrie 2014 la 19:27
Raporteaza
Salut,
Merg în București cu bicicleta de mai bine de șase ani.
Pe măsură ce schimb bicicletele (asta e a patra), cred că găsesc soluții din ce în ce mai bune pentru deplasat în orașul ăsta aglomerat.
Ultima dintre ele este Scott Metrix 40.
Locul de unde am cumpărat-o: http://www.freeridebikes.ro/2013/scott-metrix-40-men-2014.html
Preț (am luat-o cu reducere): 2117 lei
Ghidon: JD MTB11AF
Mi-a fost greu la început să mă obișnuiesc cu el: îmi pare mai lung, căci e drept, dar ajută foarte mult la păstrarea stabilității în zonele aglomerate, cînd ești pe cale să te dai jos de pe bicicletă, dar parcă n-ai chef, și atunci stai într-un soi de echilibru, iar ghidonul ăsta pe mine mă ajută (o să mai vorbesc despre asta).
Cadru: Metrix V brake / 6061 Alloy / FlatBar specific Geometry
Am avut ocazia să văd un cadru bine făcut de Stevens. Cînd l-am văzut prima data pe cel făcut de Scot, am crezut că-i o glumă. Nu e: merg cu bicicleta asta de mai bine de o lună, zi de zi, cald sau frig, ploaie sau soare: cel mai stabil, versatil, echilibrat lucru de pe bicicleta asta e cadrul.
Nu sînt profesionist, nu știu proba cu măsurători ce înseamnă un cadru bun. Dar merg mult cu bicicleta și pot spune de ce e bun pentru mine:
1. e ușor
2. pot urca/coborî ușor de pe el
3. e… agil, ajută la compunerea unei biciclete fîșnețe, cu care pot urca/coborî borduri fără să cobor de pe bicicletă, cu care pot merge în înghesuială, cu care pot accelera sau opri foarte repede
Furca: e fixă, e ușoară, e solidă, n-am ce-i reproșa.
Roți
Jante: Rigida Xplorer 700C, 32H, cnc
Subțiri, solide, aerodinamice. Merg cu ele zilnic, cîțiva chilometri, pe piatră cubică sau teren în construcție și e ok. Nu recomand totuși drum de țară. Te zguduie ca toți dracii.
Cauciucuri: Schwalbe Spicer 700 x 30C
Am avut impresia că au compoziție pentru vreme rece. Cred că se înțeleg foarte bine cu asfaltul nivelat și drept ca-n palmă, cu asfaltul ud și cu frigul. Însă am reușit să iau cu cel de pe spate, într-o singură zi, două pene. Posibil să fi fost un accident; pe de altă parte, cu niște Schwalbe Citizen am mers trei ani și am experimentat o singură pană, după ce s-au tocit/crăpat.
Oricum, mersul pe noua pistă de biciclete de la Victoriei pînă la Ateneu e o plăcere.
Frînele:
V-brake Tektro RX1: la început au fost cam înțepenite. Și-au mai dat drumul și își fac treaba foarte bine, deși cred că se poate mai mult.
[b]
Schimbător față: Shimano FD-M191[/b]
Își face treaba, n-am ce să-i reproșez. În general nu-l folosesc: stau mai tot timpul pe foaia a doua.
Schimbător spate: Shimano Altus
Ei, aici e de discutat.
E un schimbător care, paradoxal, lucră mai fluent decît un Deore 2011. Imediat după ce am cumpărat bicicleta, urieșeasca majoritate din timp schimba bine, deși cu o întîrziere de, să zicem, o fracțiune de secundă. Avea însă, rar, momente cînd, la trecerea din vitezele 4 și 5 în viteze inferioare avea o întîrziere de 4-5 secunde. După ce am făcut pană (pe spate) și am reglat schimbătorul, văd că întîrzierea nu se mai manifestă, deși un lag încă există. Oricum ar fi, deși își face treaba și nu m-a lăsat de isbeliște, o să-l schimb cu prima ocazie cînd îmi prisosesc niște bani.
Șaua: Metrix SC-19 Men
E o șa bună. M-am obișnuit cu ea într-o săptămînă și nu am avut probleme. Nu am avut însă ocazia să merg mai mult de 3 ore neîntrerupt cu bicicleta, deci nu știu cum se poartă pe termen lung.
Bicicleta în sine
E ușoară (11 kile și ceva), pare fragilă, trebuie să muncești ca să meargă (cei care au biciclete mai grele știu ce zic – nu poți beneficia prea mult de inerție). Pe de altă parte, pedalînd zilnic, a ajuns să-mi placă.
E nervoasă, agilă, te îndeamnă să pedalezi.
Urcă foarte ușor borduri; nefiind foarte grea, trebuie să pedalezi ca să-i menții viteza, pe de altă parte, prinde viteză repede și nu e nevoie de cine știe ce efort s-o menții.
Urcatul unei pante e o bagatelă; bagatelă e și dacă urci într-un șir de oameni pedeștri, foarte lenți. Poți sta fără griji pe ea, făcînd nițică echilibristică pe loc, o secundă-două, fără să te tragă într-o parte sau în alta.
Una peste alta, Scott Metrix e o soluție bună, echilibrată, pentru naveta în oraș. I-am pus un portbagaj pe spate, niște lumini Blackburn și i-am luat și un antifurt Abus (cu alte cuvinte, cred că merită bicicleta).
Merg în București cu bicicleta de mai bine de șase ani.
Pe măsură ce schimb bicicletele (asta e a patra), cred că găsesc soluții din ce în ce mai bune pentru deplasat în orașul ăsta aglomerat.
Ultima dintre ele este Scott Metrix 40.
Locul de unde am cumpărat-o: http://www.freeridebikes.ro/2013/scott-metrix-40-men-2014.html
Preț (am luat-o cu reducere): 2117 lei
Ghidon: JD MTB11AF
Mi-a fost greu la început să mă obișnuiesc cu el: îmi pare mai lung, căci e drept, dar ajută foarte mult la păstrarea stabilității în zonele aglomerate, cînd ești pe cale să te dai jos de pe bicicletă, dar parcă n-ai chef, și atunci stai într-un soi de echilibru, iar ghidonul ăsta pe mine mă ajută (o să mai vorbesc despre asta).
Cadru: Metrix V brake / 6061 Alloy / FlatBar specific Geometry
Am avut ocazia să văd un cadru bine făcut de Stevens. Cînd l-am văzut prima data pe cel făcut de Scot, am crezut că-i o glumă. Nu e: merg cu bicicleta asta de mai bine de o lună, zi de zi, cald sau frig, ploaie sau soare: cel mai stabil, versatil, echilibrat lucru de pe bicicleta asta e cadrul.
Nu sînt profesionist, nu știu proba cu măsurători ce înseamnă un cadru bun. Dar merg mult cu bicicleta și pot spune de ce e bun pentru mine:
1. e ușor
2. pot urca/coborî ușor de pe el
3. e… agil, ajută la compunerea unei biciclete fîșnețe, cu care pot urca/coborî borduri fără să cobor de pe bicicletă, cu care pot merge în înghesuială, cu care pot accelera sau opri foarte repede
Furca: e fixă, e ușoară, e solidă, n-am ce-i reproșa.
Roți
Jante: Rigida Xplorer 700C, 32H, cnc
Subțiri, solide, aerodinamice. Merg cu ele zilnic, cîțiva chilometri, pe piatră cubică sau teren în construcție și e ok. Nu recomand totuși drum de țară. Te zguduie ca toți dracii.
Cauciucuri: Schwalbe Spicer 700 x 30C
Am avut impresia că au compoziție pentru vreme rece. Cred că se înțeleg foarte bine cu asfaltul nivelat și drept ca-n palmă, cu asfaltul ud și cu frigul. Însă am reușit să iau cu cel de pe spate, într-o singură zi, două pene. Posibil să fi fost un accident; pe de altă parte, cu niște Schwalbe Citizen am mers trei ani și am experimentat o singură pană, după ce s-au tocit/crăpat.
Oricum, mersul pe noua pistă de biciclete de la Victoriei pînă la Ateneu e o plăcere.
Frînele:
V-brake Tektro RX1: la început au fost cam înțepenite. Și-au mai dat drumul și își fac treaba foarte bine, deși cred că se poate mai mult.
[b]
Schimbător față: Shimano FD-M191[/b]
Își face treaba, n-am ce să-i reproșez. În general nu-l folosesc: stau mai tot timpul pe foaia a doua.
Schimbător spate: Shimano Altus
Ei, aici e de discutat.
E un schimbător care, paradoxal, lucră mai fluent decît un Deore 2011. Imediat după ce am cumpărat bicicleta, urieșeasca majoritate din timp schimba bine, deși cu o întîrziere de, să zicem, o fracțiune de secundă. Avea însă, rar, momente cînd, la trecerea din vitezele 4 și 5 în viteze inferioare avea o întîrziere de 4-5 secunde. După ce am făcut pană (pe spate) și am reglat schimbătorul, văd că întîrzierea nu se mai manifestă, deși un lag încă există. Oricum ar fi, deși își face treaba și nu m-a lăsat de isbeliște, o să-l schimb cu prima ocazie cînd îmi prisosesc niște bani.
Șaua: Metrix SC-19 Men
E o șa bună. M-am obișnuit cu ea într-o săptămînă și nu am avut probleme. Nu am avut însă ocazia să merg mai mult de 3 ore neîntrerupt cu bicicleta, deci nu știu cum se poartă pe termen lung.
Bicicleta în sine
E ușoară (11 kile și ceva), pare fragilă, trebuie să muncești ca să meargă (cei care au biciclete mai grele știu ce zic – nu poți beneficia prea mult de inerție). Pe de altă parte, pedalînd zilnic, a ajuns să-mi placă.
E nervoasă, agilă, te îndeamnă să pedalezi.
Urcă foarte ușor borduri; nefiind foarte grea, trebuie să pedalezi ca să-i menții viteza, pe de altă parte, prinde viteză repede și nu e nevoie de cine știe ce efort s-o menții.
Urcatul unei pante e o bagatelă; bagatelă e și dacă urci într-un șir de oameni pedeștri, foarte lenți. Poți sta fără griji pe ea, făcînd nițică echilibristică pe loc, o secundă-două, fără să te tragă într-o parte sau în alta.
Una peste alta, Scott Metrix e o soluție bună, echilibrată, pentru naveta în oraș. I-am pus un portbagaj pe spate, niște lumini Blackburn și i-am luat și un antifurt Abus (cu alte cuvinte, cred că merită bicicleta).
Postat de Alin Croitoru editat la 9 noiembrie 2014 la 14:57
0
0
Discutate recent pe forum
Promovează-ți afacerea aici !
Fii vizibil pe DirtBike.ro - cel mai mare portal de biciclete și echipamente din România !