Durata de utilizare: 1 an
Categorie: XC/Trail
Domeniul in care a fost utilizat: XC/Trail/AM
Greutate: 12 kg (dupa modificare)
Pret: 4000 lei second
Echipare:
Cadru: Specialized M5 ORE Aluminum, TIG-welded/monocoque, cursa 120mm, rulmenti capsulati
Marime: M (17,5")
Shock: Fox Triad, 190x50mm, propedal, open, lock
Furca: Fox Float 120 RL, 120mm, rebound/compression adj, lock out, alloy steerer
Ghidon: Specialized XC low rise 31.8mm OS bar, 2014 butted alloy, 6 degree up, 8 degree backsweep, 620mm width
Pipa: FSA OS150 90mm
Sa: Specialized BG Rival, hollow Cro-Mo rails
Tija sa: Specialized butted alloy, black, 30.9 x 350/400mm
Angrenaj: Shimano XT M770 Hollowtech II
Monobloc: Shimano XT Hollowtech II
Pedale: Exustar PM816 SPD/platform
Frane: Shimano SLX M666, discuri SLX M64 180/160 CL (Avid Juicy 5 originale)
Schimbatoare: Shimano XTR RD-971(original X9) spate, Sram X9 fata
Manete: Shimano XT M770 9v (X7 originale)
Pinioane: SRAM PG 990 11-32
Lant: KMC X9 SL Gold
Roti: DT Swiss/Specialized X430 (originale), schimbate cu Shimano SLX MT65 Tubless
Cauciucuri: Maxxis Larsen TT Lust Tubless UST
Avantaje:
- manevrabilitate buna, nervoasa, fara penalizari pe urcari cu shock-ul blocat
- cadru rezistent si usor
- denilvelarile sunt absorbite foarte bine, suspensiile fac toti banii
- franele foarte bune cele originale Avid Juicy 5, dar se dereglau cam des si erau zgomotoase, am trecut la Shimano SLX pentru un plus de putere si fiabilitate desi nu prea aveau modulatie, nu m-a deranjat acest aspect
- rotile tubless m-au ajutat enorm, nu am facut nici o pana tot sezonul
Dezavantaje:
- service-ul suspensiilor estedestul de scump
- manete schimbatoare destul de slabe (cele originale X7) si au fost schimbate cu XT-uri
- roti destul de grele (peste 2kg), de aceea au fost schimbate Shimano MT65 (1770 gr)
- pe coborari mai abrupte te cam arunca in cap, desi o tija de sea reglabila ar fi rezolvat acest neajuns
- angrenajul destul de jos, loveste in pietre sau obstaole mai mari
Concluzii:
- bike-ul este bun pentru o persoana care vrea sa cutreiere muntii cu tot cu urari si coborari, cel mai bine se simte pe single trail-uri, acesta fiind si scopul ei, facand peste 2000 de km pe munte
- manevrabilitatea este bestiala, foarte jucausa si robusta
- are angrenajul prea jos, ceea ce pe coborari cu denivelari mari poate fi un impediment
- foarte versatila, pentru un amator, te poti duce linistit la concursuri de XC sau sa cutreieri muntii cu trasee destul de grele (cu un pic de atentie ;) )
Nota: 9/10