Forum
Esti aici:
Subiect: problema frana hidraulica spate
#111232
Postat de Razvan Hodisan
Subiect deschis de la 15 septembrie 2014 la 20:45
Raporteaza
bună, as vrea sa încep prin a va spune ca sunt începător când vinde vorba de astfel de lucruri. am pe bicicleta mea un set de frâne tektro draco. Încă de când am cumpărat-o(acum o luna jumate) cu toate ca are aceiași cursa cu cea de pe fata, maneta pentru frana de pe spate se simte mult mai moale. Am dat jos plăcuțele(care nu trebuie schimbate) le-am curățat atât pe ele cât și discul însă frana se comporta la fel. Credeți ca ar trebui aerisita frana sau schimbat uleiul? trebuie sa menționez ca bicicleta nu e noua. Mulțumesc anticipat.
Postat de Razvan Hodisan la 15 septembrie 2014 la 20:45
0
0
Razvan Hodisan
maneta pentru frana de pe spate se simte mult mai moale.
Aşa şi trebuie. La frâna hidraulică manetele sunt moi, se apasă foarte uşor, nu opun rezistenţă la apăsare aproape deloc. Dacă ai aceeaşi cursă (modulaţie se numeşte), iar puterea de frânare e ok, nu e necesară aerisirea. Asta se face dacă a crescut modulaţia (s-a mărit cursa manetei) concomitent cu pierderea puterii de frânare.
Poate fi, la fel de bine, o problemă cu cealaltă manetă, care merge mai greu. E dificil de dat o soluţie pe neve, fără să pipăim cu propriile degete manetele. Nu ai niciun magazin de biciclete prin apropiere?
Postat de Vladone Nasta la 16 septembrie 2014 la 05:42
0
0
Sunt destule magazine aici însă voiam sa ma interesez aici prima data. pentru ca roata sa fie blocata trebuie sa trag foarte tare de maneta ca într-un final de abia sa se blocheze și sa scoată un scârțâit discul. oricât de tare as trage nici măcar nu se freacă de asfalt. pur și simplu încetinește foarte încet pana se oprește bicicleta.
Postat de Razvan Hodisan editat la 16 septembrie 2014 la 14:05
0
0
Sunt destule magazine aici însă voiam sa ma interesez aici prima data. pentru ca roata sa fie blocata trebuie sa trag foarte tare de maneta ca într-un final de abia sa se blocheze și sa scoată un scârțâit discul. oricât de tare as trage nici măcar nu se freacă de asfalt. pur și simplu încetinește foarte încet pana se oprește bicicleta. forța de frânare e după părerea mea foarte slaba. am fost la un service și mi-au spus ca nu trebuie aerisita. chiar nu știu ce as putea sa fac
Postat de Razvan Hodisan la 16 septembrie 2014 la 14:05
0
0
Teoretic, ai nevoie de o aerisire. Incearca mai multe magazine, deoarece nu toti se pricep. Alta posibilitate poate fi contaminarea placutelor cu ulei. In cazul asta, ai nevoie sa le incingi. Mie mi s-a intamplat sa mi se contamineze si am scapat de problema prin coborari repetate cu frana pusa, pana s-au incins placutele si discul. Dar, cel mai probabil ai nevoie de o aerisire :)
Postat de Bogdan Oltean la 16 septembrie 2014 la 14:42
0
0
Teoretic, ai nevoie de o aerisire. Incearca mai multe magazine, deoarece nu toti se pricep. Alta posibilitate poate fi contaminarea placutelor cu ulei. In cazul asta, ai nevoie sa le incingi. Mie mi s-a intamplat sa mi se contamineze si am scapat de problema prin coborari repetate cu frana pusa, pana s-au incins placutele si discul. Dar, cel mai probabil ai nevoie de o aerisire :)
Postat de Bogdan Oltean la 16 septembrie 2014 la 14:42
0
0
Teoretic, ai nevoie de o aerisire. Incearca mai multe magazine, deoarece nu toti se pricep. Alta posibilitate poate fi contaminarea placutelor cu ulei. In cazul asta, ai nevoie sa le incingi. Mie mi s-a intamplat sa mi se contamineze si am scapat de problema prin coborari repetate cu frana pusa, pana s-au incins placutele si discul. Dar, cel mai probabil ai nevoie de o aerisire :)
Postat de Bogdan Oltean la 16 septembrie 2014 la 14:42
0
0
Daca maneta se simte mai moale decat era inainte, e posibil sa fie nevoie sa aerisesti franele. Aerul este "compresibil" fatza de lichidul de frana, si in loc sa misti lichid in instalatia de frana de fapt comprimi aereul, ceea ce conduce la o senzatie "buretoasa" in maneta (spongy brake lever daca cauti pe net)
Poti sa dai ceva mai multe detalii despre cum ai curatat placutele? Intreb asta pentru ca in general placutele de frana sunt foarte sensibile la substante uleioase/grase si e posibil sa fi facut mai mult rau decat bine. Singurele lucruri pe care le folosesc pur ocazinoal pentru asa ceva sunt smirghelul fin si alcoolul izopropilic ce nu lasa nici un fel de reziduri dupa ce se evapora.
Nu in ultimul rand, verifica sa nu ai scurgeri de lichid pe langa pistoanele din etrier. In general semnul distinctiv pt placutele contaminate este un huruit ciudat cand franezi acompaniat de o forta de franare redusa (destul de mult).
Poti sa dai ceva mai multe detalii despre cum ai curatat placutele? Intreb asta pentru ca in general placutele de frana sunt foarte sensibile la substante uleioase/grase si e posibil sa fi facut mai mult rau decat bine. Singurele lucruri pe care le folosesc pur ocazinoal pentru asa ceva sunt smirghelul fin si alcoolul izopropilic ce nu lasa nici un fel de reziduri dupa ce se evapora.
Nu in ultimul rand, verifica sa nu ai scurgeri de lichid pe langa pistoanele din etrier. In general semnul distinctiv pt placutele contaminate este un huruit ciudat cand franezi acompaniat de o forta de franare redusa (destul de mult).
Postat de Dragos Toma la 16 septembrie 2014 la 14:55
0
0
salut, ce descrii tu poate fi si disc/placute cotaminate.
Spala bine de tot discul si foloseste pe spate placutele de pe fata ca sa excluzi din ecuatie posibilitatea de placute contaminate (daca placutele de pe fata nu iti fac probleme). Atentie, daca nu speli bine de tot discul, risti sa contaminezi si placutele de pe fata. Discul se spala cu detergent de vase sau alcool isopropilic.
Daca cu placutele de pe fata franeaza fara probleme, spala placutele de pe spate cu detergent de vase: freaca-le bine de tot cu o perie cu detergent din belsug, da-le o tura pe smirghel fin apoi spala-le din nou tot cu detergent de vase. asigura-te ca le-ai clatit bine apoi.
Placutele/discul se contamineaza de obicei cand ungi lantul sau daca atingi cu mana unsa discul.
La mine cand aveam placutele contaminate franatul era un adevarat concert de vioara si ca sa incetineasca bicicleta trebuia sa fac muschi la mana. Am spalat placutele si am ajuns inapoi la instant stop:D
Spala bine de tot discul si foloseste pe spate placutele de pe fata ca sa excluzi din ecuatie posibilitatea de placute contaminate (daca placutele de pe fata nu iti fac probleme). Atentie, daca nu speli bine de tot discul, risti sa contaminezi si placutele de pe fata. Discul se spala cu detergent de vase sau alcool isopropilic.
Daca cu placutele de pe fata franeaza fara probleme, spala placutele de pe spate cu detergent de vase: freaca-le bine de tot cu o perie cu detergent din belsug, da-le o tura pe smirghel fin apoi spala-le din nou tot cu detergent de vase. asigura-te ca le-ai clatit bine apoi.
Placutele/discul se contamineaza de obicei cand ungi lantul sau daca atingi cu mana unsa discul.
La mine cand aveam placutele contaminate franatul era un adevarat concert de vioara si ca sa incetineasca bicicleta trebuia sa fac muschi la mana. Am spalat placutele si am ajuns inapoi la instant stop:D
Postat de Ionut Radu la 16 septembrie 2014 la 14:58
0
0
Recomand isopropilic totusi. Gasesti la magazinele de piese electronice si e pana in 20 lei o sticla de 500ml. Detergentul de vase poate sa aiba o gramada de mizerii in el si de chestii care se pot impregna in placute (materialul placutelor este unl poros si se comporta practic ca un burete).
Postat de Dragos Toma editat la 16 septembrie 2014 la 15:23
0
0
Recomand izopropilic totusi. Gasesti la magazinele de piese electronice si e pana in 20 lei o sticla de 500ml. Detergentul de vase poate sa aiba o gramada de mizerii in el si de chestii care se pot impregna in placute (materialul placutelor este unl poros si se comporta practic ca un burete).
Postat de Dragos Toma la 16 septembrie 2014 la 15:23
0
0
plăcuțele le-am curățat cu spirt și le-am ars puțin după care am dat puțin cu șmirghel. nu știu dacă e de la plăcute din moment ce se simte maneta foarte moale. am sa le pun azi pe cele de pe fata ca sa fiu sigur. ca sa fiu mai exact, trebuie sa trag foarte tare de maneta și roata de abia se blochează cu un scârțâit foarte puternic. uneori nici nu se blochează,
Postat de Razvan Hodisan editat la 16 septembrie 2014 la 15:26
0
0
Discutate recent pe forum