Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc

Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc

Autor: Maximilian Munteanu | 10 decembrie 2012
Nu e un secret că pe la noi se panacotează biciclete. Cum adică ce-i aia "panacotează"? Se dă cu jula, se subtilizează, se şterpeleşte, se FURĂ, fraţilor! Bătăile de cap care derivă de aici sunt din păcate de-la-sine-înţelese, curg paginile pe forum şi useri bine intenţionaţi care mai de care nu pierd ocazia să le scoată ochii păgubiţilor "că aşa-ţi trebuie, dacă ai lăsat-o pe scara blocului!". Ne dăm sfaturi unul altuia, facem pe detectivii, ne agităm, vorbim despre asigurări, transmiţătoare GPS, alea-alea, dar sincer acum, de fapt nu facem mai nimic. Iată însă o undă de speranţă!

De curând am primit un mail de la user-ul nostru Rolli Cherecheş, care ne-a adus la cunoştinţă că a pus bazele Registrului de Biciclete şi că practic în loc să dea din plisc aşa cum facem noi, a luat treaba pieptiş şi cum se cuvine: cu muncă şi cu cap. Pentru a înţelege mai bine despre ce este vorba, am stat de vorbă cu el:

Rep.: Seara bună, Rolli! Spune-ne, pentru început, cine sunteţi şi câţi sunteţi?
Rolli: Salutare! Suntem Rolli şi Tudor care au început tărăboiul, Radu de la NightBuild pe care l-am cooptat pentru sprijin de toate felurile şi Diana care ne ajută cu răspândit vorba în popor. (zâmbeşte)

Rep.: Nu e rău! Ce e Registrul de Biciclete?
Rolli: Un răspuns. Am urmărit tot mai multe discuţii "cu şi despre" care se terminau la fel. Toate bune, dar cine face? Aşa că am sacrificat nişte timp şi resurse, am adunat niste feedback şi ne-am pus pe treabă. La propriu, Registrul se vrea a fi o standardizare, un sistem de evidenţiere a bicicletelor, o "înmatriculare" atât digitală cât şi fizică.

Rep.: De unde a plecat nevoia asta? Vi s-au furat biciclete? V-a fost greu să le găsiţi, să demonstraţi că sunt ale voastre?
Rolli: Personal, din fericire, nu a fost cazul. Dar simpla observare a comunităţii scoate la suprafaţă anumite minusuri, pe care orice pasionat ar încerca să le amelioreze. Avem şi prieteni păţiţi, din păcate, şi numai gândindu-ne la aşa o pierdere parcă ne mai motivează puţin. La recuperări încă nu am fost martori, e şi ăsta un motiv major. Ăsta şi statistici care arată că restituirea e mai problematică decât recuperarea.

Rep.: O întrebare românească: vouă ce vă iese?
Rolli: Bună întrebare românească! (râde) Nouă ne iese în primul rând ameliorarea costurilor. Avem certificările SSL, securizarea bazelor de date, costurile de hosting, mentenanţa, materiale promoţionale, cele de securizare etc. Pentru început, dacă acoperim cheltuielile menţionate, e okay. Dacă va fi loc de profit, ne dorim dezvoltarea sistemelor proprii de securizare sau încurajarea concursurilor "security/safety centered" bazate pe crowdsourcing.

Rep.: Care e mersul concret al înregistrării?
Rolli: În primul rând, îţi faci un cont ca pe orice alt site. Odată confirmat, îţi poţi adăuga bicicleta/bicicletele. Pe lângă datele ei (producător, model, serie, culoare etc.), bicicleta va fi asociată unui cod unic atribuit de RdB, din simplul motiv că nu toate seriile de biciclete au un format unitar. Odată înregistrată, vei avea disponibil un document de proprietate în format PDF, pregătit de tipar. Bicicleta are mai multe "statusuri": Activă, Furată. Schimbarea ei în "Furată", de exemplu, aduce cu sine adăugarea la o listă - singura publică - de biciclete furate, care va permite search după diferite criterii, la fel şi o hartă a bicicletelor furate. Funcţionalitatea va fi completată pe parcurs, acesta fiind scopul principal al variantei iniţiale a site-ului: acela de a găsi maximul de facilităţi pe care le putem oferi.

Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc
Exemplu de profil pentru utilizator


Rep.: Excelent! Dar ce aduce în plus Registrul în sens pur practic? Prin ce e mai bun decât o serie notată acasă, o poză cu bicicleta lângă mine sau cu un document plastifiat introdus în tija de şa a cadrului care atestă că eu sunt posesorul bicicletei furate?
Rolli: Pe lângă o bază de date capabilă să genereze statistici valoroase atât pentru ciclist cât şi pentru autorităţi, Registrul aduce cu sine elemente de securitate puţin mai avansate decât o serie notată acasă Cel mai mare interes l-am vazut pentru variantele "high-end": se doresc trackere GPS, radio-emiţătoare, dar şi etichete de avertizare mai mult sau mai puţin permanente. Ce vrem să spunem e că ar fi bine ca toate documentele (plastifiate ori nu, ascunse oriunde), să se supună unui anumit standard.

Rep.: Sunt aproape convins! Că tot veni vorba, aţi luat legătura cu autorităţile pentru a le aduce la cunoştinţă existenţa Registrului? Nu de alta, dar săptămâna politică a început cu primirea în guvern a unui tânar care a clădit o platformă online pentru slujbe din sistemul de stat...
Rolli: Încă nu. Implicarea autorităţilor presupune în primul rând atingerea unor criterii, cum ar fi o bază de date în creştere şi, de ce nu, statisticile de care am pomenit mai sus. La fel contează şi dotarea de care dispun şi nu în ultimul rând, bunăvoinţa şi interesul acestora faţă de implicare. Noi vom adopta o atitudine transparentă, menită să încurajeze astfel de colaborări şi sperăm sa nu ne lovim de atitudini din pacate tipice sistemului.

Rep.: Momentan sunteţi la faza de promovare şi văd că site-ul are doar o faţadă. Greşesc? Când se va schimba asta?
Rolli: Site-ul este aproape gata, se testează local şi ne dorim o variantă publică înainte de sărbători. Odată lansat, utilizatorii vor avea un rol important în ceea ce înseamnă etapele următoare şi evoluţia registrului.

Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc
Layout-ul de homepage


Rep.: So the future is bright! Cu ce vă poate ajuta redacţia DirtBike şi comunitatea DirtBike.ro?
Rolli: Ca orice mişcare la început de drum, expunerea e esenţială. Apreciem orice efort în această direcţie, orice like sau share e binevenit! (face cu ochiul) Cât despre comunitate, la fel. Multă lume înseamnă mult feedback, care la rândul lui duce la îmbunătăţiri. Ideile, la fel ca şi criticile, vor fi întotdeauna luate în considerare.

Rep.: Unde vă vedeţi peste 5 ani cu proiectul ăsta?
Rolli: Ne-ar plăcea să ne vedem peste tot, practic asta e ideea. Să vedem bicicletele înregistrate înainte de prima vânzare şi dovada înregistrării în sine să devină un "musai" pentru orice achiziţie şi orice cumpărător. Ne vedem într-un progres constant şi într-o manieră incurajatoare atât pentru prezenta comunitate cât şi pentru viitorii pasionaţi.

Rep.: Mai aproape de prezent, care e pasul următor pentru voi?
Rolli: După lansarea iniţială, vom începe implementarea sistemelor de avertizare. Acestea vor varia de la strident şi ţipător la mascat şi chiar invizibil. Vom încerca să punem la dispoziţie cât mai multe variante, pentru ca fiecare utilizator să poată alege în functie de nevoi. De la autocolante până la label-uri metalice, trackere şi cipuri, vom încerca să punem la dispoziţie o gamă cât mai completă de marcaje.

Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc
Card-ul de bază


Registrul de Biciclete - pasul spre Firesc
QR codes, stickere şi un design făcut cu cap


Rep.: Aveţi o scală de costuri pentru doritori, în funcţie de opţiunile bifate?
Rolli: Cu tot "to do"-ul pe care îl avem acum, estimările de preţ au rămas mai la urmă. Preţurile vor varia de la preţuri infime care să acopere mai mult fabricaţia şi transportul (5-10 €) până la sistemele de trackere care într-adevăr pot ajunge până la 70-120/150 €, în funcţie de cererea publicului şi de specificaţiile sistemelor, dar şi de ofertele producătorilor.

Rep.: 5-10 € sau 70-150 € pentru ce, mai exact? Sunt sigur că lumea ar vrea să ştie: plătesc o dată şi aia e sau e ca un abonament?
Rolli: O singură dată, desigur! Preţul va include conţinutul pachetului ales. Adică autocolant, tracker sau altele, după caz. Înregistrarea va rămâne gratuită tot timpul, la fel şi documentul de proprietate, care va fi totuşi inclus în fiecare pachet, pe un suport special (foaie cu filigran, timbru sec etc.).

Rep.: Luat la cunoştinţă! Un mesaj de final pentru cine citeşte rândurile ăstea?
Rolli: Daca au ajuns până aici, înseamnă că ceva le-a captat atenţia. (zâmbeşte) Dorim să ne urmărească progresul şi să se convingă singuri de utilitatea şi de beneficiile Registrului. Şi desigur, să mulţumim tuturor celor care ne-au susţinut până acum, la fel şi vouă şi celor ce ne vor sprijini în viitor.

Rep.: Merci şi spor la treabă!
Rolli: Mulţumim şi noi, seară faină!

Văzut, plăcut, ce rămâne de făcut?

Registrul de Biciclete se găseşte online la această adresă: http://registruldebiciclete.ro/
Intraţi în contact cu Rolli şi cu ceilalţi oameni de bine şi pe Facebook: http://www.facebook.com/RegistrulDeBiciclete

Un film clasic, musai de văzut: Hoţii de biciclete


Aveţi grijă de căluţii voştri!
Mx
Raporteaza

40 Comentarii

Schneider Eduard
11 decembrie 2012 la 19:37
:)))))))))) RCA pe bicla , bine asa. Nu cred ca au cum sa calculeze decat sa puna o suma fixa sau sa se faca asigurare ; asigurare oricum exista pe bicle dar nu si la noi in tarisoara asta de politicieni intelectuali
0
0
Ferencz Vass
11 decembrie 2012 la 23:16 (editat)
Sa nu ne ceara taxa drum sau de poluare :)))). Foarte buna ideea doar ca ramane de vazut cum o sa putem inregistra bicicletele facute pe bucati din piese sh. Cum o sa poti face dovada provenientei in caz de furt?
0
0
Schneider Eduard
12 decembrie 2012 la 01:22
hai sa va dau o idee : la piesele sh se pune frumusel un sticker pe pooesa respectiva , in SN (serial number) , inregistrezi piesa cu cu SN-ul respectiv si gata treaba....acu cine vrea sa-si eticheteze lantul sau simering-ul de la furca e un pic dus....parerea mea dar restul pieselor se pot eticheta fara probleme...cam 90\% din bicla se poate inregistra.....pana si cauciucul (ca la masina treci numarul pe interior si gata treaba)
0
0
Matyas Koros-Fekete
13 decembrie 2012 la 01:22
Mersi mult pentru film! Merita vazut!
0
0
Paul Badea
10 aprilie 2014 la 22:13
Din pacate , aceasta metoda este veche si depasita chiar inutila in zilele noastre , mai bine zis "frectie la un picior de lemn "
Este doar o ideie de afacere pentru niste indivizi care vor sa mai scoata un ban din sentimentul de frica al altora .
Bicicletele furate sunt valorificate de hoti in alte localitati pentru a le sterege
urma .Sansa sa mai gasesti o bicicleta furata este una extrem da mica , nimeni nu sta se le caute nu va mai faceti iluzi , din acest motiv mai bine este sa previi furtul ! Te costa mai putin sa-ti pui un sistem de larma si cateva antifurturi .
Personal pentru protectia biciletei , folosesc doua metode, care se pare ca funtioneaza este o combinatie de inchizatori si un sistem de alarma cu apelare telefonica , desi nici acesata nu este 100\%
in cazul meu , funtioneaza deocamdata , mai ales in cazul in cand bicileta este destul de scumpa se merita sa bagi ceva bani si in siguranta bicicletei , Ideia este veche si este folosita si in alte tari dar nu a dat rezultate si acolo chiar este Politie !!! , Viitorul este in tehnologie in sistemele alectronice de alarma . nu in( autocolante lipite pe cadru ) si in evidente sau baze de date virtuale .
A mai subliniat cineva pe acest forum inca un element destul de corect si de luat in seama este tendinta obsesiva a autoritatilor de a detine o evidenta a detinatorilor de biciclete .
Au aparut o multime fundatii si asociatii dubioase cu acest profil si care vin cu tot felul de idei cu imatricularea bicicletelor, de parca asta ajuta la ceva ? azi , maine ! ne mai trezim cu impozit pe bicicleta , asigurare obigatorie , certificat de imatriculare ,
Doar suntem in Romania si nimic nu se face fara un motiv anume ! sau din intamplare !
0
1 Maximilian Munteanu

Scrie un comentariu

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads