Forum
Esti aici:
Subiect: Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76?
#9370
Postat de Vali Mihai
Subiect deschis de la 10 aprilie 2019 la 15:52
Raporteaza
Salut, bugetul meu este de 2.000 de lei și imi doresc un full suspension. M-ar interesa daca M-ul este suficient pentru înălțimea de 1,76 si ce părere aveți de RR 540 S. Multumesc mult!
Postat de Vali Mihai la 10 aprilie 2019 la 15:52
0
0
Inca unul din Timisoara ce vrea FS ...
Ai mai deschis un thread tot despre 520S, daca-ti place ia-o, si dupa ce tragi niste ani la ea o sa intelegi ca a fost alegere proasta, dar care totusi la momentul actual iti pare cool.
M e ok la inaltimea ta.

Ai mai deschis un thread tot despre 520S, daca-ti place ia-o, si dupa ce tragi niste ani la ea o sa intelegi ca a fost alegere proasta, dar care totusi la momentul actual iti pare cool.
M e ok la inaltimea ta.
Postat de Calin Neagu editat la 10 aprilie 2019 la 19:19
0
0
Eu sincer as vrea să testez un model din ăsta. Am să merg la Decathlon să văd dacă pot oferi pentru test. Nu am experiență pe FS dar am mai citit câte ceva despre acest tip de biciclete, chestiunile sunt destul de complicate.
Totuși câteva observații, așa de la distanță:
1. Având în vedere prețul eu cred că este exagerată metafora de calorifer. Are 14,65kg modelul L. Că să ai 1kg mai puțin trebuie să dai pe la 7-8000 lei. Cam scump kilu de bicicletă.
2. problemă reală poate să o reprezinte fenomene de dinamică specifice bicicletelor full suspension. Și aici trage in jos faptul că shock-ul nu este blocabil și probabil nu are control pentru damping.
3. Este o bicicletă cu travel de 120 mm. Deci ceva între XC și trail. Cu alte cuvinte nu este destinată mersului prea agresiv, ceea ce ne scutește din start de pretenții prea sofisticate.
4. În Timișoara fiind plat greutatea te afectează mai puțin. Dacă mergi pe drumuri agricole, drumuri pietruite prost, bolovăniș, atunci suspensie spate ajută la confort chiar dacă îți fură un pic din putere. Bicicleta nu este gândită sigur pentru ceea ce sunt gândite bicicletele full suspension ci mai degrabă pentru o călătorie mai confortabilă pentru amatori.
5. o altă posibilă problemă o poate reprezenta fiabilitatea dar asta se poate testa numai în timp.
Eventual se poate pune pe ea un shock mai bun, ceva care să aibă reglaje mai complexe.
Deci este posibil să poți folosi 540s pentru confort pe drumuri agricole. Nu vad ceva rău în asta. Hai să fim corecți o călătorie cu un HT pe drumuri proaste nu este tocmai o plăcere. Din experiența mea, la ture de 20-30 de km, nu am o problemă specială cu configurația de HT, pentru că sunt destul de odihnit și mă pot ridica in șa la denivelările mai mari, dar după 50-60km și 3-4 ore în șa cam resimt șocurile că se moaie picioarele și nu e veselie deloc. Deci contează și cât mergi. Dacă faci ture relativ scurte atunci chiar nu se merită full suspension. Dar la ture mai lungi se schimbă socoteala.
În final, bicicleta mea (rr520) are 14,5kg, și nu am nici o problemă să călăresc toate dealurile din apropiere sau mai îndepărtate. Evident nu am pretenție de mers la competiții nici nu mi-am propus așa ceva. Ceea ce vreau să spun este că pentru majoritatea amatorilor kilogramul de bicicletă În plus sau în minus contează mai puțin.
Totuși câteva observații, așa de la distanță:
1. Având în vedere prețul eu cred că este exagerată metafora de calorifer. Are 14,65kg modelul L. Că să ai 1kg mai puțin trebuie să dai pe la 7-8000 lei. Cam scump kilu de bicicletă.
2. problemă reală poate să o reprezinte fenomene de dinamică specifice bicicletelor full suspension. Și aici trage in jos faptul că shock-ul nu este blocabil și probabil nu are control pentru damping.
3. Este o bicicletă cu travel de 120 mm. Deci ceva între XC și trail. Cu alte cuvinte nu este destinată mersului prea agresiv, ceea ce ne scutește din start de pretenții prea sofisticate.
4. În Timișoara fiind plat greutatea te afectează mai puțin. Dacă mergi pe drumuri agricole, drumuri pietruite prost, bolovăniș, atunci suspensie spate ajută la confort chiar dacă îți fură un pic din putere. Bicicleta nu este gândită sigur pentru ceea ce sunt gândite bicicletele full suspension ci mai degrabă pentru o călătorie mai confortabilă pentru amatori.
5. o altă posibilă problemă o poate reprezenta fiabilitatea dar asta se poate testa numai în timp.
Eventual se poate pune pe ea un shock mai bun, ceva care să aibă reglaje mai complexe.
Deci este posibil să poți folosi 540s pentru confort pe drumuri agricole. Nu vad ceva rău în asta. Hai să fim corecți o călătorie cu un HT pe drumuri proaste nu este tocmai o plăcere. Din experiența mea, la ture de 20-30 de km, nu am o problemă specială cu configurația de HT, pentru că sunt destul de odihnit și mă pot ridica in șa la denivelările mai mari, dar după 50-60km și 3-4 ore în șa cam resimt șocurile că se moaie picioarele și nu e veselie deloc. Deci contează și cât mergi. Dacă faci ture relativ scurte atunci chiar nu se merită full suspension. Dar la ture mai lungi se schimbă socoteala.
În final, bicicleta mea (rr520) are 14,5kg, și nu am nici o problemă să călăresc toate dealurile din apropiere sau mai îndepărtate. Evident nu am pretenție de mers la competiții nici nu mi-am propus așa ceva. Ceea ce vreau să spun este că pentru majoritatea amatorilor kilogramul de bicicletă În plus sau în minus contează mai puțin.
Postat de Vlad Fratiman la 10 aprilie 2019 la 19:28
0
0
Pentru plimbări pe drumuri agricole nu ai nevoie de suspensie spate , cu excepția cazului în care ani au importantă. Cu o bita ușoară cu maxim suspensie față te poți distra la orice vârstă. Dacă ai pretenții de concurs atunci e alta poveste, dar dacă nu atunci recreațional e bun orice ht că doar nu te fugărește nimeni.
Postat de Alex Dorgo la 10 aprilie 2019 la 20:34
0
0
Bicicletele full suspension nu au absolut nicio legatura cu comfortul, oricum, nu mai mult decat hardtail-urile. Indiferent de viteza pe care ai avea-o, si aci vorbesc atat de full suspension cat si de hardtail, pe teren accidentat nu stai asezat pe sa, pur si simplu nu ai cum, nu e nici comfortabil nici sigur, trebuie sa stai in pozitia de atac.
Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop. Aspectele negative ar fi greutatea mai mare si rezistenta la pedalat. Cu bicicletele ieftine nu poti merge cu viteza pe trasee tehnice si nici face sarituri sau drop-uri, se vor dezintegra repede si-ti vei pune viata in pericol (seth bike hacks are niste filmulete cu asa ceva de sunteti curiosi). Deci, in cazul bicicletelor ieftine, ramai cu greutatea mai mare si rezistenta la pedalat.
Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop. Aspectele negative ar fi greutatea mai mare si rezistenta la pedalat. Cu bicicletele ieftine nu poti merge cu viteza pe trasee tehnice si nici face sarituri sau drop-uri, se vor dezintegra repede si-ti vei pune viata in pericol (seth bike hacks are niste filmulete cu asa ceva de sunteti curiosi). Deci, in cazul bicicletelor ieftine, ramai cu greutatea mai mare si rezistenta la pedalat.
Postat de Marius Valeanu editat la 10 aprilie 2019 la 21:01
0
0
[quote]
Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop
[/quote]
Este corect, așa sunt gândite să fie bicicletele FS. Însă din ce am mai urmări pe canalele celebre de pe YouTube există și aspectul legat de comfort, nimeni nu zice că nu este. Că nu este obiectivul principal este altă poveste. De aceea am și zis că la 540s cred că este vorba de confort predominant vs eficiența/performanță. Poate am să am ocazia vreodată să testez un FS veritabil că de cumpărat mai greu. :)
Și într-adevăr tine și de vârstă, la cei 45 de ani ai mei mai greu cu elasticitatea.
Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop
[/quote]
Este corect, așa sunt gândite să fie bicicletele FS. Însă din ce am mai urmări pe canalele celebre de pe YouTube există și aspectul legat de comfort, nimeni nu zice că nu este. Că nu este obiectivul principal este altă poveste. De aceea am și zis că la 540s cred că este vorba de confort predominant vs eficiența/performanță. Poate am să am ocazia vreodată să testez un FS veritabil că de cumpărat mai greu. :)
Și într-adevăr tine și de vârstă, la cei 45 de ani ai mei mai greu cu elasticitatea.
Postat de Vlad Fratiman la 10 aprilie 2019 la 21:15
0
0
Comfortul la care se refera cei de pe canalele de youtube se refera strict la socurile resimtite cand mergi cu viteza mare pe trasee tehnice si stai in pozitia de atac, nu cand stai in sa. Crede-ma, ce e insuportabil in sa pentru HT-uri este si pt FS-uri sigur. Pentru drumuri agricole o anvelopa ma balonata sau o tija cu suspensie incorporata pot fi solutii mult mai bune decat un FS puturos.
Postat de Marius Valeanu la 10 aprilie 2019 la 21:24
0
0
Daca vrei confort iti iei o bicla de touring cu ampartament mare, chainstay-uri lungi de 450 mm si unghi ≥ 71° la furca daca e cu ATC pana in 425 mm si anvelope cu balonaj de 45…56.
Clar, un FS ieftin e o idee foarte proasta indiferent cum o iei, iar unul scump nu prea se merita daca nu-l folosesti la adevarata valoare. M-am saturat de thread-uri cu FS-uri la 2000 ron...
Postat de Marius Valeanu editat la 10 aprilie 2019 la 21:43
0
0
Ok, nu vreau să contrazic pe nimeni că nu am experiență. Eu mă gândeam strict la treaba cu confortul. Cel puțin în cazul meu, am ceva probleme cu spatele și gândesc că primești un plus de confort dacă nu mai iei șocurile direct. Desigur că la coborâre nu stai in șa, dar pe plat gândesc că poate fi de folos.
Referitor la preț, desigur că este foarte mic, dar zic că merită amintit modelul aparent lăudat de pe piața engleză și anume Calibre Bossnut. La un moment dat era în ofertă la 850 lire, ceea ce este foarte mic în comparație cu un model echivalent ca specificații de la firme cu renume. Desigur 540s este la jumătate față de calibre bossnut, dar cu siguranță nici nu emite pretenții similare.
În sfârșit dacă ziceți că nu câștigă nimic la confort atunci asta e.
Referitor la preț, desigur că este foarte mic, dar zic că merită amintit modelul aparent lăudat de pe piața engleză și anume Calibre Bossnut. La un moment dat era în ofertă la 850 lire, ceea ce este foarte mic în comparație cu un model echivalent ca specificații de la firme cu renume. Desigur 540s este la jumătate față de calibre bossnut, dar cu siguranță nici nu emite pretenții similare.
În sfârșit dacă ziceți că nu câștigă nimic la confort atunci asta e.
Postat de Vlad Fratiman la 11 aprilie 2019 la 05:22
0
0
Merci Gelu. Cam acesta cred că va fi pasul următor pentru mine. Roți mai mari, balonaj pe la 2.35-2.40 și eventual o tijă de șa mai flexibilă. Mai am timp de gândire, am să notez sugestiile tale.
Important și cadrul, pe de o parte se pune accentul pe rigiditate, pe de altă parte ar fi nevoie de ceva flexibilitate. Nu știu cum ar trebui să fie, care e compromisul corect.
Important și cadrul, pe de o parte se pune accentul pe rigiditate, pe de altă parte ar fi nevoie de ceva flexibilitate. Nu știu cum ar trebui să fie, care e compromisul corect.
Postat de Vlad Fratiman la 11 aprilie 2019 la 10:16
0
0
Vrei confort stai acasa pe canapea, baga chipsuri si ingrasa-te, bicicleta implica si ceva sport, altfel ce sens are ?
Postat de Calin Neagu la 11 aprilie 2019 la 10:49
0
0
Vorbeam de ideea de FS pt oras sau drumuri offroad usoare.
Altfel tija cu suspensie e f ok pe orice bicla pt cine o considera necesara.
Altfel tija cu suspensie e f ok pe orice bicla pt cine o considera necesara.
Postat de Calin Neagu editat la 11 aprilie 2019 la 13:46
0
0
Discutate recent pe forum