Forum
Esti aici:
Subiect: NOU, ultrasenzational, superoferta: sfaturi UTILE
#1699
Postat de Maximilian Munteanu
Subiect deschis de la 11 mai 2011 la 11:44
Raporteaza
Acest articol a fost scris acum câţiva ani buni pe alt forum de profil şi ulterior postat şi aici pentru răspândirea sfaturilor cu pricina. Zilele trecute el a fost sters din greşeală :-w X( de un coleg, dar din fericire l-am regăsit. Articolul s-a bucurat de-a lungul vremii de feedback în general bun şi de aceea am hotărât să îl trezesc din morţi. Puteţi scrie sfaturile voastre preventive în continuare. Mulţumesc pentru atenţie! Alter ego, ai legătura! ;)
Adăugire: anul trecut am reuşit să recuperez trei biciclete ale unor cunoscuţi utilizând şi metode de mai sus. Deci se poate! Fiţi pe fază! :D
Maximilian Munteanu
Fiindcă toată lumea se lamentează ca fotbaliştii în faţa golului ratat ("Vai, doamne! De ce EU???" ) pe secţiunea asta de site, îmi voi permite să vă fac câteva sugestii minore despre cum să NU vi se fure bicicletele preaiubite. În condiţiile în care m-au părăsit de-a lungul timpului cel puţin patru (nu e o greşeală de tipar) exemplare din specii cunoscute (dintre care penultima a durut în mod deosebit...), cred că mă situez în legitimitate...
Aşadar, sfaturile (unele dintre ele axiome şi chiar pure truisme):
- Dacă aveţi o bicicleta care sare de 10 milioane (lei vechi), nu e cea mai bună idee sa purcedeţi cu ea la pâine/cofetărie/biergarten/alimentara fără să o legaţi.
- Nu neglijaţi nici măcar cea mai sfrijită legătoare! Majoritatea hoţilor de gen acţionează "la plesneală" şi se lasă intimidaţi în astfel de ocazii şi de cele mai mărunte chestii. Alternative de luat în seamă, în eventualitatea absenţei sistemului de legat: luaţi cu voi roata faţă, şaua şi orice are o strângere rapidă (cumpăraţi-vă QR-uri cu antifurt, sunt accesibile!): bicicleta voastră va fi mai puţin atractivă aşa (acest sfat este valabil şi pentru bicicletele legate) şi, în afară de asta, este un sistem verificat de Tom Hanks în clasicul din anii '80 "Omul cu un pantof roşu" (http://www.imdb.com/title/tt0089543/ ). :)
- Dacă vreţi să vă protejaţi investiţia mai scumpă, e o idee bună sa investiţi într-o bicicletă de sacrificiu (numită în jargonul americano-britanic şi "beater"...), pe care o veţi putea lăsa nelegată cu mai puţin stres. Este indicat să nu iasă în evidenţă (vopsea neagră aplicată neglijent) dar să funcţioneze totuşi la parametrii decenţi. Un "beater" de viţă nobilă ("sleeper"???) este un understatement delicios, dacă reuşeşte să treacă neobservat!
- Dacă chiar vă puneţi într-o situaţie în care chiar trebuie să vă lasaţi bicicleta bună nelegată în faţa unui magazin/bancă etc. folosiţi următoarele metode de a faulta un potential hoţ:
1. Slăbiţi cheia rapidă a roţii faţă (ghinion dacă aveţi bolt-on; e indicat să nu uitaţi să o strângeţi la loc când plecaţi :-" );
2. Dacă aveţi v-brake-uri, desfăceţi-le şi pe ele (amândouă!), ca şi când aţi vrea să vă daţi roţile jos (hoţul care se va plesni de un autobuz în următoarea intersecţie vă va "iubi", dar asta nu mai e problema voastră, he-he...; se aplică sfatul din paranteza de la subpunctul 2. ;) );
3. Schimbaţi viteza pe cel mai mic pinion, pentru a împiedica acceleraţiile "fulminante" ale "noului vostru prieten" sau (pe departe CEA MAI TARE): lăsaţi lanţul pe unul dintre pinioanele/foile mari, dar aveţi grijă să coborâţi din manetă TOATE vitezele în jos, efectul GARANTAT fiind un genunchi zdravăn în pipă/ghidon şi o căzătură dureroasă în momentul plecării de la locul faptei şi şanse mari să-i daţi caftaiul meritat hoţomanului (Notă: în caz că sunt hoţomani care se dau pe reţea şi citesc rândurile de faţă, îi salut "cu respect" şi îi sfătuiesc să nu îşi facă prea mari iluzii că-şi vor aminti de ce e scris aici şi ca ne vor putea fenta şi bate cu propriile arme; de cele mai multe ori uit eu însumi de vitezele coborâte din manetă, când ies din bancă, din fericire însă nu-s prea grăbit de fel şi mă-ndoiesc că băieţaşii "de bine" sunt foarte calmi şi lucizi în momentul când acţionează mişeleşte... Grijă mare, oricum vă prindem!).
- Altfel, cine are bani să-şi facă o asigurare, să şi-o facă, iar cine are bani de investit într-un sistem de urmărire via GPS, să nu se codească; e mai ieftin decât crede majoritatea şi merită cu siguranţă;
- O varianta foarte simplă mai ar mai fi o copie plastifiată după un act de identitate (eventual o factură de-a bicicletei şi o declaraţie semnată de genul "eu, Cutărescu, mă declar posesorul bicicletei cu seria XXX, achiziţionată la ______ de la magazinul ______ etc." ) infiptă strategic în tija de şa sau altundeva în cadru. Şansele de recuperare LEGALE cresc simţitor!
- A propos de recuperare: inamicul vostru principal, în momentul când vă reîntâlniţi cu propriul vehicul şi ŞTIŢI că e al vostru, este propria timiditate şi lipsă de inspiraţie. Formati doar două numere de telefon: 112 (sau secţia locală de poliţie -> e mai indicat) şi/sau numărul unui prieten solid şi/sau cu relaţii "serioase" (ya know what I mean... )! Acţionati şmechereşte şi nu lăsaţi să vă scape prada! Dacă e cazul, loviţi mai întâi şi puneţi întrebările după. Până la urmă e bicicleta voastră şi nu e cazul să vă purtaţi ca şi când aţi fi vreo fundaţie caritabilă pentru panacoţi. Loc de scuze e dup-aia... ;)
Cam atât. Dacă mai îmi vin idei sau mai aud ceva interesant, voi posta aici... Până atunci, Grijă Mare, ochii în patru şi folosiţi-vă creierul la pachet cu bunul-simt! Functioneaza de cele mai multe ori! :)
Ah, da; era sa uit! Pentru cei ce nu cred în Zen, "echilibru universal", "what goes around comes around" şi (pe plaiuri mai domestice) "de unde pleacă valul acolo se întoarce"; dar au în schimb încredere oarbă în bicicletele la superofertă "afacerite" din surse dubioase ("E de Dincolo! De la mama ei, să mor eu!" ), ba chiar şi-au făcut un modus-vivendi din asta: să nu credeţi că ulciorul se plimbă prea des până la fântână! Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face! Cumpără din surse cât-de-cât sigure şi nu ezita să "support your local shop", orişicare ar fi el. De departe cel mai bun sfat pe care pot să vi-l dau...
Cu urări de mai bine.
Mx
Adăugire: anul trecut am reuşit să recuperez trei biciclete ale unor cunoscuţi utilizând şi metode de mai sus. Deci se poate! Fiţi pe fază! :D
Postat de Maximilian Munteanu editat la 11 mai 2011 la 11:49
0
0
Topicul iniţial a fost reluat zilele trecute de un membru dornic de a vinde alarme pentru bicicletă şi care mă acuza voalat că nu prea aş cunoaşte limba maternă. Poate vede că l-am repus pe harta site-ului şi mă lămureşte şi pe mine cum stă treaba cu limbile ăstea... :-"
Postat de Maximilian Munteanu la 11 mai 2011 la 11:46
0
0
faine sfaturi,si eficiente. bravo +5:)
Postat de Bogdan (Bear) la 11 mai 2011 la 13:35
0
0
bune sfaturi si intradevar si eficiente +5 :D
Postat de Emil Andrei la 11 mai 2011 la 14:35
0
0
Maximilian Munteanu (Administrator)
Topicul iniţial a fost reluat zilele trecute de un membru dornic de a vinde alarme pentru bicicletă şi care mă acuza voalat că nu prea aş cunoaşte limba maternă. Poate vede că l-am repus pe harta site-ului şi mă lămureşte şi pe mine cum stă treaba cu limbile ăstea... :-"
poate o fi avut impresia ca esti vreun turc :)) sau cine stie
Postat de Codrut Marinescu la 11 mai 2011 la 17:21
0
0
Băi, eu nu glumesc! Şi nici omul nu glumea. Îi scrisesem un răspuns cum că primesc cu plăcere meditaţii la română, doar să-mi spună ce manual să-mi cumpăr. Apoi topic-ul a fost şters din greşeală şi nu ştiu de unde să-l mai iau pe om şi nici zor nu am să-l caut, deşi chiar sunt interesat permanent de lucruri noi pe fond lingvistic. E un user mai vechi, care mai demult îşi spunea Coss Cat sau ceva de genul ăsta. Poate revine cu o ofertă la alarme auto cu extrabonus de română... :-"
Dacă aveţi ponturi despre cum te poţi proteja să nu-ţi fure bicicleta, tastaţi cu încredere! :)
Mx
Dacă aveţi ponturi despre cum te poţi proteja să nu-ţi fure bicicleta, tastaţi cu încredere! :)
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 11 mai 2011 la 17:48
0
0
Salut lume...
As dori sa va aduc la cunostinta urmatoarele asa pe scurt. Am intebat anul trecut in vara la urmatoarele firme de asigurari ING, ALLIANZ-TIRIAC, ASIBAN (la cea din urma am asigurata locuinta si bunurile), daca pot face o asigurare pentru bicicleta, raspunsul a fost categoric nu (ba chiar au ras unii, unul chiar facea pe desteptul si intreaba daca ''doresc si ful casco?''), singura varianta propusa de ASIBAN de ex. este sa o asiguri cumva la un loc cu un garaj sau ceva si daca se fura este declarat ca si bun din interior (depozitat) sau din locuinta. Deci nu merge treaba cu asigurarea chiar daca este o bicicleta mai scumpa de 1000 euro.
Doar moto scuterele si motocicletele pot fi asigurate!!!!
Oricum mi se pare o prostie atata timp cat poti sa asiguri din locuinta si un rahat de cumptor cu microunde.
As dori sa va aduc la cunostinta urmatoarele asa pe scurt. Am intebat anul trecut in vara la urmatoarele firme de asigurari ING, ALLIANZ-TIRIAC, ASIBAN (la cea din urma am asigurata locuinta si bunurile), daca pot face o asigurare pentru bicicleta, raspunsul a fost categoric nu (ba chiar au ras unii, unul chiar facea pe desteptul si intreaba daca ''doresc si ful casco?''), singura varianta propusa de ASIBAN de ex. este sa o asiguri cumva la un loc cu un garaj sau ceva si daca se fura este declarat ca si bun din interior (depozitat) sau din locuinta. Deci nu merge treaba cu asigurarea chiar daca este o bicicleta mai scumpa de 1000 euro.
Doar moto scuterele si motocicletele pot fi asigurate!!!!
Oricum mi se pare o prostie atata timp cat poti sa asiguri din locuinta si un rahat de cumptor cu microunde.
Postat de Gabriel Ionut la 12 mai 2011 la 17:02
0
0
O fi acest topic vechi dar cum apar aproape zilnic biciclete furate, ma simt dator sa-mi impartasesc si eu ideile.
De multe ori, o incuietoare e prea putin daca bicla e lasata nesupravegheata mai mult de 5 minute. (se poate sparge si in 20 de secunde)
Cred ca cea mai buna solutie pe termen lung este o incuietoare U pentru a lega roata din spate de cadru si eventual ceva fix, un antifurt de moto (minim 1,5 m) pentru a asigura roata din fata + cadrul de un suport bine fixat (app, verificati inainte daca nu iese din pamant suportul) si o incuietoare mai banala (1 metru) pentru a lega saua de cadru si roata din spate(sa nu poata folosi bicla decat daca taie si cablul care leaga saua) daca este cu sistem QR (saua). Multi nu isi leaga saua si o pierd, costa bani. Si poate doar ca sa-i dati batai de cap hotului, inca o incuietoare ieftina si lunga (1,5 - 1,8 m) cu care sa fie legate rotile de cadru si de suport. Suna cam mult, dar e multa munca la toate si hotul sigur ar fi descurajat daca nu il cheama Hudini, plus ca ii trebuie scule diferite ca sa le rezolve pe toate 4. Sunt vreo 2-3 kg de fier pe care posesorul le cara in spinare ca sa aiba cu ce sa-si lege valoarea dupa teoria mea daaaar, ghici cine o sa aiba cu ce sa se intoarca acasa :> . Cine merge zilnic la serviciu, ar putea sa-si lege incuietorile de suportul de acolo ca sa nu le care permanent si sa folosasca doar una mereu. Si toate ar costa in jur de 150 de lei ceea ce pt a proteja o bicicleta de peste 1000 de lei sau mai mult cred ca e o investitie buna si realizabila. Ar da hotului poate peste 3-4 minute de munca si mai bine s-ar duce sa-si caute alta tinta. (Acum vorbim deja de un hot profesionist, nu de unul descurajat de o incuietoare de 12 lei)
De evitat incuietorile cu cheie rotunda mica. Se pot deschide cu carcasa cilindrica de la un pix.
Daca se poate, peste noapte cand nu prea sunt oameni, n-o lasati nepazita, chiar daca e legata. Atunci hotii au timp cat vor.
Interesant e ca nu prea am auzit lumea sa se planga de componente furate cum ar fi etrierele, un hot antrenat cu un imbus si un patent le-ar putea lua in 30 de secunde, desface 4 suruburi si taie 2 fire.... E valabil si pentru manete.... desi poate i-ar trebui o surubelnita in cruce... Chiar si deraiorul spate sau pedalele.... Astea sunt piese care se pot vinde relativ usor...
Concluzie:
1 incuietoare e strictul minim necesar dar pt putin timp
2 incuietori solide e minimul recomandat
3 incuietori - pt ca si saua mai trebuie legata
4 incuietori - asa, ca sa il descurajati complet si sa n-ajungeti sa va plangeti aici pe forum intr-o zi.
Modificare 23.08: cine alege mai multe incuietori (bine face) ar fi indicat sa foloseasca tipuri diferite, cu tipuri de cheie diferita, eventual si cifru, nu incuietori la fel, daca hotul se prinde cum se desface una, sa nu ii fie usor la celelalte.
De multe ori, o incuietoare e prea putin daca bicla e lasata nesupravegheata mai mult de 5 minute. (se poate sparge si in 20 de secunde)
Cred ca cea mai buna solutie pe termen lung este o incuietoare U pentru a lega roata din spate de cadru si eventual ceva fix, un antifurt de moto (minim 1,5 m) pentru a asigura roata din fata + cadrul de un suport bine fixat (app, verificati inainte daca nu iese din pamant suportul) si o incuietoare mai banala (1 metru) pentru a lega saua de cadru si roata din spate(sa nu poata folosi bicla decat daca taie si cablul care leaga saua) daca este cu sistem QR (saua). Multi nu isi leaga saua si o pierd, costa bani. Si poate doar ca sa-i dati batai de cap hotului, inca o incuietoare ieftina si lunga (1,5 - 1,8 m) cu care sa fie legate rotile de cadru si de suport. Suna cam mult, dar e multa munca la toate si hotul sigur ar fi descurajat daca nu il cheama Hudini, plus ca ii trebuie scule diferite ca sa le rezolve pe toate 4. Sunt vreo 2-3 kg de fier pe care posesorul le cara in spinare ca sa aiba cu ce sa-si lege valoarea dupa teoria mea daaaar, ghici cine o sa aiba cu ce sa se intoarca acasa :> . Cine merge zilnic la serviciu, ar putea sa-si lege incuietorile de suportul de acolo ca sa nu le care permanent si sa folosasca doar una mereu. Si toate ar costa in jur de 150 de lei ceea ce pt a proteja o bicicleta de peste 1000 de lei sau mai mult cred ca e o investitie buna si realizabila. Ar da hotului poate peste 3-4 minute de munca si mai bine s-ar duce sa-si caute alta tinta. (Acum vorbim deja de un hot profesionist, nu de unul descurajat de o incuietoare de 12 lei)
De evitat incuietorile cu cheie rotunda mica. Se pot deschide cu carcasa cilindrica de la un pix.
Daca se poate, peste noapte cand nu prea sunt oameni, n-o lasati nepazita, chiar daca e legata. Atunci hotii au timp cat vor.
Interesant e ca nu prea am auzit lumea sa se planga de componente furate cum ar fi etrierele, un hot antrenat cu un imbus si un patent le-ar putea lua in 30 de secunde, desface 4 suruburi si taie 2 fire.... E valabil si pentru manete.... desi poate i-ar trebui o surubelnita in cruce... Chiar si deraiorul spate sau pedalele.... Astea sunt piese care se pot vinde relativ usor...
Concluzie:
1 incuietoare e strictul minim necesar dar pt putin timp
2 incuietori solide e minimul recomandat
3 incuietori - pt ca si saua mai trebuie legata
4 incuietori - asa, ca sa il descurajati complet si sa n-ajungeti sa va plangeti aici pe forum intr-o zi.
Modificare 23.08: cine alege mai multe incuietori (bine face) ar fi indicat sa foloseasca tipuri diferite, cu tipuri de cheie diferita, eventual si cifru, nu incuietori la fel, daca hotul se prinde cum se desface una, sa nu ii fie usor la celelalte.
Postat de Dragos Dac editat la 23 august 2012 la 21:51
0
0
Eu am spart un antifurt ieftin acum cativa ani, pe care-l foloseam sa "securizez" roata spate de cadru (era o bicicleta veche, oricum). Intr-o zi am reusit sa rup cheia in interior, iar eu eram tare panicat ca n-o sa ma mai dau in ziua respectiva cu bicicleta. No problem, am dus-o in fata blocului, am dat jos plasticul de pe incuietoarea propriu-zisa, am pus mana pe un bolovan destul de mare, iar dupa vreo 10 lovituri ca lumea a cedat. Morala ? Nu va bazati pe antifurturi. Cum spune Maxi in primul post, cine umbla cu bicicleta la terasa si asa mai departe, sa faca bine sa-si ia ceva cu bani putini.
Postat de Marius Obreja editat la 21 august 2012 la 14:04
0
0
Salut... Foarte interesant si util subiectul. M-am gandit ca poate am si eu cateva sfaturi utile asa ca va spun una din metodele folosite de mine: Desumflarea rotii fata, pe langa legarea bicicletei cu un antifurt si de cele mai multe ori schimbarea vitezelor dupa ce am legat bicicleta... asa.. sa aibe o surpriza. De ce sa desumflu roata... pai majoritatea hotilor vin cu ustensile de taiat antifurturile si nu cu pompe de umflat rotile dupa ei. Cu siguranta nu-l va mai tenta o bicicleta care aparent are pana si cu care nu poate sa o ia la goana ( si sigur nu se va risca sa mearga pe ea cu roata fata desumflata), iar daca se totaraste sa mearga pe langa ea sau sa o ia in spinare aveti sanse mai mari sa-l prindeti. Acuma sigur o sa a intrebati.. pai desumflu roata da ce fac dupaia. Simplu.. o mini pompa nu costa mult... ocupa putin loc ( in general eu am un rucsac cu mine sau ceva in ce sa o tin) si in aproximativ 1-2 minute puteti sa umflati roata fara probleme.
Postat de Vlad Paul Iunian la 23 august 2012 la 09:45
0
0
Inca o metoda (in caz ca va lasati bicicleta inafara unui magazin, pentru scurt timp) : Dati lantul jos de pe pinioane si de pe foi (ex: partea libera de sus de cel mai mare pinion, partea libera dintre cadru si foi), hotul nu va mai putea pleca cu bicicleta si va avea doar 2 optiuni: -ori sa fuga, - ori sa puna la loc lantul, ceea ce ii va lua in jur de 20 de secunde (pentru o mana rapida)
In cazul in care procedati ca mai sus, e bine sa lasati bicicleta undeva in dreptul unui geam, ca sa aveti vizibilitate dinauntrul magazinului si sa va grabiti la cafteala in caz ca e nevoie ;) ... banuiesc ca pana pune hotzul lantul inapoi pe foi aveti timp sa iesiti din magazin si sa sariti pe el in fuga, doar ziceam :D
In cazul in care procedati ca mai sus, e bine sa lasati bicicleta undeva in dreptul unui geam, ca sa aveti vizibilitate dinauntrul magazinului si sa va grabiti la cafteala in caz ca e nevoie ;) ... banuiesc ca pana pune hotzul lantul inapoi pe foi aveti timp sa iesiti din magazin si sa sariti pe el in fuga, doar ziceam :D
Postat de Andrei Calin la 23 august 2012 la 09:46
0
0
Vlad Paul, e interesanta ideia cu roata desumflata dar se pot intampla urmatoarele lucruri: hotul sa mearga pe langa ea, sa mearga pe ea de frica, fara sa-i pese ca strica o camera, sa gaseasca dupa colt o vulcanizare, etc. De multe ori, niste destepti leaga biclele doar de roata din fata. Cand mai are si sistem QR, multi hoti fura bicla fara roata si tu-mi spui ca i-ar descuraja teribil o imitatie de pana? Ai si tu dreptatea ta dar parerea mea e ca nu creste cu mult serucitaea bicicletei.
Si Andrei calin, eu care nu ma consider prea indemanatic pun lantul inapoi pe pinioane si foi in vreo 3 secunde, nu 20. Daca hotul a mai vazut la viata lui bicle, se poate uita si la pozitia manetelor in timp ce pune lantul si pleaca cu ea in 10 secunde lejer, ia si fugi pe jos dupa o bicla...
Si Andrei calin, eu care nu ma consider prea indemanatic pun lantul inapoi pe pinioane si foi in vreo 3 secunde, nu 20. Daca hotul a mai vazut la viata lui bicle, se poate uita si la pozitia manetelor in timp ce pune lantul si pleaca cu ea in 10 secunde lejer, ia si fugi pe jos dupa o bicla...
Postat de Dragos Dac la 23 august 2012 la 14:31
0
0
Discutate recent pe forum